K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2014, 11:04   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klag evt til landsforeningen, altså ring for at høre hvad de vil sige til din fagforenings udmeldning.

Gå til lægen, og få ham til at skrive, konsekvenser ved at du sætter dit timeantal op!

Du må ikke OVERANSTRENGE DIG. oG HVORDAN DU ALTERNATIVT AFKLARES, HVIS DE IKKE KAN BRUGE DIN NUVÆRENDE AFKLARING, ER JO KOMMUNES PROBLEM, DA, hvis man er pensionsberettiget sagtens kan være under 1-2 timer.

Kommunen må alternativt få lavet en funktionsbeskrivelse, af enten fys eller ergoterapout.
Der er også Reva-center, hvor der kan laves fuld afklaring med beskrivelser, også af fys.

Du kan også, samtidig sende en skrivelse hvor du fralægger dig ethvert ansvar imod forværring, og henviser til at du bliver tvunget op i tid, hvorfor det må være kommunes ansvar, ved forværring, eller ny skade.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 16-06-2014 kl. 11:08.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 14:08   #22
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
tak popiae, jeg vil kontakte lægen , men med hensyn til fagforening de vil gerne have at jeg give dem fuldmagt så de kan få aktindsigt hos jobcenter, skal jeg gøre det. Jeg føler ikke at de støtter mig som de skal og vil ikke have at tingene blive værre.
mvh
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2014, 00:09   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan godt give dem fuldmagt, og samtidig betinge at de IKKE må foretage sig noget i din sag, uden at du giver samtygge.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 08:02   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af alka151 Se meddelelser
tak popiae, jeg vil kontakte lægen , men med hensyn til fagforening de vil gerne have at jeg give dem fuldmagt så de kan få aktindsigt hos jobcenter, skal jeg gøre det. Jeg føler ikke at de støtter mig som de skal og vil ikke have at tingene blive værre.
mvh
Hvis fagforeningens eneste formål med fuldmagten er, at få aktindsigt i sin sag, så vil jeg da anbefale, at du selv beder om aktindsigt i din sag i kommunen.
Når du så har modtaget aktindsigten kan du tage den med på jobcenteret og lade dem tage kopi af det de har brug for.

På den måde har du helt styr på hvad der sker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 14:03   #25
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Thumbs up Nyt Jobafklaring

Hej jeg har været 1mds tid i arbejdsprøvning og min tid er gået ned fra 2 til 1 time og den er fast, men efter samtalen med min sb så er det ikke nok til en vurdering men hun vil indstile mig til noget nyt der kommer nu pr. 01.07.14 en nyt lov om sygedagpengereformen og det hedder jobafklaring hvor man overgå fra sygedagpenge til jobafklarings ydelse som svarer til kontanthjælp. Men det skal først afgøres i rehabiliterings -teamet Som jeg kan se det er det bare at få mig ned på den mindste ydelse. I den jobafklarings forløb vil de kunne afgøre hvor jeg skal hen(flex eller fp) da det er sikker at jeg ikke kommer op på fuldtid. Skriv gerne jeres mening
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 14:51   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jobafklaringsydelsen er som du nævner kontanthjælpsniveau men uden GF og uden hensyntagen til om du har værdier, du kunne leve af.
Du behøver ikke være på fuld tid for at blive selvforsørgende, men der er da godt nok også et laaaangt spring til fx 20 timer. Men god vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 08:44   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
", men efter samtalen med min sb så er det ikke nok til en vurdering men hun vil indstile mig til noget nyt der kommer nu pr. 01.07.14 en nyt lov om sygedagpengereformen" citat.

Ja, men en ulempe for dig, da ydelsen jo er betydelig mindre.

Fasthold, at du skal afklares på sygedagpenge, sa længe det er muligt.

Evt må de afklare dig i et reva-center, hvor der kan afklares bredt og evt få lavet en funktionsbeskrivelse.
(hvis man ikke kan afklare fordi man ikke har over en time daglig, ville der jo ikke være nogen der kunne afklares til førtidspension, nu også fleks.(altså sludder og vrøvl))

Forlang en proff. afklaring da virksomheders medarbejdere, selvsagt ikke er uddannet til at varetage afklaring af syge/handicappede.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 13:32   #28
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
opdate

Hej igen , efter et styk tis skrive jeg igen i håb om god råd. Jeg blev igen visiteret til quick care jeg har været der for 2år siden men kommunen skal have ny beskrivelse. Jeg har været der i 1mdr nu og så begynde kommunens fysioterapeut stille mig spørgsmål hvordan jeg kører bil og om der er automat gær i den osv. Jag har fra starten kunne klare en tur på 10 min og i dage er koblinger så bløde at man behøver ikke stor kræfter for at trykke på en kobling. Og der ligge jeg mest af tiden , de eneste jeg gør er gå langsom på en bånd i 10 min.hvor jeg så for stærke smerte og skal ligge mig ned. Men de spørgsmål gør mig rigtig ked af det,da de prøver at lægge en fælde for mig.
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 13:51   #29
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvorfor tror du nogen lægger fælder? Hvem skulle have interesse i det?
Man skal vel afprøve dig i, hvad du kan og om muligt træne dig op, så du også selv får det bedre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 15:38   #30
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Jo det vi jeg også selv, men de har (SB)selv sagt at jeg vil aldrig kommer op og arbejde på fuld tid. Jeg har været igennem mange optrænings forløb intet har hjulpet, det er gået 3år og ingen forbedringer derfor stiller jeg spørgsmål hvad vil de mere.
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension