K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2014, 23:29   #1
Loranzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Loranzen er ny på vejen
Afgørelse på en arbejdskadesag

Hej.

Jeg vil lige starte ud med at sige at jeg er ny herinde

Jeg har et spørgesmål eller to.
Jeg står i en situation, hvor landet ligger sådan at jeg har en arbejdskadesag kørende og det har den været nu i et års tid:/ ( mega lang tid syndes jeg)
Jeg har endnu ikke fået en afgørelse på om den er anerkendt eller ej, men skulle meget gerne få svar snart har jeg fået at vide.

Så læste jeg lidt herinde men blev både lidt kloger på det, men samtidig også en del forvirret.

Mine spørgesmål er:

1. Når man får afgjord sin sag, har man så ret til at få udtalt noget?

2. Hvordan er det helt præcis at sådan en arbejdsskade process forløber?( selfølgelig et spørgesmål til dem der har været udsat for en arbejdsskade)

På forhånd mange tak for de kommende svar/hjælp.

Med venlig hilsen.
Martin
Loranzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 07:55   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loranzen Se meddelelser
Hej.

Jeg vil lige starte ud med at sige at jeg er ny herinde

Jeg har et spørgesmål eller to.
Jeg står i en situation, hvor landet ligger sådan at jeg har en arbejdskadesag kørende og det har den været nu i et års tid:/ ( mega lang tid syndes jeg)
Jeg har endnu ikke fået en afgørelse på om den er anerkendt eller ej, men skulle meget gerne få svar snart har jeg fået at vide.

Så læste jeg lidt herinde men blev både lidt kloger på det, men samtidig også en del forvirret.

Mine spørgesmål er:

1. Når man får afgjord sin sag, har man så ret til at få udtalt noget?
Det kommer helt an på, hvad afgørelsen bliver, hvor stor procent del du bliver sat til, hvis du eks. bliver sat til 25% vil du få et beløb og sikket et lille beløb hver mdr. i en lang periode, til de er sikker på du ikke bliver beder eller være. Jeg fik eksempel 20000 første gang og 2500 om mdr. i 10 år så fik jeg derefter 300000. Men det er længe siden og de gamle taster.

2. Hvordan er det helt præcis at sådan en arbejdsskade process forløber?( selfølgelig et spørgesmål til dem der har været udsat for en arbejdsskade)

Først skal du have papir på din skade, special læge , rynkel billeder, så skal det også vuderes, hvor stor dit arbejdes evne tab er, hvad du laver nu, hvor meget du er gået ned i løn, alle disse ting tager tid ofte år.

På forhånd mange tak for de kommende svar/hjælp.

Desværre er der ingen der kan give det et rigtigt svar, fordi dette er meget forskelligt for person til person.

noget der betyder noget er hvad du laver nu? og om du bliver på den ydelse, hvis du eksempel er i gang med en omskoling, så skal de se om du kommer i job, hvis du er ved at søge fleks, skal det gå igennem før din sag kan afsluttes.

Med venlig hilsen.
Martin
Håber, at det hjælp lidt, på dine spørsmål
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 19:04   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Prøv at læse på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside:

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/E...les-sagen.aspx

Er du løbende på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside og se "se sag" dvs. dine akter på sagen ?

Hvis du får godkendt en arbejdsskadesag kan du evt. være berettiget til men erstatning, erhvervsevnetab, dækning af evt. omkostninger til genoptræning og medicin

Du kan ikke få tabt arbejdsfortjeneste og svie-smerte erstatning. Dette vil du kunne få fra en privat heltids ulykkesforsikring hvis du har tegnet en

Sidst redigeret af lgkh62; 27-08-2014 kl. 19:07.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 00:09   #4
Loranzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Loranzen er ny på vejen
jjsonn, tusind tak for hjælpen

Tak til dig også lgkh62

Altid rart med lidt hjælp, fra folk som har lidt mere erfaring på dette område
Loranzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 09:29   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
"Du kan ikke få tabt arbejdsfortjeneste og svie-smerte erstatning. Dette vil du kunne få fra en privat heltids ulykkesforsikring hvis du har tegnet en"

Der en undtagelse for at få erstatning via arbejdsulykken for ovenstående.
Det er hvis der er en "ansvarlig skadevolder" dvs. en at bebrejde noget.
F.eks. at arbejdet ikke var tilrettelagt forsvarligt og derfor skyld i ulykken osv.

Du må fortælle lidt mere hvis du vil have et mere fyldestgørende svar.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 09:51   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal være opmærksom på at det pt. Tager ekstra lang tid at få afgjort sin sag fra ASK, da de er ved at genoptage en masse gamle sager som de har tidligere har afgjort, pga den store fejlrate der har været i deres afgørelse.

Det betyder at vi nu skal vente endnu længere på at få en afgørelse.

Har selv en uafsluttet sag siden 2007 (dog anerkendt siden 2008 og i flere år med midlertidige afgørelser), men siden april har alt ligget klar til endelig afgørelse og intet er sket udover oplysning om at der pt. Er længere sagsbehandlingstid end normalt og der kan ikke oplyses hvor længe, længere er......
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 20:28   #7
Loranzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Loranzen er ny på vejen
lgkh62: jamen jeg ved ikke om det hjælper lidt på det hvis jeg fortæller lidt om det, men er blevet udsat for et virkelig groft overfald. Blev overfaldet af flere personer på arbejdet og det har resulteret i at jeg har fået:

Diskusprolaps i både ryggen og nakken.( stråler ud i både arm og mine ben samt ryg smerter)
Brækket hoften.
Smadret min fingere og mistet følesans i dem.
Har også fået konstateret PTSD.

Jeg har desværre ingen heltidsulykke forsikring, men kun en fritid og ulykke forsikring, ved ikke rigtigt om jeg kan bruge det til noget:/
Loranzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 21:37   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tit er det sådan at ens sag bliver sat til en % med en mdr. ydelse som er midetidelig

fordi der kan gå mange år før din sag er stationær, din psyke kan blive bedre og måske kan du få hjælp ved træning/medecin/ eller andet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 10:21   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg forventer du allerede har fået dækket udgifter løbende i forbindelse med dit uheld ?

Overfald på arbejde kan føre til at det der dig, som skal anmelde overfaldspersonerne til Politiet, hvis du f. eks. har været ansat på et Bosted for at få erstatning eller hvis du f.eks. har været ansat som vagtpersonale !

Alternativt skal der søges erstatning via Staten.

Jeg håber du har fået vendt din sag med en Advokat og her har f.eks. Advokaterne Elmer og Partneres arbejdet med "overfald", hvor erstatningsreglerne kan være/er komplekse.

Endvidere har de startet Elmer og Partneres retshjælp
http://www.elmer-adv.dk/elmer-og-par...is-retshjaelp/
http://www.elmer-adv.dk/plan-elmer-p...es-retshjaelp/
hvor du kan møde op og få en vurdering af din sag

Sidst redigeret af lgkh62; 31-08-2014 kl. 10:25.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 11:35   #10
Loranzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Loranzen er ny på vejen
lgkh62:
Har ikke fået dækket noget som helt, har ikke set en rød reje og går og betaler mine egne udgifter og det smadre min økonomi fuldstændig
Nu har min sag været anmeldt i over et år og venter som sagt stadig på en afgørelse:/
Hvordan og hvor søger man erstatning fra staten? Og kan det stadig lade sig gøre efter så lang tid? Altså nu er der gået over 1 år, så jeg tvivler lidt på at jeg stadig kan søge det?

Hvad kan advokaterne hjælpe med og hvad tager de for det? I forvejen har jeg ikke særlig meget til rådighed om måneden, så tvivler på at jeg har råd til en advokat
Loranzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension