K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2012, 16:12   #1
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
fleksjob og erstatning

jeg står forhåbentlig over for et muligt fleksjob; det afklares i løbet af den næste måned. Jeg får dog en væsentlig lønnedgang i forhold til mit tidligere erhverv, idet jeg tidligere har arbejdet som juridisk assistent (det kan jeg ikke længere), og nu skal jeg arbejde som køkkenassistent/rengøringsassistent, hvilket jo ikke kan indbringe en løn som tidligere, hvilket er helt forståeligt.

Under min sygeperiode og min ledighedsperiode har jeg oppebåret erstatning for midlertidig tabt erhvervsevne, som løbende er blevet forlænget, indtil jeg fik fleksjob.

Er der nogen herinde, der ved, om en sådan erstatning også vil kunne komme til udbetaling i forbindelse men en sådan væsentlig lønnedgang, da jeg jo er nødt til (og gerne vil) at tage et job inden for et helt andet fagområde med en langt lavere løn, end jeg tidligere har oppebåret.

Jeg kontakter naturligvis mit forsikringsselskab, når jeg er helt sikker på, at jeg får jobbet, men det er jo rart på forhånd at høre andres erfaringer på området, så jeg er lidt forberedt.
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 21:42   #2
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Nico

Jeg spurgte faktisk om næsten det samme forleden dag og der er selvfølgelig ingen sag der er ens men jeg fik dette svar:

Erhvervsevnetab er KUN kroner/øre, det har intet med timer at gøre! Hvad tjente jeg før en evt. Skade/sygdom og hvad kan jeg tjene nu!! Der skal være et tab af erhvervsevne på mindst 15% ellers er der INGEN erstatning .
En afgørelse kan evt. Være midlertidig, hvis der ikke kan træffes en endlig afgørelse endnu!
Dette medføre en månedlig udbetaling af evt. Erstatning til sagen er færdig behandlet.

Der kom lidt forskellige udmeldinger så jeg har kontaktede fagforeningen og den besked jeg fik var meget identisk med ovenstående.

håber du blev lidt klogere Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 12:26   #3
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Håber at det er i orden at jeg lige bumper ind på denne tråd, men jeg kan genkende lidt af min situation i hvad i skriver.
Ved i hvordan er det så når man er kommet på kontanthjælp....vil en månedlig midlertidig udbetaling indtil ens sag er afgjort få indflydelse på kontanthjælpen?
Håber som sagt at det er i orden at jeg kapre tråden et øjeblik, men i beskriver så fint min situation og jeg har så svært ved at få det formuleret.

Kærlig hilsen
Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 12:32   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er ret sikker på at det får betydning - på kontanthjælp bliver du modregnet, hvis du har indtægt.

Hvis du er færdigudredt og havner på kontankhjælp, kan du sikkert få en del af erstatningen (under 45%) udbetalt som engangsbeløb.

Så bliver de ikke modregnet - hvis du vel og mærke sætter dem ind på en kreditbeskyttet konto, husk det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 12:33   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej Nico

Jeg spurgte faktisk om næsten det samme forleden dag og der er selvfølgelig ingen sag der er ens men jeg fik dette svar:

Erhvervsevnetab er KUN kroner/øre, det har intet med timer at gøre! Hvad tjente jeg før en evt. Skade/sygdom og hvad kan jeg tjene nu!! Der skal være et tab af erhvervsevne på mindst 15% ellers er der INGEN erstatning .
En afgørelse kan evt. Være midlertidig, hvis der ikke kan træffes en endlig afgørelse endnu!
Dette medføre en månedlig udbetaling af evt. Erstatning til sagen er færdig behandlet.

Der kom lidt forskellige udmeldinger så jeg har kontaktede fagforeningen og den besked jeg fik var meget identisk med ovenstående.

håber du blev lidt klogere Mvh Bobbi
problemet er at der er mange forskellige forsikringer
samt der er stor forskel på om det er en arbejdskade eller løbende sygdom

får selv fra 2 og der hedder 50 procent tab erhvervsevne eller mere, andre udbetaler først når kommunen har givet en pension
men det har intet med hvad jeg tjente før jeg blev syg
det har langt de fleste som et krav

kender ikke noget til ASK, men det er udelukkende når det er en skade man har fået via et arbejde.
men det er nok her der bliver kigget på hvad man havde af indkomst tidligere

så for at give et bedre svar, så skal du selv kigge på dine forsikringer og evt forsikring via dit tidligere arbejde, som regel har man en tab af erhversevne i forbindelse med sin pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-09-2012 kl. 12:38.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning ??? Fru Wolle Spørgsmål ang fleksjob 5 27-10-2010 10:38
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Højesteretsdom om erstatning for tab af erhvervsevne for person i fleksjob Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-11-2009 00:10
Erstatning Forsyg Alt det andet 1 22-02-2009 20:18
ERSTATNING TIL FOLK I FLEKSJOB kitter Din historie 4 04-02-2008 11:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension