K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2009, 15:13   #1
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Fleksjob men på kontanthjælp

Hej, godt forum, har fuldt lidt med på sidelinjen, men har nu selv et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Sagen er den jeg er blevet visiteret til Fleksjob i 5/08, får besked om det 6/08 og kommer til første samtale med jobkonsulent 08/08, kommer til min første samtale kort derefter og starter på 1mdrs prøvetid 09/08 som går fint og bliver derefter ansat fra 1-10/08 i fleksjob. desværre er der jo finanskrise så bliver opsagt igen 5-12/08 og da jeg var på kontanthjælp ved godkendelsen til fleks, er det åbenbart kontanthjælp som skal være mit forsørgelses grundlag da jeg jo ikke har optjent 9 ud af 18 mdr. endnu

Jeg for søgt men får samtidigt og vide jeg skal på afklaringskursus som nyledig kontantshjælp i matchgruppe 4-5 som vil være 2 uger, synes det lyder mærkeligt men møder op, efter de 2 uger er gået havde jeg indtryk af at det var det og jeg kunne tage på juleferie og jeg derefter på ny ville bliver kontakt af min jobkonsulent igen.

Men sådan skulle det ikke gå, blev ringet op fra kursusstedet 5/1/09 at jeg var tilmeldt deres 10 ugers afklarings forløb og der var mødepligt, ellers ville der blive trykket i min kontanthjælp. Forklareede endnu engang at jeg var visiteret til fleksjob og jeg derfor var afklaret, ok det ville hun noterere og jeg skulle bare afvente. Dagen efter ligger der et brev i postkassen at jeg skal møde op på det kursus. så mødte op i dag og forklarede endnu engang at jeg jo var afklaret, men det havde de ingen indflydelse på og jeg skulle kontakte min rådgiver og høre hvad han/hun havde og sige, det har jeg selvfølgelig også tænkt mig og gøre

Lang smører, men nu kommer mit spørgsmål så, kan det passe når man er visiteret til fleksjob på kontanthjælp at man bare kan blive sendt i aktivering med "normale kontantshjælps modtager"?? Er meget nede over det, da jeg jo netop regnede med at jeg nu endelig efter 10 år på kontanthjælp og kasten frem og tilbage i systemet, endelig var ude af det system og var kommet ind under fleksloven og det derfor var en jobkonsulent der i samarbejde med mig skulle se, om jeg så hurtigt som muligt kunne komme i fleks igen så jeg kunne optjene de 9 mdr ud af 18 mdr, så jeg kan få ledighedsydelsen.

Sidst redigeret af emks; 08-01-2009 kl. 15:15.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 15:21   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej og velkommen til.

Jeg har lige et par spørgsmål til dig, for så er det nemmere at svare på dine spørgsmål.

1. Er din ressourceprofil opdateret, FØR kommunen sendte dig ud?

2. Har du fået brev med FORMÅL, PARAGRAFFER osv. til de 10 uger, du er sendt ud i?

Det SKAL du have.

Der SKAL sendes et brev med henvisning til love og paragraffer, klagevejledning osv., når kommunen træffer afgørelser.

Et andet punkt er, at der SKAL være beskrevet en PLAN i din ressourceprofil for, hvordan du hurtigst muligt kan nærme dig arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 15:44   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
emks det kan siges ganske kort, du skal igennem nøjagtigt det samme som alle andre flekser det sig være på ledighedydelse eller kontanthjælp...

At du er på kontanthjælp har ikke noget som helst med noget at gøre...

DU ER OG BLIVER FLEKSER

ang match så læs det her link http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...r+ikke+matches

Jeg har også været på kontanthjælp visiteret til fleks og der kunne de heller ikke finde ud af en bønne...

Der er en hel del tråde om det her rundt omkring på K10.

Hvis du er i aktivering på et ganske almindelig sted for aktiveret kontanthjælpsmodtagere så er den hel gal , jeg klagede over mit match da jeg i sin tid blev matchet og jeg fik medhold i at jeg ikke skulle matches , du skal skrive til kommunen og bede dem om at oplyse dig om med hvilket formål du skal være det sted, hvordan det skal fremme din adgang til det rumlige arbejdsmarked og efter hvilke paragraffer og love det er du skal være der ...


Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler og jobkonsulent og klage over at du er matchet og at du er sendt ud i afklarings forløb for kontanthjælpsmodtagere....

Det lyder som om der er gået noget helt galt i kommandovejen og at de forskellige ikke er klar over at du er fleksjobber...

ring til din jobkonsulent og spørg hvad hulen der foregår men skriv samtidig ...

får du at vide at det er et sted du bare skal møde op fordi du er kontanthjælpsmodtager , så skal du fortælle dem at de er helt galt på den for du er fleksvisiteret ... og dermed er du helt og aldeles under fleksloven.

Har du slet ikke fået nogen papir om hvorfor du skal møde det sted ... ?
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 15:57   #4
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Hej der står i brevet

Du har været på 2 uges vejlednings og afklaringsforløb frem til 23dec. 08

Du vurderes fortsat ikke at være afklaret og du skal derfor møde i et 10 uges jobsøgningsforløb. Der er mødepligt

Udebliver du fra tilbudet nedsættes kontanthjælpen forholdsmæssigt med antal timer.... efter lov om aktiv socialpolitik §39

Står ikke noget om klagevejledning eller noget

-------------------------
Har lige snakket kort med min rådgiver, og hun siger at fordi jeg er på kontanthjælp og visiteret til fleksjob skal jeg være aktiv jobsøgende og fik samtidigt og vide at min sag var sendt til jobkonsulent.

Kan se at jeg på mine udbetalingseddeler fra kommune står "forrevalidering forsørger" hvilket svarer til sasten for kontanthjælp, men kan det havde nogen indflydelse på om jeg måske kan være berettiget til ledighedsydelse evt.

Ps: angåenden fleksjobbevis er det så jobkonsulent eller sin rådgiver der skal lave den?

Sidst redigeret af emks; 08-01-2009 kl. 18:17.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 00:00   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
der står i den lov
Citat:
§ 39. Hvis en person eller dennes ægtefælle uden rimelig grund udebliver fra et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning, skal kommunen nedsætte hjælpen efter § 25. Nedsættelsen skal ske inden 3 kalendermåneder efter, at den pågældende er udeblevet.

Stk. 2. Hjælpen efter § 25 nedsættes forholdsmæssigt svarende til det antal timer, som den pågældende er udeblevet. Nedsættelsen beregnes i forhold til kalendermånedens samlede tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning.
Og det er rigtig nok at du skal være aktiv søgende det skal vi alle , men det lyder forkert at du får et brev hvor der står

Du har været på 2 uges vejlednings og afklaringsforløb frem til 23dec. 08

Du vurderes fortsat ikke at være afklaret og du skal derfor møde i et 10 uges jobsøgningsforløb. Der er mødepligt

Udebliver du fra tilbudet nedsættes kontanthjælpen forholdsmæssigt med antal timer.... efter lov om aktiv socialpolitik §39


Og at der ikke ligger nogen ankevejledning med er også helt skrup forkert..
Hvis jeg var dig så ville jeg sende et brev til sagsbehandler hvor jeg selv skrev ang en klage ...

noget i stil med feks ..
Citat:
Jeg har (skriv dato ) modtaget brev fra kommunen hvori der står
Du vurderes fortsat ikke at være afklaret og du skal derfor møde i et 10 uges jobsøgningsforløb. Der er mødepligt

Jeg ønsker at få oplyst på hvilke måde det er at jeg ikke er afklaret, samtidig ønsker jeg en ankevejledning ..

Det fremgår af lovgivningen omkring fleks



§ 73 a. For personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt kontaktforløb, med henblik på at personen hurtigst muligt kommer i fleksjob.

Stk. 2. Under kontaktforløbet skal der afholdes individuelle jobsamtaler med personen, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget ledighedydelse eller særlig ydelse regnet første gang fra visitationen til fleksjob. Perioder med ledighedydelse eller særlig ydelse under barsel medregne ikke.


Da det er denne lov jeg er under ser jeg gerne at man tilrettelægger og gennemføre et individuelt kontakt forløb med helblik på at få mig i et nyt fleksjob.

Jeg er viden om at jeg også har en pligt til at søge fleksjob selv og gør også dette, men gør samtidig kommunen opmærksom på at der i loven udtrykkelig står.

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

§ 70. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

At jeg er på kontanthjælp stiller mig ikke anderledes end andre der er visiteret til fleks , da den eneste forskel er ydelsen , er kommunen ikke enige i dette bedes i skrive det til mig med helt klare henvisninger til loven hvor der siges andet samt en ankevejledning ...

Ligeledes ønsker jeg også at klage over at jeg er blevet matchet og henholder mig til følgende tekst

Matchmålet skal bruges overfor både dagpengemodtagere og kontant- og starthjælpsmodtagere med og uden andre problemer end ledighed igennem hele kontaktforløbet, og det er med til at fastholde et beskæftigelsesmæssigt fokus for alle ledige, også for de ledige som ikke kun har ledighed som problem. Matchmålet har primært fokus på det potentielle arbejdsudbud blandt dagpengemodtagere og kontanthjælps- og starthjælpsmodtagere, og de lediges beskæftigelsespotentiale vurderes i forhold til det ordinære arbejdsmarked.

Ligeledes vil jeg pege på at der i mit udbetalings bilag står ...forrevalidering forsørger dette vil jeg betegne som misledene , jeg er visiteret til fleks og er dermed under Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §2 stk 7 personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet

Jeg vil derfor gerne have fjernet min match da jeg frygter at det er det som er med til at forvirre begrebene og åbenbart får nogen til at tro at jeg er alm kontanthjælpsmodtager...

Derudover vedlægger jeg en aktindsigts erklæring og beder om at få min aktindsigt inden for de lovbefalet ti dage...

Med venlig hilsen
Du kan bruge det jeg her har skrevet det er vist skåret rimlig ud i pap eller du kan vælge at vente og se hvad jobkonsulenten siger eller redigere i det skrevne som du lyster, men det lyder for mig som om de har problemer med at skelne mellem det at du er flekser og det at du er på kontanthjælp ikke en ualmindelig problematik ...

Så det er meget godt at vi lige får det op og vende et par gange

Det er din jobkonsulent der skal lave en fleksjob bevis til dig .

Og jeg vil anbefale dig at gå ind under nyttige link inden mødet og læse hele fleksjobpjecen igennem inden mødet, det er meget at skulle rumme Download den evt , men jo mere viden du er om din egen situation jo større mulighed har du for at de ikke render om hjørnerne med dig , og de gør det såmænd ikke kun for at være onde men også fordi de ikke ved bedre ...

Og lige til sidst det er desværre helt 110% korrekt at du ikke skal have ledighedydelse der er kun 9 mdr arbejde inden for 18 måneder til at få dig ud af den kontant hjælp og det var det kommunen burde fokusere på i stedet for alle mulige små kurser ...
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 07:54   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Selvfølgelig skal der ikke stå noget om "revalidering" på udbetalingsbilaget til en ledig flex'er, men hvad skal der så stå?
Jeg er ledig flex'er, og kom fra kh, på mine udbetalingsbilag står der (stadig) kontanthjælp.
Er der andre muligheder?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 11:51   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved det ærligt talt ikke , det er igen en af de "hulller" der er når man er flekser på kontanthjælp , der er nogen der har sovet gevaldigt i timen ..

På min stod der særlig ydelse men det var kun for at lukke munden på mig fordi jeg kvæulerede hele tiden

Nu er jeg på ledighedydelse så er det jo det der står, lige inden jeg kom i arbejde var der åbenbart ansat en ny i økonomi afdelingen for der blev særlig ydelse til kontanthjælp/flekser ... så hvorfor kan de ikke bare skrive det
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 12:39   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
kontanthjælp/flekser ...
Den lyder da også meget mere gangbar.
Alt det andet kan medføre mange misforståelser. Men jeg har nu slået mig til tåls med, at der står "kontanthjælp", for det er jo i grunden det jeg får, eftersom det var det jeg fik, inden jeg blev visiteret.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 12:47   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold det kan man også lige så godt, man skal jo også vælge sine kampe , for guderne skal jo vide at der er så rigeligt af dem i det her systemet , så at slås over hvad der står i et udbetalings billag det var nu også noget jeg ville vælge at overse med den viden jeg har nu...

Men lige den som omtales her tror jeg kan være med til at forvirre begreberne en hel del ,så ville jeg nok foretrække at der stod kontanthjælp kontra revalidering forsøg
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 13:38   #10
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Takker mange gange for de fine svar, nu har jeg da lidt og gå videre med, dog skal det lige siges at på det jobsøgningskursus, bestemmer jeg helt selv hvad jeg vil lave, om jeg vil på nettet og søge eller køre ud til virksomheder osv. Men der er som sagt mødepligt, man skal jo lige krydses af så kommune kan få nogen penge fra staten ;o)

Men hensyn til dette jeg skrev--"Kan se at jeg på mine udbetalingseddeler fra kommune står "forrevalidering forsørger" hvilket svarer til sasten for kontanthjælp, men kan det havde nogen indflydelse på om jeg måske kan være berettiget til ledighedsydelse evt."--

Er der sket en mindre skrive fejl der skulle stå

"Kan se at jeg på mine TIDLIGERE udbetalingseddeler fra kommune INDEN JEG BLEV GODKENDT TIL FLEKSJOB står "forrevalidering forsørger" hvilket svarer til sasten for kontanthjælp, men kan det havde nogen indflydelse på om jeg måske kan være berettiget til ledighedsydelse ALLEREDE NU?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I arbejde på kontanthjælp (bevilliget fleksjob) Carina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-08-2012 15:23
fleksjob/kontanthjælp/ledighedsydelse WILGOTTMINE Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2011 11:52
Fra kontanthjælp til fleksjob sweet girl Din historie 1 29-09-2011 20:53
fleksjob-kontanthjælp sørensen Spørgsmål ang fleksjob 16 08-04-2010 16:05
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension