K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 09:11   #21
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa

Jeg syntes, at det er super fedt hvis I laver en film på et tidspunkt. Men... Ærlig talt; burde du ikke bruge kræfterne lige nu på at få råbt kommunen op? Har du bedt om en ny sagsbehandler? Har du talt med/skrevet til din sagsbehandlers chef? Du kan evt. skrive en klage over vedkommendes behandling af din sag, og samtidig bede om at få en ny sagsbehandler.

Vh
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 12:25   #22
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Britta,

Det er da en grotesk sag !

Jeg håber, at du ikke giver op. For denne uretfærdighed skal da stoppes hurtigst muligt.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:05   #23
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
Hej Buster.
fagforeningen, du må da være gal, de bringer da kun de sager der er vundet af dem . sådan ca 1 ud af 100 ( smiler)
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:19   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sparkongefre, tja, hva kan jeg sige andet end, det véd vi så udmærket -af bitter erfaring!

-meeen er så naiv at tro at jo flere der råwer op til deres respektive fagforening, jo før må de vel for pokker gøre deres arbejde = hva medlemmerne har betalt kontingent i årevis til -ikk´

Næh nej, lige nu prøver vores advokat at få min mands fagforening i tale 3F Slagelse afd(gr et brev vi på et tidspunkt har fået) såå, vi kan kun afvente.
"håb det bedste men frygt det værste!"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 03:08   #25
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Britta,

Fra idag i DR P1 Orientering om Falck Healthcare:
Citat:
En mand fra Randers skal have udbetalt et helt års sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Det samme skal en stribe andre sygemeldte borgere.

Det skal de, fordi det er ulovligt at lade ansatte i Falck Healthcare og andre private firmaer træffe afgørelser om, hvorvidt sygemeldte borgere skal have standset udbetalingen af sygedagpenge.

Kommunen er uenig i afgørelsen - og har anket den.

- Kommer Ankestyrelsen til samme konklusion, kan andre kommuner i en lignende situation også skulle til at udbetale sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, siger Nina von Hielmcrone.
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../16/155350.htm

Jeg krydser virkelig fingre for dig. Der går desværre nok et stykke tid for en endelig afgørelse fra Ankestyrelsen, men står de fast får den virkning for alle landets kommuner.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:46   #26
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Fra idag i DR P1 Orientering om Falck Healthcare:
Citat:
En mand fra Randers skal have udbetalt et helt års sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Det samme skal en stribe andre sygemeldte borgere.

Det skal de, fordi det er ulovligt at lade ansatte i Falck Healthcare og andre private firmaer træffe afgørelser om, hvorvidt sygemeldte borgere skal have standset udbetalingen af sygedagpenge.

Kommunen er uenig i afgørelsen - og har anket den.

- Kommer Ankestyrelsen til samme konklusion, kan andre kommuner i en lignende situation også skulle til at udbetale sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, siger Nina von Hielmcrone.
kom lige til at tænke på http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../24/075013.htm
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:25   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øv for en overskrift !!!

Hej Margretheli,

Endelig tør jeg åbne din tråd, men det har ikke været nemt, det er en frygtelig overskrift du bruger og jeg håber at det giver os alle stof til eftertanke når vi selv laver nye tråde.

Jeg ser at det hele ender med at du vil lave en film. Du har fuldtstændigt ret i at det hele er grotesk og jeg ønsker dig held og lykke med filmen, hvis det bliver til noget.

Alt andet lige håber jeg at vi alle kan vælge vores overskrifter til vores indlæg med omtanke, der sidder syge mennesker i den anden ende, men nerverne uden på trøjen. Ved godt Margrethe er du har været/ er langt ude, vi vil gerne hjælpe os, men som mange nævner kræver det at vi kender til din sag. Finder du gnisten i filmen, ønsker jeg dig alt det bedste.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 23:46   #28
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hold da op et chok

Jeg føler virkelig med dig som med alle andre herinde der er nede og kæmper med det ene og andet.
Men den overskrift du har, ja jeg vil ikke bebrejde dig , men det har taget mig lang tid at tage skridtet for at åbne den, jeg blev virkelig meget chokket, og tænkte hvad kan man gøre intet, du kan nu læse om et menneske der måske ikke er her mere, det vil jeg ikke kunne ikke.
Mange af os er nede psykisk her i forvejen, og dette det var virkelig noget jeg fik det endnu dårligere af at læse, mit største problem er massive kroniske smerter, men psykisk ryger vi jo mange ned også mere eller mindre.
Jeg kan virkelig godt forstå dig hvad du er oppe imod og ønsker dig det bedste med systemerne der ikke altid er der for os.
Held og lykke med din film hvis det bliver til irl en gang.
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:06   #29
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hej.....

Jeg kan godt forstå du er træt af at kæmpe. Og tro mig det er hårdt....jeg ved det....men nogle gange hjælper det altså at få en ny sagsbehanlder og starte forfra----det gjorde jeg. Hurra for det ellers var jeg hvor du er. Jeg forstår ikke du ikek får kontanthælp og arbejder på frivilligt initiativ? det giver ingen meninG? hvis du ikke er inde i kontanthjælpssystemet, så har kommunen ingen grund til at komme af med dig på, og derfor har de jo ingen grund til at give dig flex eller fp da du jo ikke #belaster" systemet?? Hvis din sagsbehandler så gralde fejl som ikke at journalføre rundbordssamtaler eller opdatere R -profil så har du da noget at klage over?? så hvorfor starter du ikke med det? Men det er lidt svært at være med i samtalen når man ikke kender til den fulde historie......
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 08:36   #30
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Sygedagpengesager afgjort hos private aktører skal gå om !

Fra DR P1 Orientering igår:
Citat:
Det er ulovligt at lade private firmaer afgøre, om sygemeldte borgere skal have lukket for udbetalingen af sygedagpenge.
Alligevel har en række kommuner valgt at lægge denne myndighedsopgave og sagsbehandlingen ud til private sagsbehandlere og selskaber.

Det betyder så, at når de private firmaer har besluttet at smække kassen i for sygedagpenge i stribevis af sager i løbet af de senere år, så har afgørelserne været ugyldige. Det har Ankestyrelsen netop slået fast i 8 forskellige sager.

Flere års ulovlig sagbehandling skal genbehandles
Konsekvensen af Ankestyrelsen afgørelser bliver, at kommunerne skal udbetale millioner af kroner med tilbagevirkende kraft til de borgere, der ulovligt har fået standset udbetalingen af sygedagpenge af et privat firma.
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../08/141310.htm

Det gælder også Falck Healthcare !

Via
[Denmarkonline.dk]
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syg ønsker råd om usikker fremtid keheii Er det overhovdet til at få fleksjob? 26 02-01-2014 20:53
Ønsker du indflydelse? phhmw Alt det andet 0 09-08-2013 12:53
kommunerne ønsker sig flere vælgere østerbro Politik og Samfund 2 02-07-2013 09:00
Ex embedsmænd: ønsker forandring buster Politik og Samfund 0 16-11-2011 13:04
Ønsker straks en ansættelse Kimse Spørgsmål ang fleksjob 11 04-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension