K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2010, 22:15   #1
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
regler om timer i flex(ny herinde)

Jeg er i adhd projekt som kører i 3 kommunen hvor jobcenteret skal prøve at få en ud i arbejde via praktik eller noget uddannelse, jeg er ud i praktik men kun 15timer ,det var deres plan at jeg skal op på 25timer så jeg kan få et deltidsjob og klare mig selv, men nu er virkeligheden sådan at jeg ikke lige pt kan klare 15timer men kun 10 timer, så har jeg fået at vide af en ven at jeg så ikke kan få flex job som jeg ellers arbejder på at få.... Er der rigtig?
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er mange der er blevet tilkendt fleksjob på mindre end 10 timer, men oftest handler det vist om kassetænkning fra kommunens side.

Der er intet i loven, der udelukker fleks på færre end 10 timer pr. uge, men det kan ikke betale sig for en arb.giver at ansætte en fleks'er på færre end 12,5 timer.

Men som jeg nævnte allerførst, så er der mange, som burde tilkendes førtidspension, som oplever at blive tilkendt fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:39   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Nej, creek, det er ikke nødvendigvis rigtigt. Det kommer meget an på din kommunes syn på flexjob. Nogen herinde er visiteret til flex med 5 timer om ugen.

Jeg selv fik pension, fordi jeg kun kunne klare 8 timer om ugen, så det er meget forskelligt - og ingen fast timegrænse for flexbevilling.

Synes helt sikkert, at du skal arbejde videre med din plan om flexjob.

Der kommer nok flere svar.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 09:25   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er du blevet svaret, nej *ss* Men jeg vil alligevel tilføje at regeringen i den kommende reform ligger op til at fjerne FP muligheden helt, ved at gå ind og lave en ordning hvor man som flekser får tilskud ud fra antal timer man arbejder, således at arbejder man 1 time, så får man x, arbejder man 2 timer får man xx osv osv x ligges oven i en grundsats.

På dansk ligges der op til at har man bare en times arbejdsevne, er det fleks og ikke FP (hvilket jo selv sagt er en underminering af FP´en)

Husker jeg ikke helt gat, så skriver de eksperter der har foreslået den model, faktisk at man i dag ikke kan få fleks hvis man har en arbejdsevne under 10-12 timer, hvilket så er en af grundene til at de vil lave det om, men i selve loven er der absolut intet sted anført at man SKAL kunne arbejde fx 12 timer, tvært imod, er der KUN anført nedsat arbejdsevne, og det må da vel siges at være nedsat arbejdsevne ikke at kunne magte mere end fx 5 timer.

Men som de andre er inde på, skal du, på den ordning du er på, tænke over at det økonomisk koster arbejdsgiverene penge at ansætte en flekser for under 12 timer, de har kun udgift, og ingen indtægt, med den viden kan selv min 7-årige regne ud at det er = umuligt at få et job hvis man ikke kan klare de 12 timer.

At kommunens mål er 25 timer, skal du ikke tage så tungt, det har noget at gøre med at de er forpligtede til at ligge en plan der gør dig i stand til at klare dig selv, om så du kan eller ej, og de fleste alm deltidsjob er altså på mindst 25 timer, så de SKAL skrive 25 timer, om det er realistisk eller ej, de må ikke skrive at du aldrig bliver selv forsørgende, i deres plan.
Nu de så har den plan, ja så SKAL de også forsøge at få dig op på de 25 timer, for uden, klarer du jo ikke dig selv, vel?

Det er med andre ord noget bureaukrati tis, som regeringen har indført, SKAL være der, for ve den som ikke kan overleve uden hjælp, og det er så (endnu) en måde at fortælle det på. I realiteten kan du være lige glad, du yder det du kan, uden at overdrive så meget at du ikke har et liv ved siden af, og så kan de ellers have alle de planer de gider, for du gør det du kan, kan du ikke opfylde planen er det altså ikke din skyld (dit problem, men det jo netop meningen) men systemets egen skyld.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 09:42   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Desværre.
Jeg har 5 timer, og skal arbejdes op. Der er vist ingen min.
Hvordan kan Jeg ikke rigtig få svar på.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:15   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mange siger 12.5 der under tilsetning for arbejdsskiver de steder jeg har være har sagt også kununen under 15 timer er tilsætninger så er delte meninger omkring det fra sted til sted åbenbart
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 12:23   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er vel altid komunens mål at få folk til at klare sig selv,og det vel rimeligt ,indtil det modsatte er bevist-prøvet og afprøvet.

Hvis du gør hvad du kan ,og det er de få timer du beskriver så vil det jo munde ud i at det skal hede flex eller pension.for selv forsøvende bliver du jo ikke med de timer.

Men man skal jo afprøves,og møske flere forskellige stæder.før arbejdsevnen kan fast sættes rigtigt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvormange timer i flex supersus At søge førtidspension 16 14-07-2010 21:05
Regler antal timer i skånejob nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 10-01-2010 20:38
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38
flex job på 30 timer sabrina Spørgsmål ang fleksjob 4 13-01-2008 20:27
timer i flex mulle Spørgsmål ang fleksjob 36 06-12-2006 16:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension