K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2014, 15:53   #11
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
På den baggrund ville jeg aflevere en skriftlig anmodning om kvittering ved hvert fremmøde.
Noget i stil med:

"På baggrund af nu 3 hændelser hvor jeg er er blevet trukket i min kontanthjælp fordi Xxxxx kommune og anden aktør påstår, at jeg har været udeblevet, og jeg ikke har kunnet bevise, at jeg vitterligt har været mødt op anmoder jeg hermed om, ved hvert fremmøde, at få en kvittering for fremmøde."

Aflevér den til både jobcenter og anden aktør.

Hvis du får afslag på din anmodning så klager du til jobcenterchefen.

Var så derinde på JC kl 9:00 som jeg skulle, gik hen til damerne ved Centerindgangen/receptionen, efter at 3 stk damer havde læst den, nægtede de sq at modtage den, og slet ikke at underskrive for modtagelse.

De modtog og underskrev ellers min aktindsigts begæring.

Oppe på 1'ste sal hvor vi skal møde, stod der en Dame og krydsede os af om man var mødt, hun nægtede også at modtage og underskrive for modtagelsen den.

Skal jeg så klage til jobcenterchefen ?

Her er hvad jeg skrev:
------------------------------------------------------------------
København mandag d 25 aug 2014

Til
Jobcenter København
Nyropsgade 41A
1601 København V.

På baggrund af nu 3 hændelser hvor jeg er blevet truet med at blive trukket i min kontanthjælp fra K-Kassen, fordi Københavns Kommune påstod, at jeg har været udeblevet fra indkaldelser/møder, anmoder jeg hermed om, ved hvert fremmøde, at få en kvittering for fremmøde og deltagelse.

___________________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.

------------------------------------------------------------------


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Samtidig tænker jeg, om der er et eller andet på stedet, som du hver dag kan tage et billede af, så du fremover har dokumentation på, at du har været mødt op.

Måske et eller anden "kalender-noget" ved siden af et billede på væggen.
Har kikket helt omkring, der er ikke et eller anden "kalender-noget" derinde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Om ikke anden (omend det måske kan virke lidt provokerende), så tag et billede af jeres underviser, så man kan se hvad tøj vedkommende havde på lige den dag.
Gem billederne sammen med en dagbog hvori du skriver hvad der er sket hver dag.
Hvis du kan hive en dagbog frem og fortælle hvad der blev gjort/talt om i dit beskæftigelsestilbud, og måske endda dokumentere hvad tøj underviseren havde på, på lige præcis de dage, hvor de påstår, at du har været udeblevet, så kan jeg forestille mig, at deres påstand vil blive trukket tilbage.
Tog så et billede af Damen som stod og krydsede os af, hun flegnede helt ud, det måtte jeg ikke, hvor til jeg svarede, i hvilken lovgivning står det henne ?

Det er sq hårde odds man er oppe imod.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 21:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

Skal jeg så klage til jobcenterchefen ?
Ja.

Jeg synes, at du skal klage til jobcenterchefen over, at ingen tilsyneladende vil være behjælpelige med, fremadrettet, at hjælpe dig til, at kunne dokumentere dit fremmøde.

Skriv også, at du er meget åben overfor evt. andre forslag til hvordan man kan forebygge flere episoder af dem, du nu har oplevet 3 af, hvor kommunen påstår, at du har været udeblevet, men du påstår det modsatte.

Skriv også noget om, at det også må være i kommunens interesse ikke, at skulle bruge unødig tid på den slags sager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension