K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 21:56   #1
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
Ang. tidsfrist i partshøring

Hej alle,

Ja, nu må jeg ty til jer igen... Håber I kan hjælpe!

Jeg har idag modtaget brev fra min sb om, at de stopper mine sygedagpenge den 22-7-2011 og at jeg dermed også har ret til en partshøring.

Jeg har nu til i morgen (Ja, du læste rigtigt) til at komme med bemærkninger ang. min sag samt resourceprofilen m.m.
Jeg kan se at brevet er dateret den 5-7-2011 - modtog det som sagt idag den 7-7-2011 og de giver mig altså frist til den 8-7-2011 til at komem med indvendinger.

Det store spørgsmål er så:
Må kommunen godt komme med så kort en frist? Er der nogle af jeg kloge og søde mennesker herinde, som tilfældigivs kan linke til reglerne for dette? Eller evt. en afgørelse omkring det?
Jeg har søgt og søgt på nettet,men synes ikke jeg kan finde noget. Og synes efterhånden, at timerne tæller ned til i morgen...

Hilsen en meget ked, forvirret, fortvivlet og gal Amacing
amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 23:45   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...det er en urimelig, kort frist!

Det kan ikke nåes med almindelig postgang og det er ikke noget lovkrav, at man er på nettet!

Jeg kan ikke umiddelbart henvise til nogle paragraffer, men jeg ville skrive/maile og anmode om en frist på 14 dage regnet fra modtagelsesdatoen.

Der har været en lignende sag om superkort tidsfrist på K10 tidligere, prøv at bruge søgefunktionen på K10 - der var nogle superkompetente svar, hvis jeg husker korrekt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 23:55   #3
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
Tusind tak carmen. Jeg vil fluks gå igang med at søge... :-)
amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 18:16   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Fik du mail afsted i dag, Amacing?

Og fik du mail tilbage?

Bare nysgerrig, om det lykkedes :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 18:57   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have 8 dage hverken mere eller mindre

skriv det i din partshørig og især hvis de holder fast og du skal anke din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 19:35   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaaa jeg fatter ikke en pind, har osse modtaget min rp idag med posten til partshøring.

Jeg har ikke deltaget i "at lave barnet" , men hun skriver jeg bare skal godkende den.

Der er dog ingen dato eller sted sted jeg skal skrive under, medmindre jeg er meget blind :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 23:46   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk IKKE at godkende Ressourceprofiler, hvor man IKKE er tilfreds med indholdet, eller minimum har fået indføjet sine kommentarer.

Kan man IKKE godkende den, sende skrivelse, med stempel og kopi til sig selv, eller bare en mail til sagsbehandler.
Dette bruges ved evt klagesag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2011, 21:33   #8
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
Hej igen,

Jeg fik både snakket med min advokat og fagforening fredag morgen. Og var også til møde med fagforeningen om formiddagen.
Min fagforening hjalp med at skrive en mail til min sb og i brevet lod han mig allerede blive delvist partshørt, hvis man altså kan det på den måde, hihi...

Han fandt måske en (meget, meget lille) udvej. Jeg går nemlig p.t. til psykolog og fysioterapeut på smertecenter og det kan vist nok give mig yderlige 39 uger på sdp. Så nu krydser jeg bare fingrer for, at min sb er i godt humør og lader mig få de 39 uger ekstra. Ellers er det så kontanthjælp... (Håber jeg at jeg kan få)
Håber at jeg får svar i denne uge, hader at gå i uvished...

Men skal jo nok forberede mig på, at skrive mange klager i fremtiden. Skal til møde med min advokat i morgen, så er spændt på hvad han siger. Han mener hvert fald at kommunen skal have så lang en klage at de aldrig glemmer den igen...

Så nu har jeg bare prøvet at nyde weekenden mest muligt og prøvet at glemme alt det triste så længe jeg kan.

amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil tidsfrist? Mumrik Alt det andet 6 10-07-2012 11:12
tidsfrist SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-01-2012 23:13
Tidsfrist?? Road66 Spørgsmål ang fleksjob 11 17-07-2010 18:44
Tidsfrist for ressourceprofil gitta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-01-2010 02:49
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension