K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2014, 10:27   #1001
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Kære Benny Gerhard!

Jeg bøjer mig i støvet i dyb ærbødighed for din udholdenhed, sejhed og råstyrke: I sandhed en ægte cykelryttermentalitet!

STORT tillykke med din sejr!

Carmen
Tak Carmen - Rejs dig og børst støvet af!

Jeg betegner mig selv som en dårlig taber!

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 15:25   #1002
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

"JEG ARBEJDER PÅ SAGEN - LÆGEKONSULENTERNE SKAL VÆK".

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

ER LÆGEKONSULENTER OPFUNDET AF STATEN FOR AT SPARE?


Retningslinjer der ikke er lov, ligner et simpelt smuthul, lavet til kommunerne med det ene formål fortsat at snyde folk for ydelser de er berettiget til, ved omfattende misbrug af lægekonsulenter - det er organiseret svindel i stor stil.
Det er kun til kommunekassernes fordel, at lave regler for lægekonsulenter, der ikke er retligt bindende.

Tydeligvis ønsker ministre eller politikere ingen lovgivning, for trods flertal i folketinget for vedtagelse af bindende regler for lægekonsulenter inden årets udgang 2012, er intet endnu på vej.

POLITIKERNE ØNSKER IKKE REELT AT LOVGIVE OM OM LÆGEKONSULENTER !

I folketinget er der enighed om at lovgive om lægekonsulentes beføjelser, da lægekonsulenter ofte misbruges mod borgerne til at drage ulovlige konklusioner.

Mange andre har også oplevet, at blive tryllet raske af lægekonsulenter, hvor kun lægekonsulentens papir bliver brugt, som begrundelse for afslag i sager om fleksjob og førtidspension.

Dette sker ofte i kommunerne, men når selv en overordnet ankeinstans som Beskæftigelsesankenævnet handler på samme måde, er der tale om skærpede omstændigheder, specielt når samtlige overordende instanser bakker op om denne ulovlige procedure.

Det er svindel i et såkaldt velfærdssamfund!

Desværre sker der stadig ingenting med hensyn til lovgivningen vedrørende lægekonsulenter.

Loven om lægekonsulenter bliver aldrig til noget, for trods flere gange, at være taget op af politikerne, bliver der lige så hurtigt lagt låg på emnet igen.

På grund af de grove krænkelser af borgerne, som lægekonsulenterne er medvirkende til, og i meget stor stil, er der dog efterhånden ved at danne sig hele folkebevægelser mod lægekonsulenter og den ulovlige måde de bruges på.

Det er meget underligt, at Socialministeriet i sin tid lavede "regler" om lægekonsulenter netop fordi de blev brugt ulovligt, men samtidig sørgede ingen for, at reglerne blev retligt bindende, og derfor stadig kun er retningslinjer.

http://www.avisen.dk/blogs/karinafre...ger_36191.aspx
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2014, 15:28   #1003
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Kære Benny.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30567
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 18:41   #1004
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Gladsaxe Kommune har nu tabt endnu en dag om, at fjerne min BPA-Hjælperordning, denne gang ved ANKESTYRELSEN!

Men jeg arbejder på at få kommunen og de involverede ledere draget til ansvar for, at have saboteret mit tidligere gode liv som handicappet sportsmand, og unødigt gjort mig endnu mere handicappet, i stærk strid med de trænings-resultater jeg havde opnået gennem årene!


https://www.facebook.com/groups/156957194321439/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 10:42   #1005
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
EKSTRA BLADET

Samfund: 29. jul 2014 Opdateret 29. jul. 2014

Bennys sag - år for år

Se hvordan sagen om Benny Gerhard har udviklet sig de seneste 20 år
24. juli 1983: En spritbilist kører direkte ind i Benny Gerhard under et cykelløb. Han ligger i respirator de følgende 18 dage og genoptrænes i flere år.

1992: Gladsaxe Kommune skærer Bennys hjælperordning fra 168 timer om ugen (24 timers hjælp) til 72 timer om ugen. Begrundelsen er blandt andet kommunens økonomi. I 1996 lykkes det med dokumentation fra læger Benny at få hjælpen sat op til 128 timer om ugen.

1999: Benny Gerhard har genoptrænet sig så meget, at han med støtte fra hjælpere igen kan komme på sin cykel og deltage i et løb. Men han har i hverdagen fortsat brug for hjælp til alt.

Læs resten af artiklen her http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle4933837.ece
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 11:44   #1006
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

FOLKETINGETS OMBUDSMAND / KOPI af brev m/fremhævning i røde STORE BOGSTAVER…

Datatilsynets behandling af din klage over Gladsaxe Kommune.

Jeg har nu gennemgået de modtagne akter fra Datatilsynet.
DET FREMGÅR AT DATATILSYNET I BREV AF 4. NOVEMBER 2008 HAR MEDDELT DIG – AT TILSYNET IKKE MENER AT GLADSAXE KOMMUNE BEHANDLER URIGTIGE OPLYSNINGER OM DIG – som kan kræves slettet, blokeret eller berigtiget efter persondatalovens § 37.

(INDSAT: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm )

Jeg mener ikke jeg kan kritisere dette. I det følgende vil jeg redegøre nærmere herfor.

Ombudsmandens udtalelse.
Jeg har forstået at de oplysninger du vil have slettet, blokeret og berigtiget over for speciallægekonsulenten ER DEN BESKRIVELSE AF DIT FUNKTIONSNIVEAU SOM EN SAGSBEHANDLER FRA GLADSAXE KOMMUNES HANDICAPAFDELING HAR UDFÆRDIGET, OG SOM INDGIK I SPECIALLÆGEKONSULENTENS VURDERING AF AT DU IKKE VAR BERETTIGET TIL HJÆLP I ÅR 2000.
(Du har tidligere klaget til mig over speciallægekonsulentens udtalelse, mine j.nr. 2004-2496-009 og 2008-2915-009. Disse sager anser jeg fortsat for afsluttet).

Persondatalovens § 37 har følgende ordlyd: "§ 37.
Den dataansvarlige skal berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.
STK. 2. DEN DATAANSVARLIGE SKAL UNDERRETTE DEN TREDJEMAND, HVORTIL OPLYSNINGERNE ER VIDEREGIVET, OM AT DE VIDEREGIVNE OPLYSNINGER ER BERIGTIGET, SLETTET ELLER BLOKERET I HENHOLD TIL STK. 1, HVIS EN REGISTRERET PERSON FREMSÆTTER ANMODNING HEROM. (LÆGEKONSULENT ER TREDJEMAND – TILFØJET AF/BG)

Dette gælder dog ikke, hvis underretningen viser sig umulig eller er uforholdsmæssig vanskelig."

Pligten til at berigtige, slette og blokere oplysninger knytter sig således til oplysninger der er urigtige eller vildledende eller på anden lignende made er behandlet i strid med lov.

Datatilsynet har i begrundelsen for hvorfor tilsynet ikke kan bringe persondatalovens § 37 i anvendelse, bl.a. anført:
"Persondataloven finder anvendelse på såvel objektive som subjektive oplysninger, men Datatilsynet kan i sagens natur ikke tage stilling til, om en subjektiv vurdering er korrekt.


Datatilsynet anser sig endvidere ikke for kompetent til at gå ind i en nærmere prøvelse af udsagn, som er udtryk for faglige skøn og vurderinger.
DATATILSYNET HAR DERFOR IKKE MULIGHED FOR AT VURDERE RIGTIGHEDEN AF DEN FAGLIGE/SUBJEKTIVE VURDERING, SOM DE OMHANDLEDE JOURNALNOTATER OG LÆGEKONSULENTUDTALELSEN INDEHOLDER.


TILSYNET HAR DERFOR IKKE TAGET STILLING TIL, HVORVIDT VURDERINGEN I LÆGEKONSULENTUDTALELSEN ER RIGTIG ELLER URIGTIG, HERUNDER OM LÆGEKONSULENTEN HAR HAFT BELÆG FOR AT FORETAGE DE OMHANDLEDE FORTOLKNINGER AF DERES HELBREDSTILSTAND."

Ombudsmanden har, på samme måde som Datatilsynet, ikke nogen lægefaglig viden, og jeg kan derfor heller ikke kontrollere om de lægefaglige oplysninger i din sag er urigtige eller vildledende.

JEG HAR HELLER IKKE HAR MULIGHED FOR AT KONTROLLERE VURDERINGEN AF DIT FUNKTIONSNIVEAU PÅ EN ANDEN OG BEDRE MÅDE END KOMMUNENS SAGSBEHANDLER I HANDICAPAFSNITTET DER BESKÆFTIGER SIG MED DETTE I DET DAGLIGE.

PÅ DEN BAGGRUND KAN JEG HELLER IKKE KRITISERE AT DATATILSYNET TILSVARENDE IKKE HAR MULIGHED FOR AT VURDERE OM GLADSAXE KOMMUNES LÆGEKONSULENT HAR BEHANDLET URIGTIGE OPLYSNINGER SOM DU KAN KRÆVE SLETTET, berigtiget eller blokeret efter persondatalovens § 37.


Jeg foretager mig derfor ikke mere i sagen og returnerer dine bilag.

SOM JEG TIDLIGERE HAR MEDDELT DIG (BREV AF 20. JANUAR 2009), MÅ DU KUN FORVENTE SVAR PÅ DINE FREMTIDIGE HENVENDELSER HVIS DE INDEHOLDER NYE OPLYSNINGER DER GIVER MIG GRUNDLAG FOR AT FORETAGE MIG NOGET.

Med venlig hilsen
Jens Møller Direktør
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 13:55   #1007
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard https://www.facebook.com/groups/156957194321439/

LAD OS SE OM GLADSAXE KOMMUNE FJERNER MIN HJÆLP IGEN!

Ankestyrelsen Aalborg
7998 Statsservice

Benny Gerhard 26. september 2014
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg

Vedrørende din sag om Borgerstyret Personlig Assistance

Jeg har modtaget dit brev af 4. september 2014. Det fremgår heraf, at du ønsker, at Ankestyrelsen skal udarbejde en redegørelse for grundlaget for, at Ankestyrelsen ved afgørelse af 15. juli 2014 har ændret Gladsaxe Kommunes afgørelse af 20. december 2013 om ophør af Borgerstyret Personlig Assistance (BPA-ordning) til dig.

Endvidere ønsker du en redeqørelse for de fejl som du mener, at kommunen har begået i forbindelse med behandlingen af din sag.

Jeg kan henvise til, at grundlaget for, at Ankestyrelsen ændrede kommunens afgørelse fremgår af begrundelsen for afgørelsen af 15. juli 2014.

Ankestyrelsen lagde i afgørelsen blandt andet vægt på, at du fortsat har behov for hjælp til at rejse dig i kørestolen, hjælp til at vende dig og til at komme på toilettet om natten, hjælp til at færdes ude hvad enten det er i din have eller i forbindelse med, at du kører ture, handler eller lignende, hjælp til at træne på dine maskiner og hjælp i forbindelse med
måltider.

Ankestyrelsen fandt på den baggrund, at du har et meget omfattende hjælpebehov og behov for hjælp til mange og spredte opgaver i løbet af døgnet, hvor det er en forudsætning, at hjælperne er til stede for, at du kan leve et selvstændigt liv.

Ved vurderingen af behovet for BPA-ordning i forhold til, at du kunne leve et selvstændigt liv har vi blandt andet inddraget de forhold, som du har anført i dit brev til mig om, at du har behov for BPA-ordning for ikke at blive stationær i kørestol, hvilket er af væsentlig betydning af alle de af dig anførte grunde.

Jeg bemærker, at også hensynet til din manglende håndfunktion og dermed manglende selvhjulpenhed har indgået i Ankestyrelsens samlede vurdering af din funktionsnedsættelse.

For så vidt angår en redegørelse for de fejl, kommunen har begået i sin sagsbehandling har Ankestyrelsen ikke kompetence til at udarbejde en sådan redegørelse.

De forhold, som du ønsker, at vi skal inddrage i redegørelsen er ikke egentlige sagsbehandlingsfejl, som kan påklages selvstændigt.

Det forhold, at kommunen ikke har indhentet en statusattest fra din læge er en såkaldt processuel beslutning - en beslutning i forbindelse med sagsbehandlingen, der ikke afslutter sagsbehandlingen - der ikke kan indbringes for Ankestyrelsen.

Du ønsker også, at det skal indgå i redegørelsen, at kommunen i forbindelse med ophør af din BPA-ordning ville bevilge dig et mindre antal timer, end da kommunen i 2001 traf afgørelse om ophør af din BPA-ordning.

Ankestyrelsen kan ikke forholde sig til, hvilken hjælp, der skulle sættes i stedet for din BPA-ordning, idet vi jo ændrede kommunens afgørelse, således at dit hjælpebehov vil være dækket gennem din BPA-ordning.

Jeg kan forstå, at dit ønske om en redegørelse er begrundet i, at du ikke ønsker igen at skulle igennem et længere sagsbehandlingsforløb omkring din BPA-ordning.

Såfremt kommunen en anden gang træffer afgørelse om nedsættelse eller fratagelse af din BPA-ordning vil du kunne klage herover til Ankestyrelsen.

Du vil i så fald også være velkommen til at rette henvendelse til Ankestyrelsen med henblik på en vurdering af, om sagen på baggrund af sin karakter kan hastebehandles.

Venlig hilsen
l~'~~v{
Thorkil Juul
StyreIseschef
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 14:40   #1008
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Gladsaxe Kommune har nu tabt endnu en sag om, at fjerne min BPA-Hjælperordning, denne gang ved ANKESTYRELSEN!

Men jeg arbejder på at få kommunen og de involverede ledere draget til ansvar for, at have saboteret mit tidligere gode liv som handicappet sportsmand, og unødigt gjort mig endnu mere handicappet, i stærk strid med de trænings-resultater jeg havde opnået gennem årene!


https://www.facebook.com/groups/156957194321439/[/SIZE]
Tillykke Benny, med afgørelsen i Ankestyrelsen!

Mht din påtænkte ansvars-pådragelse vil jeg følge nøje med i din dokumenteren af fremgangsmåde og resultaterne.


FORDI:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 15:55   #1009
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Exclamation

ADVARSEL!!!!!

En virus kan også holde folk i live.


- Jeg er blevet påført en meget farlig GLDSKO-virus (Gladsaxe Kommune), og det holder mig i live, at udbrede kendskaben til denne smitsomme virus til andre mennesker.

- Staten vil ikke have den bekæmpet, alene på grund af, at den er meget pengebesparende.

- Staten har for at undgå bekæmpelse af virussen "oprettet" en lægefunktion udenom lovgivningen, og funktionen hedder LÆGEKONSULENTER, der ved hjælp af nogle - ulovlige - opdigtede retningslinjer fritager lægekonsulenten for ansvar når han/hun bevidst fejler ved at bruge kommunens anvisninger, til skade for borgerne.

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 11:24   #1010
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej
Ja det er jo din subjektive vurdering. Håber du har det godt med sagens afslutning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension