K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2008, 12:00   #11
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Hey

Jeg vil lige smide min 5 øre.

Du kan som borger altid klage til din borgmester. Om han personlig svare er vel op til ham, men der skal selvfølgelig komme et svar.

Hvis du syntes at sagen er så kritisabel og derfor vil sende den videre til ombudsmanden - skal du have givet kommunens øverste forvaltning (borgmesteren), en chance for aktivt at løse problemstillingen - hvis han ikke foretager sig noget - kan du herefter sende din klage videre til ombudsmanden.

Ombudsmanden vil herefter undersøge om de vil gå ind i sagen. Igen kommer det an på, hvad din konkrete klage indeholder og om det høre under ombudsmanden eller andre instanser.

Husk at klage skriftligt og bede om skriftlig bekræftigelse på at de har modtaget mail / brevet.

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 12:09   #12
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hejsa.

Ja - jeg gjorde det omvendt (mest af uvidenhed).
Jeg klagede til ombudsmanden, som så sendte min klage til borgmesteren.
Så kom der skred i tingene.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 12:43   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for svar allesammen

Jeg har skam fået svar tilbage... Det er blot en bekræftelse på at de har modtaget klagen... standardbrev vil jeg tro, og det er underskrevet en anden end borgmesteren.

Selvfølgelig skal Borgesteren have en chance for at gøre noget ved sagen, og det får han så hermed også lov til... jeg ved jo ikke hvad han har sagt da han overdragede sagen, men håber da at han har bedt dem se at få rubbet neglene.

Egentligt ER min sag jo i gang med at blive behandlet... jeg venter på at lægekonsulenten skal få fundet ud af, om der er behov for en psykiatrisk speciallægeerklæring inden den ryger til pensionsnævnet.

Det der iriterede mig var, at jeg skrev en email til min sagsbehandler og bad om en nogenlunde ca. tid det ville tage før jeg får partshøringen tilsendt, men det kunne hun ikke sige noget om på nuværende tidspunkt... men hun ville give mig besked så snart hun ved noget.

Jeg synes det er en dårlig undskyldning, for hnu kan bare lette røven og spørge lægekonsulenten ad... jeg er TRÆT AF at man skal gå og vente på ubevidst tid... har prøvet det så mange gange før, og det svar gjorde bare at jeg fik lyst til at lave mere rav i den end der allerede er...plus det, at en henvendelse fra Borgmesteren måske også får dem til at gøre i bukserne på jobcenteret og bare ser at få den pension af vejen.

Pointen er at gøre dem så opmærksomme på, at de IKKE skal løbe om hjærner med mig og forhbentligt droppe yderligere underlige tiltag som arbejdsprøvninger og aktiveringer.

Det EKSTRA der ligger i min klage til Borgmesteren er så også at jeg har klaget over at være fejlbehandlet af Næstved kommune helt fra start, fordi man ikke lyttede til hvad jeg sagde da jeg flyttede hertil. man undlod på min opfordring at indhente sagen fra tidligere opholdskommune, og dermed smed man mig en grad op i match kattegori, som så betydede at jeg blev kastet rundt af Næstved kommune i private jobformidlinger og yderligere arbejdsprøvninger.

Pointen er, at får jeg medhold i den klage, altså at de har fejlbehandlet mig, så har jeg noget materiale at søge erstatning på... man burde nemlig have startet resourceprofil op dengang, men gjorde det ikke... jeg kunne have haft en førtidspension indenfor det første år hvis man havde behandlet mig korrekt... jeg ønsker bare, at nogen snart tager ansvar for den sagsbehandling der har stået på i så mange år.

m jeg så starter en sagsmål imod dem ved jeg ikke... det koster sikkert en mindre formue jo... men umiddelbart har jeg dokumentation på at lovgivningen ikke er fulgt 3 år i Næstved kommune, og også 3 år i Haslev kommune.

Det' SKØNT at vær' 'tanthjælpsmodtager!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Notatpligt v. kommentar til partshøring? Lejeko Alt det andet 2 10-03-2013 14:42
Virksomhedskonsulent/notatpligt. Boras Spørgsmål ang fleksjob 11 24-11-2012 14:56
Hvad er notatpligt? annagw Alt det andet 2 11-10-2010 20:31
Referat og notatpligt! buster Dit og Dat 9 07-01-2010 11:45
Notatpligt Lotte A. Alt det andet 3 17-04-2008 01:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension