K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 18:43   #11
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Kan det her bruges til at gøre indsigelse vedr. stop af revalideringsydelse, kom gerne med input.

Indsigelse vedr. varsling af revalideringsydelse ophør.

Jeg står uforstående overfor, at min revalideringsydelse er varslet til ophør.
Jeg har været sygemeldt siden Maj 2007 og først i februar 2009 er der lavet ressourceprofil på mig,
den skulle have været sat i værk allerede i 2007.
Endvidere har opfølgningen været yders mangelfuld, sidst jeg var kaldt til samtale var i december 2007,
der skulle, så vidt jeg er orienteret, være opfølgende samtaler hver 3. måned.
Det leder mig hen i retning af at, man har været ganske overfladisk i behandling af min sag,
hvorfor jeg ønsker en revurdering

Efter erkendelsen af at jeg ikke kunne gennemføre uddannelsen på Teknisk Skole pga mit helbred,
er der ikke udarbejdet en ny jobplan.
Indtil der foreligger en ny afgørelse om revalideringsydelse vil jeg henvise til mulighed for forlængelse



Indsat lov om aktiv social politik:
Forlængelse af revalideringsperioden
§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,
1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller
2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 10:49   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er godt...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 13:53   #13
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
TAK , så ryger den afsted sammen med begæring om aktindsigt også , så jeg kan få fat i alle papir så jeg kan få anket min flex afgørelse .

Hvad hvis de ikke fremsender de papir inden 10 dage hvad gør man så ?
Nu har jeg jo erfaring med at de smøler i min sag jo Lige minus flex afgørelsen som faldt meget hurtigt
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 14:20   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
du kunne skrive at du forventer at modtage aktindsigt inden for 10 dage som loven siger...hvis ikke så skriver du igen og det bedste ville være at klage til borgmesteren i din kommune så kommer der skred i det som regel...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 21:13   #15
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Så er brevene sendt med aktindsigt og indsigelse mod revalideringsydelse ophør, så håber at der er en sagsbehandler der får kaffen galt i halsen i morgen Og jeg må erkende at jeg for første gang i mit liv, må gå den tunge gang den 19 maj og søge kontanthjælp
Jeg kunne over kommunen
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 17:07   #16
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Opdatering

Fik som ventet afslag fra kommunen igen vedr. min revalideringsydelse stop Ofgfik oplyst i brevet at jeg kunne søge kontanhjælp fra d. 19 maj
De beklaget den manglende opfølgning siden 2007 , de havde undladt at følge op for at undgå at jeg allerede dengang ville få yderliger økonomiske problemer( De bliver ikke bedre af at de har ventet 2 år)
Afslaget faldt igen på , at jeg jo ikke havde fulgt min jobplan ... nej det har jeg heller ikke , men de har jo heller ikke revideret min jobplan Min sidste samtale ved kommunen var d. 4 december 2007, siden har de jo blot smidt mig i en ligegyldig bunke.
Selvom jeg ved at jeg vil få endnu et afslag , prøver jeg igen at anke , det har jeg så 4 uger til, vil bare ikke gi`op over for det der kommune sjusk

Modtog i dag også min aktindsigt , så der er læsestof til hele weekenden.


Mvh

Tina
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 20:30   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...det er godt Tina...bare kør på for de har sjusket med din sag.

Citat:
De beklaget den manglende opfølgning siden 2007 , de havde undladt at følge op for at undgå at jeg allerede dengang ville få yderliger økonomiske problemer


ja men hvis de havde fulgt op på din sag havde du været et bedre sted nu...måske et job eller fleksjob eller en uddannelse og ikke kontanthjælp.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Hvad gør vi nu, lille du?? Mordanmark Alt det andet 6 09-09-2008 14:26
Hvad nu, lille du ? hjernet At søge førtidspension 29 05-07-2008 22:15
En lille "forsmag" på, hvad der venter zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 10-06-2007 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension