K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2014, 13:23   #1
Molly67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Sønderjylland
Alder: 56
Indlæg: 10
Styrke: 14
Molly67 er ny på vejen
Unhappy Ønsker førtidspension nu.

Hej.
Vil gerne høre jer om I tro det er muligt for mig, at få en førtidspension.

Fik en arbejdsskade i dec. 2008, hvor jeg fik ødelagt min højre skulder, er Erklæret 10 % invalid og har 45 % nedsat arbejdsevne. Har et fleksjob som i starten var på 16 timer, men nu er jeg nede på 12 timer. Har fået min arbejdsskade sag op igen, da jeg mener at jeg er sat for lavt.
Mit problem er nu at venstre skulder er slidt af overbelastning og er blevet opereret i den maj 2014, har ondt 24-7 og magter ikke at arbejde mere,tager 18 stærke tabletter dagligt for smerter, dog få jeg mig slæbt på arbejde hver dag. Har verdens bedste arbejdsplads, så de dage jeg har det meget meget dårlig får jeg lov til at bare liste rundt og næste ikke lave noget.
Men nu kan jeg mærke at min krop ikke kan mere, sover næsten ikke om natten for smerter, så når jeg kommer hjem fra arbejdet magter jeg ikke andet end at ligge på sofaen/sengen.
Ja så er det jeg spørg : Er det et liv
Håber I får noget ud af det jeg skriver og kan hjælpe mig.
Molly67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 13:49   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du er i god dialog med din læge/dit smertecenter, så du bliver smertedækket optimalt. Fleksjob gives jo ned til at meget lille ugentligt timetal. Kan du omrokeres, så du ikke belaster de nyoperedere led? Har du fået nogle øvelser fra fx fys?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 14:52   #3
Molly67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Sønderjylland
Alder: 56
Indlæg: 10
Styrke: 14
Molly67 er ny på vejen
Hej Stampe.
Alt det er der styr på. Men nu er det snart 3 mdr. siden og det er bare blevet værre. Så nu med 2 skulder som giver mega smerter. Jeg er normal ikke en person som piver over livet.
Men har nu levet med store smerter siden dec.2008, er så ødelæggende for kroppen.
Molly67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 18:32   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke du skal tænke pension, det er næsten umuligt, men at komme ned i timer ville være en letter og sikkert også en bedre løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 07:22   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan du hjælpe mig...

Kære Molly67

.... da jeg interesserer mig for optræning og vedligeholdstræning.

Udover operation, hvilken behandling har du ellers modtaget?

Fysioterapi, holdtræning eller individuel træning i praksissektoren eller kommunalt?

Prøv at beskrive præcis hvad der er blevet gjort for at genoptræne dig.

Efter operation på hospitalet, havde du da fået udleveret en GOP, Genoptræningsplan, udført af hospitalet og i samarbejde med dig?

Modtog du den første genoptræning på hospitalet, vederlagsfri?

Hvilken optræning modtager du pt?

Hvornår begyndte du selv at betale til din efterbehandling optræning efter operation efter en arbejdsskade?

Her tager jeg det som en selvfølge, at du modtog vederlagsfri optræning i begyndelsen?

Har nogle af dine genoptræningsforsøg hjulpet dig?

Hvis nej, hvorfor ikke?

Blev dine smerter forværret af den behandling du modtog?

Her finder du alt om reglerne for optræning etc.:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Arbejdsskade betaling af efterbehandling.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29762

Hvordan gik det med ansøg om automatgear/invalidebil pga dine skulder?

Følgende bør du læse og følge fremover:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Følgende skal du sætte dig ind i, for at få et overblik i, hvordan de nye reformer indvirker på hvad og hvordan:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Overskriften på denne din tråd, er forståeligt, men....

.... når man går med de tanker om at få bevilget førtidspension er der nogle ting som man skal være bevidst om, som er uomgængelige.

Diagnoser eller hvordan den enkelte har det i dagligdagen/natten har ingen interesse eller har nogen betydning.

Derimod din arbejdsevne, ned til ekstrem kort tid på en uge, har betydning.

Dokumentation og atter dokumentation er kodeordet.

Man skal være erklæret "stationær" ellers kommer man ikke videre.

Man skal være aktiv i sin sociale sag. Fra første dag.

Man skal kende til lovgivningen og ankemuligheder.

Man skal kunne spillets regler.

Man skal kende til alt 100%, hvad der skrives i ens hospitals - og kommunale journal.

Hvad læger, omgivelserne siger, har absolut ingen betydning men trækker tiden ud, hvis man lytter og ikke læser.

Det kan kun bringes i orden gennem, at søge aktindsigt, ved alle 100%, alle.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-08-2014 kl. 09:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 10:26   #6
Molly67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Sønderjylland
Alder: 56
Indlæg: 10
Styrke: 14
Molly67 er ny på vejen
Hej phhmw.

Jeg skal prøve at besvar dine spørgsmål så godt som muligt.

Først ang. ansøgning om bil med autogear. Ja så tog kommunen sgu røven på mig. Snakket med en flinke flinke kvinde som havde set på min sag og mente HELT klart at jeg var berettiget til hjælp. Men jeg skulle lige gå til min læge og få ham til at skrive at jeg ikke kunne klare at køre bil med manualgear og at det skulle stå i mit kørekort, så ville kommunen helt sikker hjælpe.
Gik til min læge som aldrig have hørt om dette og tog en snak med hende, hvor hun fastholdet dette krav. Min læge som er verdens bedste læge, gør som hun siger og jeg få det i mit kørekort.
Ja ja så kommer denne "venlige"kvinde til en samtale med mig og først der begynder hun at mene at jeg ikke er berettige til hjælpen. Får afslag og anker og får afslag igen. Så nu stod jeg med håret i postkassen, da det nu står i mit kørekort. Ja så vi måtte selv ud og købe en bil med autogear.
Så føler man sig røvrendt af kommunen JA. Bare man da havde optaget den samtale med hende i telefonen, hvor hun sagde at hun helt klart mente at jeg var berettige
Molly67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 10:56   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Netop, kære Molly67

... derfor er det mest vanskelige ved at rådgive andre, at selv have kendskab og erfaring i det du rådgiver om og kunne forudsige på minuttet, hvad der sker i en given sag.

Du er ikke den første der er havnet i den fælde. Der er konsekvenser ved at søge om invalidebil.

Derfor er mit råd til dig, at følge slavisk alle de råd jeg har givet dig. Såre simpelt.

Fordi, jeg er klogere end du er?

Nej, men med 34 års erfaring ud i den sociale verden oppebærer man en vis erfaring og har selv været inde i alle de "rum" som jeg rådgiver efter.

Din ergoterapeut har hele tiden haft dig i sin hule hånd. Derfor endte det som det gjorde.

Følg alle råd slavisk, så kan du risikerer at blive klogere.

At have smerter i skulderne er umådeligt smertefuld og besværligt.

En rygpatient kan altid finde en stilling som lindre, men skulder bruger du hele tiden uanset hvad du gør og skal lave. ØV hvor trist.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 11:06   #8
Molly67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Sønderjylland
Alder: 56
Indlæg: 10
Styrke: 14
Molly67 er ny på vejen
Så prøver jeg at besvar det andet :-)

Min arbejdsskade er stationær og lægerne mener kun den bliver værre.
Dog vil jeg lige fortælle at jeg har sene og nerve skader i min skulder efter arbejdsskaden.
Jeg mener jeg har prøve alle former for genoptræning som har kunne hjælpe mig.
Begyndte på genoptræningen første dag efteroperationen, hvor der kom en fysi hvor vi gennemgik programmet som jeg skulle lave hjemme. Kontrol efter 3 mdr. hvor vi snakket om programmet og lavet ændringer, der udover har jeg været akupunktur, gruppe genoptræning, ene genoptræning, genoptræning i sundheds center, smertecenter Odense.
Pga. mine skader på nerverne i min skulder, er der ingen som vil rør mig mere og min læge har udtømt alle muligheder. Har fået mange af mine udgifter betalt og nej ingen behandling har hjulpet, mine smerter blev altid meget forværret

Jeg vil læse alle dine links nu.
men takker for din hjælp
Molly67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension