K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2015, 08:25   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Hvis Venstre får magten...

Vil Lars Løkkke skærer ned på førtidspension som DA anbefalter så vi får 4000 kr mindre om måneden? (før skat) Eller vil DF sæt en stopper for Venstres og DAs førtidspension plan?
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 08:29   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den slags er jo til forhandling, mon ikke DF vil sælge førtidspensionisterne for fx en grænsebom, som de i sin tid solgte bommen for forringede dagpengeregler?

Der sker ikke førtidspensionisterne noget, såfremt Løkke ellers taler sandt.
Men jeg vil da nødigt stemme på et blåt parti (herunder DF), for at teste om han holder ord!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 08:32   #3
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Hvis og hvis

Hvis Lars vinder og folketinget beslutter sig til at skærer ned på førtidspension vil den påvirker ALLE førtidspensionister eller kun dem der i fremtiden får førtidspension?????
Ov mit hjerte.........
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 11:20   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu håber jeg ikke han vinder, men mon ikke det ville være alle, det er jo kh, pensionister, sygepenge, fleksjobber osv. kort sagt alle der er lette at trampe på
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 11:28   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja taler også om, at fp skal have en lettere økonomisk overgang til fp, men skal åbenbart ske ved, at fperne selv sparer op til pension. Det vil jo alt i alt minimere fpudbetalingerne, hvis opsparingen bliver obligatorisk.

Men lad os nu se. Der skal jo 90 mandater til et flertal.

De blå tager vel omgående fat i, at fx pensionerne ikke skal reguleres med prisudviklingen og at SATS-puljemidler ikke skal finansieres af overførselsindkomster.

Sidst redigeret af stampe; 18-06-2015 kl. 11:32.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 16:02   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af glick Se meddelelser
Hvis Lars vinder og folketinget beslutter sig til at skærer ned på førtidspension vil den påvirker ALLE førtidspensionister eller kun dem der i fremtiden får førtidspension?????
Ov mit hjerte.........
Så er det alle!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 16:50   #7
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af glick Se meddelelser
Vil Lars Løkkke skærer ned på førtidspension som DA anbefalter så vi får 4000 kr mindre om måneden? (før skat) Eller vil DF sæt en stopper for Venstres og DAs førtidspension plan?
Han har da udtalt mange gange at det skal kunne betale sig at arbejde i stedet for at være på overførsel og at de overvejer at se på om dem der er på førtidspension alligevel har en arbejdsevne,så tror ikke rigtig nogen grupper bliver fredet
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 16:59   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man ser på hvor tæt bundet sammen de er....DA og den blå blok....ja så er det da lige af en chance man tager hvis man stemmer til den side..

DF ja de kan købes for alle stramninger af flygtninge/indvandrere...bare se hvor let det gik med efterlønnen....hvor de havde forsvoret at de ALDRIG ville gå med til at fjerne den...og vupti...et par grænsebomme og de skiftede mening...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 21:15   #9
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Jo men......

Mit spørgsmål handler om at skærer ned på førtidspensions beløb ikke noget at gøre med arbejdsevne.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 21:19   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja...Lars Løkke har jo siddet og sagt at der IKKE skal skæres i førtidspensionen....det gjorde han da han sad inde ved Clement...

Omvendt så ved vi at DA og Venstre ja de er ret tætte...

Men han skal løbe fra det han har sagt hvis der skal skæres i førtidspensionen...

Lige nu ja der ser det bestemt ud til at vi skal have en ny statsminister...og en blå en af slagsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension