K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2014, 11:05   #11
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Det med operation kan jeg støtte med om, jeg har selv problemer i L4-L5 og lægerne vil ikke operere grundet for stor risiko med nervebanerne.

De råd du har fået er gode. (flere af dem er råd jeg desværre ikke fik da min egen sag stod på, mest fordi jeg ikke kendte siden her dengang)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 12:07   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lige præcis kære Steine, tak for det...

... som jo er en vigtig oplysning, at byde ind med.

Det er så vigtigt, at patienten ved præcis hvad, hvor og hvorfor.

Her har lægerne kommet med en fornuftig forklaring samtidig med at lægerne er sig bevidste om, hvad politikerne og lægerne tidligere har drøftet og besluttet om, at operation IKKE nødvendigvis er løsningen.

Fordi, at operation viser sig ikke at give de resultater, som man forventede.

Nu kender Steine sine betingelser og kan handle derefter.

Rygpatienter er inde i en brydningstid med mange modsatrettet meninger og ønsker.

Ankestyrelsen ønsker operation, fordi en sådan er risikofri

Lægekonsulenterne ønsker operation, som et "behandlingstilbud" trods Ombudsmanden kræver at det er den behandlende speciallæge der fremkommer med slige behandlingstilbud

Lægerne og politikerne ønsker færre operationer.

Lægerne har metodefrihed, hvilket patienten ikke kender til.

Lægerne har en personlig statistik, som der sjældent bliver spurgt ind til.

Jobcentrene ønsker patienten ud på arbejdsmarkedet hurtigst muligt.

Jobcentrene ønsker arbejdsprøvninger med mange timer som mål.

Kommunerne ønsker holdtræning, som er det billigste.

Fysioterapien har holdtræning, med mange patienter med forskellige diagnoser

Unge rygpatienter med MR-scannet verificeret diskusprolaps , på enten dagpenge, kontanthjælp eller sygedagpenge........

..... her det er de færreste, der kan finde økonomien til den lange optræningsperiode, som ikke klares på nogle få uger.

Alle rygpatienter starter normalt op med "konservativ behandling" hvad det så er?

Så at være ung ny rygpatienter skal ingen påstå er let.

Jeg folkepensionist og ganske uinteressant for samfundet modtager vederlagsfri behandling, fordi jeg har en diagnose, som nævnes på en diagnoseliste fra Sundhedsstyrelsen.

Derfor er det så vigtigt at nye rygpatienter har kendskab til hvad, hvor og hvorfor.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-06-2014 kl. 12:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 20:52   #13
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej alka151
Du skal lytte til dig selv og sige stop i tide hvis ting forværrer din situation.

Jeg har haft stor hjælp fra k10´s brugere samt Peters historie, viden og erfaring.
Jeg gik direkte fra sygemelding til førtidspension efter kort arbejdsprøvning afbrudt af praktikstedet, så lyt af bitter erfaring.
Stop i tide og hav styr på din sag samt aktindsigt i alt - også selv om du har advokat på.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 09-06-2014 kl. 20:54.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 21:02   #14
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Alaka151.

Du er i arbejdsprøvning.

En arbejdsprøvning er for at afprøve, hvor meget du kan arbejde.

Hvad bestemmer, hvad du kan arbejde?

Din sagsbehandler?

Håber du forstår, at en arbejdsprøvning foretages med den smertestillende medicin, som lægerne har ordineret. Man tager ikke ekstra smertestillende medicin for at tilfredsstille en arbejdsprøvning og kommunens ønsker.

Derfor må svaret være, at det er din ryg og dine smerter, som bestemmer hvor meget du kan arbejde og INTET ANDET.

Det er det svære for en rygpatient, at modstå presset fra omgivelserne om at presse en til lidt mere.

Du har verificeret 3 diskusprolapser S1 - L5 - L4 hvor S1 kun kan optrænes af særdeles professionelle terapeuter.

Du har lammelser i dit ben.

Hvis du tro det ikke kan blive værre, tager du fejl. Du skalpasse på dig selv. Du har prolapser i S1 og L5 som ligger hvor du har nerver til anus og din blærekontrol. Jeg fornemmer du ikke helt ser hvor alvorlige dine skader er.

Jeg taler af bitter erfaring med manglende blærekontrol og anus pga jeg fik lov til at gå i for lang tid med rodtryk.

Håber lægerne har talt med dig om, at hvis du begynder at lade vandet eller du ikke kan komme af med vandet, at du søger læge/skadestue omgående?

Hvornår er afgørelsen i ASK afgjort? Årstal?

Inden 5 år kan du få genoptaget din sag i ASK påny. Det tror jeg sker. En mensgrad på 20% er lavt sat. Overvejede du ikke at anke den afgørelse? Er du alene om dette eller har du nogle ved din side der kan hjælpe dig med overblikket?

Hvad har lægerne sagt om en eventuel operation? S.U.

Jeg taler ikke lægerne imod ejheller skal du søge imod operation, men du skal vide HVORFOR du ikke bliver tilbud operation. En operation i S1 - L5 -L4 kan godt munde ud i en stivgørende operation, hvor ikke alle resultater er acceptable.

Din situation er særdeles alvorlig og alt andet end dine smerter og rodtryk er særdeles uvæsentligt. Når du ikke kan mere skal du stoppe med arbejdsprøvning den dag.

Man møder altid op til arbejdsprøvningen men går hjem når ryggen ikke kan mere. Nøjagtig som også jjsonn råder dig til. Hvis ikke du følger dette råd, så gør du noget forkert.

Ellers får arbejdsprøvningen jo ikke det sande billede.

Men jeg er af den mening, at du skal følge alle mine tidligere råd. Samt læse alle de henviste link.

Held og lykke fremover.

Bedste hilsner

Peter



Hej Peter .

Du skriver at rodtryk bliver kroniske efter tryk i 3 mdr . Hvor finder du det skrevet ? Har nemlig ledt efter det ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2014, 21:35   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan ikke dokumenterer...

Kære Heidik

.... dette udsagn, men blot konstaterer at det var beskeden før min første operation.

Men det må være meget individuelt, hvor og hvor meget tryk der er på nerven.

Men for mig lyder det troværdigt.

L4 i i min lænd er sammensunket, så meget, at ikke det hele af prolapsen kunne tages ud, pga værktøjet ikke kunne komme ind.

Her har jeg helt tydeligt rodtryk, som jeg ikke er i tvivl om. Det ses i hele mit smukke ansigt. Det fjernes med hård træning, fiksering, at bækkenparti hvor mindst een eller 2 mand hiver forsigtigt i mit højre ben.

Derefter nogle få andre øvelser med vægt på, så er jeg klar igen.

Benet er heller ikke i tvivl om rodtryk, hvor det spasmer, som trommestikker.

Vigtigt at blive smertedækket hurtigst mulig, ligge ned i 1 time og så i gang igen. Aldrig ligge i sengen, hvor vi ikke hører hjemme.

Ren rutine når man har gået i en årrække, med denne form for livets små tilskikkelser. Livet skal mærkes, siger Benny Andersen

Hilsen Peter

ps. Jeg fandt lidt om kroniske smerter her:

http://www.netpsykolog.dk/smerter.htm

http://www.sundhedslex.dk/rygsmerter.htm

Sidst redigeret af phhmw; 09-06-2014 kl. 22:24.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 17:34   #16
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak Peter .
Jeghar fundet det her

http://dagenssundhed.dk/ekspertpanel...ngen-titel/467

Har selv været i tvivl og håbet vildt på at min nerve ved rygmarven ville arte sig men det er desværre ikke sket indenfor det år som overlægen på hospitalet også har nedskrevet . Det er er gået d. 18.6 . Jeg har efterhånden vænnet mig til tanken om at skal leve sådan her men må indrømme at jeg stadig håber på mirakler

Min ryg har det bedst når jeg ligger i sideleje og når jeg går forsigtig omkring uden at træde for meget ned på det stykke jeg går på af højrefoden .

Sidst redigeret af Kiffer; 11-06-2014 kl. 17:37.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:36   #17
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
opfølging

Hej igen , som sagt skriver jeg når det sker noget nyt i min sag i håb om at få gode råd som jeg har fået før af jer alle,tak for det.
Efter 2 uger i arbejdsprøvning hvor jeg skulle være 2 timer men kunne holder kun 1 time før smerte var uudholdelige og jeg tog hjem. Nu bliver jeg indkaldt af min SB til møde i brevet stå det bare almidelig "opfølging af sygedapenge) Vi har talt sammen i telefon før invitation til møde hvor min SB sagde til mig om jeg vil gerne tage nogen fra min fagforening til mødet mrn jrg har sagt nej da de ikke kende min sag jeg il helle tage min egen læge med. Min fagforening fik besked for to år siden at jeg var udsat for arbejdulykke og er sygemeldt så har jeg ikke hørt fra dem mere . Min sag følges af min egen læge og en advokat. Så jeg undre mig hvorfor vil min SB have en fra fagforening til mødet. Hr noge prøvet det før. Tak
Hilsen
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:42   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør tage din fagforening, med, da du vil stå bedre!

Og de skal hjælpe dig, uanset;; FÅ DEM MED OG PÅ BANEN!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 20:41   #19
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej alka151
Jeg tror du skal opfatte opfordringen fra SB som positiv vejledning om dine muligheder for ekstern hjælp.
Når det er en arbejdsulykke er fagforeningen tit den skadelidtes repræsentant via deres juridiske afdeling.

At du ikke hører fra en fagforening må du ikke opfatte som de ikke vil gå ind i sagen, men det er op til dig at kræve din medlemsretslige ret, samt informere om du mangler hjælp i den sygedagpengesag-arbejdsulykke!

Når det så er sagt, er det er op til dig om du gør brug af fagforening eller hvad du ved giver dig den bedste hjælp og vejledning

( Jeg har heller ikke min fagforening inde over, men har modtaget en undskyldning fra øverste ansvarlige over deres fejlbehandling i min sag.
Jeg tog imod undskyldningen vidende om at procedurer bliver lavet om fremadrettet til hjælp for andre - men for sent for mig )

Når du er indkaldt til "opfølgning af sygedagpenge" er det formodentlig, hvad der nu skal ske fremadrettet.

Mød op forberedt. Hvad er det du vil, kan og forventer.

Skriv spørgsmål ned inden mødet om hvad du ønsker belyst eller svar på.
Vær medspiller i stedet for modspiller og det er dig som derved er med til at sætte "dagsordenen" for det fremtidige forløb.

Jeg har erfaret at man selv skal tage 100% ansvar på belysning og behandling af egen sag.
Til tiden kan man ikke genkende sig selv i mangler og fejl i sagsbehandlingen og der er kun en selv til at holde sagen på korrekt journalført oplyst grundlag.
Mvh lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 10:35   #20
alka151
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Indlæg: 25
Styrke: 10
alka151 er ny på vejen
Hej, jeg har fået en social rådgiver hos min fagforening men jeg er lidt i tvivl om de vil eller kan hjælpe mig i min sag. Jeg har talt med dem telefonisk og jeg har forklaret at jag har prøvet i starten med 2timer men efter en uges tid mine smerter blev være og jeg kunne kun holde til en time. Fra fagforening sagde de at jeg skal op i to timer da kommunen kan ikke beskrive min arbejdsevne ud fra en time, og at de er ligeglade med om jeg har smerter eller om man er hel færdig/udkørt så man ikke har energi /kræfter til privat liv og familien. Men jeg er der, møder op til arbejdsprøvning hver dag og arbejde så meget jeg kan. Kommunen siger at jeg må ikke få det være men det gør jeg hvis jeg ikke stoppe når mine smerter er uudholdelige. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
alka151 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension