K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2014, 17:09   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ifølge ams skal der IKKe indhentes LÆ265 ved 17.2 på foreliggende grundæag.

Spørgsmål 5 c (teamets behandling af ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2):
[….] skal venligst bede Arbejdsmarkedsstyrelsen besvare følgende spørgsmål:
En kommune fortolker Styringsloven og Pensionsloven således, at når en borger søger førtidspension på det foreliggende grundlag jf. pensionslovens § 17, så kan der på rehabiliteringsmødet ikke tages stilling til anden form for hjælp f.eks. ressourceforløb eller fleksjob [….]?.
Svar:
Personer, der ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan anmode herom, jf. pensionslovens § 17, stk. 2. Ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2, skal forelægges rehabiliteringsteamet, men sagerne behandles på det foreliggende grundlag. Det vil sige, at rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes på baggrund af de foreliggende oplysninger, og den praktiserende læges vurdering af sagen (LÆ 265) skal IKKE indhentes. Umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension. Sagen skal således overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uanset om teamet indstiller, at der gives afslag på førtidspension. Hvis kommunen efterfølgende vurderer, at sagen skal forelægges teamet med henblik på en vurdering af, hvorvidt borgeren skal have ressourceforløb eller fleksjob, skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen udarbejdes i overensstemmelse med § 30 a, stk. 2 og 3 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og den praktiserende læges vurdering af sagen skal således også indhentes, inden sagen kan behandles i teamet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 09:26   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg ved ikke, hvad jeg skal få ud af dette. Jeg forstår den nok ikke.

I møderapporten mener Rehab teamet ikke, at en tilstrækkeligt nedsat arbejdsevne er dokumenteret (gav mig et hurtigt, mundtligt nej under mødet).
Samtidigt står der, at der er dokumenteret nok
Det virkede ikke, som om de var enige med sig selv og vævede lidt rundt om noget krea med "ældre børn". De ved godt, at der ikke er noget erhvervsfagligt at gå på.

I den tilsendte indstilling har Rehab teamet har ikke givet nogen synlig indstilling, men overlader åbenbart vurderingen til pensionsteamet.
De har indhentet LÆ265 efter mødet! Det KAN de gøre, hvis de finder grund til yderligere afklaring.
Det er, hvad jeg er blevet oplyst.

Sidst redigeret af mukke; 24-08-2014 kl. 09:36.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 13:53   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Quite fra ovenstående Hvis kommunen efterfølgende vurderer, at sagen skal forelægges teamet med henblik på en vurdering af, hvorvidt borgeren skal have ressourceforløb eller fleksjob, skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen udarbejdes i overensstemmelse med § 30 a, stk. 2 og 3 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og den praktiserende læges vurdering af sagen skal således også indhentes, inden sagen kan behandles i teamet.
Unquite
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 16:25   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Sorry. Jeg ved ikke, hvad jeg skal få ud af det..... Hvad er pointen?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 16:40   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I møderapporten mener Rehab teamet ikke, at en tilstrækkeligt nedsat arbejdsevne er dokumenteret (gav mig et hurtigt, mundtligt nej under mødet).
Samtidigt står der, at der er dokumenteret nok


Kan jo læses som arbejdsevnen ikke er tilstrækkeligt nedsat og, at dette ikke skal dokumenteres yderligere.

Kunne så være, kommunen efterfølgende har vurderet/vil vurdere mulighed for fleksjob eller ressourceforløb og man derfor har indhentet LÆ265.

Men kommunernes veje kan være uransagelige. Håber i al fald, du snarest får en afklaring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 20:18   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det uldne er, at de i rapporten siger: arbejdsevne ikke dokumenteret ubetydelig- skal afklares yderligere i forhold til arbejdsmarkedet, og snakker løst om krea med "ældre" børn.
På samme side: der er dokumentation nok, men evt. behov for videre dokumentation må bestemmes af sundhedskoordinator.
Derefter bestilles en LÆ265.
Lægen henviser til speciallægedokumenterne og indstillingen overlades herefter til pensionsteam.
Jeg har fået en mundtlig indstilling på rehabmødet, men intet skriftligt, ud over denne "indstilling", der egentlig mest handler om proceduren og hvordan man skal forholde sig i tilfælde af FP.
Indstillingen til det meget omtalte ressourceforløb udebliver også.

Hvis jeg selv skal tolke på det, ved de ligeså lidt, hvor de skal placere mig, som førhen.
Måske regner de på, hvor meget de skal fyre af på dødsdømte forsøg med mentorer, ressourceforløb og yderligere arbejdsprøvninger med hjælpeforanstaltninger, når jeg er 4 år fra folkepension.
Sidste gang tog det 1½ år at finde et sted, som ville have mig i praktik.

Mit håb er, at de indser det tåbelige ressourcespild og giver mig pension, så jeg kan genvinde brugsretten til mit eget liv.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 11:28   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan stadig forstås som arbejdsevnen er vurderet som ikke-ubetydelig - ergo er der en evne, som så skal vurderes. Men se ad. Svært at gætte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2014, 00:16   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jaja. Så bliver det nok det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 22:19   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Har fundet den "rigtige" indstilling. (jeg havde ikke overblik over e boksen)
De vil afklare mig i arbejde med mennesker! Lige, hvad jeg frygtede.....
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 22:32   #20
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Mukke det lyder akurat ligeså mærkværdigt som den indstilling til afslag jeg fik. nemlig et forslag som der er rig dokumentation på , ikke lader sig føre ud i livet.

Nu hvor du har fundet indstillingen kan du forberede dig på mødet med pensionsteamet, og du må finde alle argumenter/dokumentation på at deres forslag er urealiserbart.

der er overvejende sandsynlighed for at pensionsteamet følger rehab.teamets indstilling, men efterfølgende kan du klage hvis afgørelsen bliver et afslag på din ansøgning om pension.

pøj pøj med mødet i pensionsteamet, krydser fingre for dig.
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension