K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2014, 11:56   #1
lisaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
lisaj er ny på vejen
flex/løn

Hej.

Jeg er lige blevet bruger på siden.

Er på vej til at blive godkendt til flexjob(forhåbentlig). Min rådgiver vil gå efter det til
et tehabiliteringteam inden længe. Mangler bare datoen til mødet.

Jeg har været i praktik, og de vil gerne ansætte mig 5 timer ugentlig på flex, hvis det bliver godkendt på mødet.

Men har læst frem og tilbage, men synes det er svært at udregne en lønnen. den ligger på omkring 110 120 i timen mener de.

Er der en venlig sjæl herinde der vil skære det ud i pap for mig, og evt udregne lønnen og forklare/skrive hvordan man gør. Så har jeg lidt at forholde mig til.

På nuværende tidspunkt er jeg på kontanthjælp.
lisaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 12:05   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
115 kr i timen.. (pension ukendt, derfor sat til nul %) 5 timer effektivt (lønnet) giver FØR skat men efter am-bidrag og 500 kr i tvungen ATP 17.648 kr md. Samlet løn og tilskud

Ellers send mig en mail på: [email protected]

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 27-08-2014 kl. 12:11.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 12:34   #3
lisaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
lisaj er ny på vejen
Mange tak for svar.

Hvis man så bliver bevilget 5 timer, men er kun effektiv i eks 4. Er man så der gratis en time ugentlig.

Hvis man af en grund alligevel ikke får job ved praktikken, men bliver godkendt til flex, hvordan bliver man så lønnet.

Tænker er lønnen den samme som kontanthjælp, jeg har modtaget i mit ressourceforløb, indtil man finder et flexjob.
lisaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 13:50   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selv om du bliver bevilget job i 5 timer, så kan du godt finde et job i 3 timer og måske kun få løn for 2, det er noget du finder ud af med arbejdes giveren.

hvis du får fleks uden job bliver du på den ydelse du er på, i dit tilfælde kh men det er så ikke under gf, du vil få fuld kh til du kommer i job og har du været ansat i min 9 mdr. kan du få ledigheds ydelse, men er du kun i job i 8 mdr. ryger du på ledigheds ydelse men kun på kh sats.

Altså lige så snart du er godkendt, får du ledigheds ydelse men på kh sats
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension