K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2014, 17:08   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Jobcenter København - Borgernes Rettigheder.

Jeg vil prøve at gøre det kort.

Er blevet indkaldt, via min JobPlan, til Jobcenter København Nyrupsgade, til noget der hedder Motivationsklubben, fint nok, har lige været derinde.

I jobplanen står der bl.a.:

"Der vurderes, at der er behov for afklaring i forhold til rådighed og beskæftigelsesmål. Det er besluttet, at du skal deltage i Motivationsklubben i perioden 19/8 - 15/9"

"Første gang skal du møde tirsdag den 19/8 kl. 12.15 på følgende adresse Nyropsgade"

samt

"Der er følgende ugentlige mødetider i Motivationsklubben:
Mandag: 9.10 - 11.45
Tirsdag: 12.15 - 15.00
Onsdag: 12.15 - 15.00
Fredag: 9.10 - 11.45

Evt. fremmøde om torsdagen sker efter aftale med den konsulent, du får tilknyttet under forløbet."
------------------------------------------

Her beder jeg Jobkonsulenten derinde om at nedskrive eller sende skriftligt til mig, præcist hvilke dage og tidspunkter jeg skal komme ( især om torsdagen), så jeg præcist ved hvornår jeg skal møde.

Det ville han ikke give mig, sagde at det var han ikke forpligtet til, at det stod i min jobplan.

------------------------------------------

Har der ud over så lavet nogle dokumenter, som jeg tog med derind, som jeg gerne ville have at Jobkonsulenten som jeg talte med, underskrev med dato og stempel, at han havde modtaget fra mig.

Nr 1 dokument:

"Kvitterings liste.

Jobcenter København Nyropsgade 41A kvitterer hermed at Kim Xxxxxx Cpr.nr xxxxxx-xxxx er fremmødt og deltaget følgende dage, ifgl Jobcenters Jobplan pr 5 aug. 2014.

Der er følgende ugentlige mødetider i 'Motivationsklubben':
Mandag: 9.10 - 11.45
Tirsdag: 12.15 - 15.00
Onsdag: 12.15 - 15.00
Fredag: 9.10 - 11.45



1. dag.
Tirsdag den 19/8 kl. 12.15 - 15.00 på adressen Nyropsgade 41A, 1. sal, 1601 København V.



___________________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres hermed
at Kim Xxxxxx er fremmødt denne dato.
------------------------------------------

Den ville han ikke underskrive...

-------------------------------------------------------

Nr 2 dokument:

København tirsdag d. 19 august 2014

Til
Jobcenter København - Arbejdsmarkedscentret
Nyropsgade 41A-43
1602 København V
Tlf.: 82 56 56 82
E-mail: [email protected]



Vedr. ugentlige mødetider i 'Motivationsklubben'

Jeg vil bede om, at jeg skriftligt med underskrift, for udleveret en komplet liste over de dage og på hvilke tidspunkter jeg skal møde i 'Motivationsklubben'. Dette er ikke tilfældet med den indkaldelse jeg har fået indtil nu.. Det for at undgå misforståelser.

___________________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.


------------------------------------------
Den underskrev han (for modtagelse) men vil ikke give mig en liste, så jeg præcist kan se hvornår jeg skal møde.
Han sagde at det der stod i Jobplanen var juridisk nok til at dokumentere hvornår jeg skulle møde.

Jeg spurgte så, hvad der menes med når der skrives:
"Evt. fremmøde om torsdagen sker efter aftale med den konsulent, du får tilknyttet under forløbet."
Hvordan kan jeg så være sikker på om jeg skulle møde om torsdagen ?

Han svarede at det ville han fortælle mig.

Jeg svarede om jeg ikke kunne få det på skrift, så der ikke kunne opstå misforståelser ?

Han sagde nej, det ville han ikke...


------------------------------------------

Nr 3 dokument:

Vedr. Notatpligt

Iht Offentlighedsloven notatpligt, vil jeg bede Jobcenter Københavns medarbejdere om at jeg ved hvert eneste fremmøde, får indskrevet i min Journal, (incl. Journal nr.) at jeg er fremmødt dags dato som jeg skal, og at jeg derefter får udskrevet et kopi af denne journal til mig.

___________________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.

------------------------------------------
Den underskrev han (for modtagelse) men vil ikke give mig en kopi at jeg var mødt op i dag.
------------------------------------------


Nr 4 dokument:

Vedr. aftaler og samtaler.

Alle samtaler og aftaler mellem Jobcenter København og undertegnede Kim Xxxxxx bedes fremover kun foregå skriftligt. Ved personlige samtaler med Jobcenter København, bedes eventuelle aftaler derefter indskrives i min Journal (incl. Journal nr.) og derefter udskrevet et kopi af denne journal til mig.

___________________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.

------------------------------------------
Den underskrev han (for modtagelse) men vil ikke give mig en kopi af, hvad vi havde snakket om i dag.
------------------------------------------

Nr 5 dokument: var en ny aktindsigst bergæring.

Her havde jeg personligt leveret en til Jobcenter København, har fået underskrift samt stempel og dato d 7 aug 2014.

Har intet hørt fra dem, og har d 18 aug sendt klage over det til Statsforvaltningen (Tilsynet) over det.
------------------------------------------
Den underskrev han (for modtagelse)
------------------------------------------

Jobkonsulenten fortalte mig endvidere at jeg skulle have ham under hele forløbet 19/8 - 15/9, samt at han skulle på ferie i 14 dage, om ca 14 dage.

Han sagde at i denne periode skulle jeg ikke komme, men genoptage forløbet når han kom tilbage fra ferien.

Jeg spurgte om jeg kunne få det skriftligt, han sagde nej, han skulle nok fortælle mig det.


Det hele bl.a. fordi jeg her den 4 aug 2014 modtog (for 3 gang på 2 år), uden at der var hold i det (alle er blevet dementeret), et brev fra K-kassen hvor på der stod:

"Om udeblivelse fra beskæftigelsestilbud Du er den 03-07-2014 udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud. Du er fortsat i tilbud og skal derfor straks møde i tilbuddet. Da du er udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud, skal kommunen foretage et fradrag i hjælpen for de dage du er udeblevet helt eller delvist. (Lovgrundlag: Bekendtgørelse nr. 190 af 24/02/2012 om lov om aktiv socialpolitik § 36). Inden vi træffer en endelig afgørelse, har du ret til at komme med en udtalelse om, hvorfor du er udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud."

Det er jo netop for at undgå denne situation igen, jeg beder om en skriftlig beskæftigelse på at jeg er mødt op til alle møder.

----------------------------
Jeg har så lige checket min jobnet.dk hvor jeg kan se at han har skrevet under: Indkaldelser og møder - Jobsamtale (har taget et kopi)

Her skriver han:

Dato: Tirsdag den 19. aug. 2014
Tid: Kl. 15:26

Jobsamtale

Indhold af mødet

Du møder til første samtale i Motivationsklubben i dag.
Du er ikke enig i årsagen til, at du er henvist hertil: At du skulle have nægtet at tage løntilskud, virksomhedspraktik eller ordinært arbejde.

Du blev orienteret om forløbet i de næste 4 uger, herunder at målet er ordinært arbejde, og hvis det ikke lykkes, virksomhedspraktik eller løntilskud.

Du har som udgangspunkt mig som fast konsulent. Dog har jeg ferie i uge 36 og 37, hvorfor du enten vil få en anden konsulent i denne uge, eller også afbrydes forløbet i 2 uger, og forlænges efterfølgende med 2 uger.

Du har d. 07.08.14 søgt om aktindsigt, hvor det også er registreret som modtaget | det er lagt på sagen d. 11.08.14. Du har ikke modtaget noget dd.

Du mente ikke, at jobplanen var klar på punktet |mødetider. Jeg forklarede, at jobplanen er juridisk styrende for forløbet.

Du har 3 papirer med, som du beder mig skrive under på:
At jeg har modtaget brev for

1.|Aktindsigt i personlig sag jvnf. Ovenstående. Efterfølgende (efter samtalen) konstaterer jeg, at der d. 18.08.14 er sendt brev til ham vedr. dette.

2.|Vedr. ugentlig mødetider i |Motivationsklubben|, Notatpligt samt Aftaler og samtaler.

Desuden en kvitteringsliste for fremmøde.

Denne underskrev jeg ikke. I stedet sendte jeg dig en mail, hvori jeg bekræftede, at du var mødt dd., hvilket jeg vil gøre fremover, hvis du beder om det.
Se dokument af dd.

Vi var enige om, at hvis der aftales møder om torsdagen, er det aftalt i forvejen, og jeg opretter samtalen som en jobsamtale, så den fremgår af jobnet.dk.

Du fortæller, at du har slidgigt i begge knæ, hvilket er en hindring for hårdt fysisk arbejde, der belaster dem: Vi aftalte, at jeg indhenter statusrapport fra din læge ang. dette.

'Navn Jobkonsulent'

Gælder denne skrivelse fra ham, skrevet inde på jobnet.dk som et "Møde", som dokumentation for at jeg er mødt op ?

Andre gode råd modtages gerne

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 20:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I andre sammenhæng er det også normalt, at man kender mødetiderne forinden, men de små vinkler kommer på senere.
Håber du bruger dit krudt på den måde, der er mest optimal for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 12:20   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Hvad er din situation?

Ledig dagpengemodtager, sygemeldt, kontanthjælp eller ledig flexjobber?

mvh. Susanne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 11:20   #4
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvad er din situation?

Ledig dagpengemodtager, sygemeldt, kontanthjælp eller ledig flexjobber?

mvh. Susanne.
Arbejdsløs ledig siden nov 2013, røg på kontanthjælp for 1'ste gang i mit liv 2013.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 11:28   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Arbejdsløs ledig siden nov 2013, røg på kontanthjælp for 1'ste gang i mit liv 2013.

Mvh Kim
Ok du er på kontanthjælp fordi du ikke er i a kasse. Du er ikke syg, du mangler et arbejde.

Jeg kan ikke se problemet. Du bliver tilbudt en mail som bekræftelse på at du er mødt op som du er indkaldt, det må vel være fint nok.

Når du er ledig skal du stå til rådighed på den ene eller den anden måde.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 12:52   #6
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Ok du er på kontanthjælp fordi du ikke er i a kasse. Du er ikke syg, du mangler et arbejde.

Jeg kan ikke se problemet. Du bliver tilbudt en mail som bekræftelse på at du er mødt op som du er indkaldt, det må vel være fint nok.

Når du er ledig skal du stå til rådighed på den ene eller den anden måde.

Mvh. Susanne

Okay sorry, fik det ikke præcist beskrevet

Problemet er, at når JC indkalder skriftligt til møde, hvorfor kan man så ikke at få en skriftlig bekræftelse på, at man er mødt op og deltaget ?

Eks. her:
Mandag: 9.10 - 11.45
Tirsdag: 12.15 - 15.00
Onsdag: 12.15 - 15.00
Fredag: 9.10 - 11.45

Det burde da være en selvfølge, så man har det skriftligt, at man er mødt op og deltaget hver gang.

I stedet står der en en JC-medarbejder og krydser en af, på et stk A4 ark, som kan blive væk eller forsvinde i alt deres administrative arbejde derinde.

Sidste mdl fik jeg (for 3 gang på 2 år) igen et brev fra K-kassen, hvor der stod:

"Om udeblivelse fra beskæftigelsestilbud Du er den 03-07-2014 udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud.
Da du er udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud, skal kommunen foretage et fradrag i hjælpen for de dage du er udeblevet helt eller delvist. (Lovgrundlag: Bekendtgørelse nr. 190 af 24/02/2012 om lov om aktiv socialpolitik § 36)."

Og jeg passer alle mine møder/samtaler...

Efter en masse renden rundt i til JC Kbh og 'anden aktør', for at få skriftlig bekræftigelse på at jeg var mødt op til alle samtaler/møder, og det skal så sendes ind til K-kassen, som så skal 'vurdere' og træffe en afgørelse, det går der også flere dage med, hvor man ikke ved om man er købt eller solgt, unødig stress, fordi de ikke har orden i deres papierer og interne kommunikation, før det blev afvist... igen for 3'ide gang...

Fint nok, at der er konsekvens for dem der ikke møder op, men os der altid møder op, hvis vi beder så om en skriftlig bekræftigelse på at vi er mødt op hver eneste dag, så nægter JC at underskrive med stempel, selvom man laver en 'Kvitterings liste'.

Det er det der er problemet.

Er der nogle regler (lov) for, at man kan bede om en skriftlig bekræftigelse fra JC på at man er mødt op hver eneste dag, så hvis deres interne kommunikation igen svigter, ja, så har man da et skriftligt bevis for at man er mødt op og deltaget hver gang ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 14:25   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror ikke, du skal foreslå mere bureaukrati.

Hvis du har deltaget fuldtud den nævnte dag, må du jo melde tilbage om fakta.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 17:58   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Hvordan kan en jobkonsulent fra anden aktør indhente en statusrapport fra egen læge? ......udover det tror jeg at jeg ville passe på med ikke at starte en konflikt. Mail er vel også ok?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 07:19   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Sidste mdl fik jeg (for 3 gang på 2 år) igen et brev fra K-kassen, hvor der stod:

"Om udeblivelse fra beskæftigelsestilbud Du er den 03-07-2014 udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud.
Da du er udeblevet fra dit beskæftigelsestilbud, skal kommunen foretage et fradrag i hjælpen for de dage du er udeblevet helt eller delvist. (Lovgrundlag: Bekendtgørelse nr. 190 af 24/02/2012 om lov om aktiv socialpolitik § 36)."

Og jeg passer alle mine møder/samtaler...

Efter en masse renden rundt i til JC Kbh og 'anden aktør', for at få skriftlig bekræftigelse på at jeg var mødt op til alle samtaler/møder, og det skal så sendes ind til K-kassen, som så skal 'vurdere' og træffe en afgørelse, det går der også flere dage med, hvor man ikke ved om man er købt eller solgt, unødig stress, fordi de ikke har orden i deres papierer og interne kommunikation, før det blev afvist... igen for 3'ide gang...
På den baggrund ville jeg aflevere en skriftlig anmodning om kvittering ved hvert fremmøde.
Noget i stil med:

"På baggrund af nu 3 hændelser hvor jeg er er blevet trukket i min kontanthjælp fordi Xxxxx kommune og anden aktør påstår, at jeg har været udeblevet, og jeg ikke har kunnet bevise, at jeg vitterligt har været mødt op anmoder jeg hermed om, ved hvert fremmøde, at få en kvittering for fremmøde."

Aflevér den til både jobcenter og anden aktør.

Hvis du får afslag på din anmodning så klager du til jobcenterchefen.

Samtidig tænker jeg, om der er et eller andet på stedet, som du hver dag kan tage et billede af, så du fremover har dokumentation på, at du har været mødt op.

Måske et eller anden "kalender-noget" ved siden af et billede på væggen.

Om ikke anden (omend det måske kan virke lidt provokerende), så tag et billede af jeres underviser, så man kan se hvad tøj vedkommende havde på lige den dag.
Gem billederne sammen med en dagbog hvori du skriver hvad der er sket hver dag.
Hvis du kan hive en dagbog frem og fortælle hvad der blev gjort/talt om i dit beskæftigelsestilbud, og måske endda dokumentere hvad tøj underviseren havde på, på lige præcis de dage, hvor de påstår, at du har været udeblevet, så kan jeg forestille mig, at deres påstand vil blive trukket tilbage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 08:05   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
På den baggrund ville jeg aflevere en skriftlig anmodning om kvittering ved hvert fremmøde.
Noget i stil med:

"På baggrund af nu 3 hændelser hvor jeg er er blevet trukket i min kontanthjælp fordi Xxxxx kommune og anden aktør påstår, at jeg har været udeblevet, og jeg ikke har kunnet bevise, at jeg vitterligt har været mødt op anmoder jeg hermed om, ved hvert fremmøde, at få en kvittering for fremmøde."

Aflevér den til både jobcenter og anden aktør.

Hvis du får afslag på din anmodning så klager du til jobcenterchefen.

Samtidig tænker jeg, om der er et eller andet på stedet, som du hver dag kan tage et billede af, så du fremover har dokumentation på, at du har været mødt op.

Måske et eller anden "kalender-noget" ved siden af et billede på væggen.

Om ikke anden (omend det måske kan virke lidt provokerende), så tag et billede af jeres underviser, så man kan se hvad tøj vedkommende havde på lige den dag.
Gem billederne sammen med en dagbog hvori du skriver hvad der er sket hver dag.
Hvis du kan hive en dagbog frem og fortælle hvad der blev gjort/talt om i dit beskæftigelsestilbud, og måske endda dokumentere hvad tøj underviseren havde på, på lige præcis de dage, hvor de påstår, at du har været udeblevet, så kan jeg forestille mig, at deres påstand vil blive trukket tilbage.

Takker og bukker, leverer den i dag og ser hvad der sker
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension