K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2009, 03:17   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cool Syge må ikke have pas mere..

Dette er en APRILSNAR...Bare så i ved det...læs evt sidste side i denne tråd...

Prøv lige at læse den her engang, jeg var ved at falde ned af stolen det kan de ikke mener , gad vide hvornår vi skal isoleres i lejre ...

Citat:
Det er kommet frem at der i disse dage foregår intensive forhandlinger omkring mennesker på overførelse indkomst og deres ret til at have et pas.

Claus Hjort Frederiksen vil i forbindelse med den nye sygedagpenge lov have indført at mennesker på sygedagpenge skal indlevere deres pas på kommune kontoret.



Det ses ofte at folk der påberåber sig sygdom alligevel magter at rejse udenlands i uger af gangen, mange gange har de ikke oplyst kommunen om dette og disse mennesker handler så i strid med lovgivningen:


Ligeledes vil der blive set på mulighed for at alle mennesker på overførelses indkomst aflevere deres pas på kommunen, der vil ikke være noget i vejen for at folk rejser på ferie , men ved at aflevere deres pas sikker man sig at de ikke uretmæssig modtager penge.

Regeringen er pt i gang med at undersøge hvorvidt det vil være i strid med nogle Eu regler.

Og man håber på at man kan få det med i den nye sygedagpenge lov i første omgang og senere udvide foreslaget til også at omfatte kontanthjælpsmodtager, og dagpengeberettiget samt folk på ledighedydelse.

Folkepensionister og Førtidspensionister vil dog ikke være omfattet af det nye lovforslag.

DF ser gode muligheder i dette foreslag.

Det er en god ide og samtidig slipper man for problematikken omkring flygtninge der er flygtet fra deres hjemland og derefter tager hjem på ferie i uger af gangen.

En samlet opposition er imod forslaget og kalder det horribelt og i strid med menneskerettighederne.

Sidst redigeret af Hejdien; 01-04-2009 kl. 03:27.
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 03:41   #2
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Aprilsnar ??

Er det en Aprilsnar el. mener de det i rammealvor ?

Hilsen Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 07:58   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Må sige jeg sidder ligsom Yasmin, og kan ikke rigtig finde ud af om det er en aprilsnar eller ej.... For vi ved jo alle at Hjorten kan finde på hvad som helst.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 08:11   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Den er god nok, og knægten havde læst i går at vi får et kopi af passet, så vi altid kan dokumentere, hvem vi er, hvis det behøves.

Det er simpelthen for groft, jeg mangler ord, men vi ved jo godt, hvem de er ude på at ramme igen igen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 08:22   #5
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Hvad fa.... bliver det næste så? Skal vi så også til at afleverer vores kørekort??

Jeg er dybt chokeret, håber at opositionen kæmper imod med næb og klør...
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 08:30   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nej, kørekortet tror jeg ikke, de rører.

Det behøver mange af os jo, vi har bedre mulighed for job med et styrekort.

Forslaget kommer vel snart til førstebehandling på Borgen, så kan vi følge med på Dr2.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 08:39   #7
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Så kan vi da lige få frataget den sidste livskvalitet...

Tror bestemt ikke man bliver mere rask af at få denne begrænsning.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 08:41   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg er målløs
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:04   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvordan kan det undre jer?... det er da blot endnu et af Hjort's forsøg på at gøre borgere på overførselsindkomst til hans "fanger"... manden er vel bange for at vi flygter fra ham

Er det ikke noget der tangerer forskelsbehandling af mennesker som vi har set ham gøre før? Han er vel pisse sur fordi han er ved at tabe debatten om hans åndsvage forsøg, og så skal det som vanligt gå ud over nogen.

Jeg synes det lyder så grotesk, at det enten ER aprilsnar, eller også kommer det aldrig igennem. Endnu en omgang lovfis i mistroens navn... FLOT Hjort... mon ikke du skulle ha' været fængselsbetjent i stedet for.

HVIS dette er sandt, så er jeg sikker på at det handler om invandrere der tager hjem når de melder sig syge, en aftale imellem Hjort og DF som vanligt for at ramme invandrerne

Eller også har Hjort lugtet lunten med, at en masse syge tager SP'en med til udlandet og bruger den der

Sidst redigeret af Webmaster; 02-04-2009 kl. 05:34. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:16   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
arh.. det må næsten være en Aprilsnar
hvor er linket der til hehe

men helt ærligt det ville sq ikke komme bag på mig hvis det osse skulle indføres
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16
Danskerne ikke mere syge end før Stella Politik og Samfund 4 12-11-2008 10:51
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension