K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2010, 20:13   #21
Afl85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: viborg
Alder: 39
Indlæg: 7
Styrke: 0
Afl85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
M.h.t. at få børn skal du være obs på Ibumetin.

Da jeg var gravid (og på ibumetin) oplyste min læge, at det ikke var noget problem bortset fra den sidste måned af graviditeten da de kan sætte fødslen igang før tid.

Men for nylig læste jeg at der var lavet en (vist nok svensk) undersøgelse som viste at ibumetin nærmest var roden til alt ondt hvis man tager dem mens man er gravid, bl.a. kan de give hjerteproblemer (hos barnet).

Jeg sad og var målløs da jeg havde læst det, og undrede mig over at jeg har fået 2 velskabte, sunde og raske børn.

Jeg skal prøve om jeg kan finde det en af de næste dage, og så vender jeg tilbage.

Jeg fandt det her: http://www.bedremedicin.dk/nyt_fra_b...dicin_019.html


Ja har læst en masse om det... blir 25 til april og haft kæreste gennem snart 6 år, da vi har snakket om børn sku vi jo høre muligheden... skal ud af alle mine piller... er gået dobbelt ned i alt og har det af H..... til... hader virkelig mit liv lige nu men endelig har de sendt mig videre til smerteklinnikken og så håber jeg de kan lindre eller der er noget andet medicin som jeg må få børn på... træls at få afvide at man må jo lade være med at få børn hvis man ik kan komme ud af pillerne...

Ja man kan godt undre sig over hvordan de tør og om de overhovedet ved nogengange om hva de gir af medicin... det er godt nok utroligt hva man hører nogengange... men dejlig at begge dine børn er sunde og raske
Afl85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 20:21   #22
BaNanna
Ved at vænne sig til K10
 
BaNannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2009
Lokation: Billund
Alder: 38
Indlæg: 18
Styrke: 15
BaNanna er ny på vejen
Jeg gik til fys de første 2 mdr efter jeg fik mit piskesmæld, men det hjalp ikke en dyt. Jeg har fået ibuprofen (Kan ikke huske hvor stærke) og panodil 665 mg, men for mig hjælper det intet at tage smertestillende. Det gør faktisk ofte mine smerter værrer hvis jeg tager smertestillende.
Jeg får pt ca 1 gang om ugen noget krops terapi behandling hvor jeg får massage, det har dog heller ingen virkning på min smerter...
BaNanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2010, 23:24   #23
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Min nakke siger knæk hele tiden! Andre der oplever det ?

Har fået en dårlig vane med selv at få den til det også er jeg smerte fri i 5 sek, også gør jeg det igen... det til at blive sindsyg af
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:47   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Min nakke siger knæk hele tiden! Andre der oplever det ?

Har fået en dårlig vane med selv at få den til det også er jeg smerte fri i 5 sek, også gør jeg det igen... det til at blive sindsyg af
Har du muskelinfiltrationer i nakken?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 02:42   #25
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Afl85 Se meddelelser
Ja har læst en masse om det... blir 25 til april og haft kæreste gennem snart 6 år, da vi har snakket om børn sku vi jo høre muligheden... skal ud af alle mine piller... er gået dobbelt ned i alt og har det af H..... til... hader virkelig mit liv lige nu men endelig har de sendt mig videre til smerteklinnikken og så håber jeg de kan lindre eller der er noget andet medicin som jeg må få børn på... træls at få afvide at man må jo lade være med at få børn hvis man ik kan komme ud af pillerne...

Ja man kan godt undre sig over hvordan de tør og om de overhovedet ved nogengange om hva de gir af medicin... det er godt nok utroligt hva man hører nogengange... men dejlig at begge dine børn er sunde og raske
jeg er 34 år og har også piskesmæld.. fra 1996
jeg og noget der hedder Idiopatisk Intrakraniel Hypertension det er en tilstand, hvor væsketrykket i kraniet er for højt.

jeg får også meget medicin til smerter og alle de andre sygdomme jeg fejler..
jeg har en dejlig kæreste gemmen 15 år og vi har også snakket børn..

Men vi har faktisk slået det ud af hovdet, da jeg får meget medicin og jeg har faktisk fået medicin siden 1998..
vi vil ikke sætte et barn i verden med den store risiko for, det er handicappet..
og jeg kan blive blind også..

kan ved gu godt mærke at uret tikker men synes det ville være egoistisk af os at sætte et barn i verden, bare fordi vi vil have et og hvis så det var handicappet det kunne jeg ikke leve med..



vi har haft mange år at gå og tygge på det her om børn..men det gør ondt hver gang folk spørger os, om vi ikke også snart skal have nogen...
synes det virker som om det er et tabuemne..
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 02:57   #26
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
smerteklinik

hejsa

efter en mc ulykke med avanceret benbrud, metal i benet, piskesmæld så fik jeg ortopædkirugisk ambulatorium til at henvise mig til smerteklinikken grundet en rimelig stor dosis daglig medicin og også fordi jeg ikke syntes jeg havde en optimal dag, smertemæssigt

eftersom smerteklinikken på herlev havde 2 års ventetid kunne jeg udnytte det frie sygehusvalg, og valgte det private smerteteam i herlev. der gik ca 1½ måned inden alt papir arbejdet var på plads og jeg havde 3 tider

de 3 tider var samtale og undersøgelse hos læge, psykolog og socialrådgiver. ca 1 md efter forelåg der en sammenfattende smertemæssig status rapport, som jeg både kunne bruge til jobcentret, arbejdsskadestyrelsen og forsikringen

bedst var at også tilbud om det videre forløb forelå, dog skulle det igen lige vende rigshospitalets rådgivningsenhed, så 14 dage efter startede jeg hos psykolog og læge og kom også på smerte intro aften

dette kan anbefales til alle, man lærer om medicin, effekt, doser, bivirkninger og igennem et lægeforløb får man hjælp til at rette medicin dosis ind så man med tiden opnår en bedre smertemæssig hverdag

også de psykiske ting som er kommet efter ulykken har teamet fået identificeret og nu er der lagt en plan for at komme videre

bedre styr på medicin = bedre styr på smerter = mere harmonisk dag (job+fritid) = bedre livskvallitet

håber i kan bruge mine input

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 11:52   #27
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ALT med relevans, syntes jeg kan bruges her på k 10..... dette forum af en videnbank ... findes ikke rigtigt andre steder ..... sitet her er temmelig unikt.

dette siger jeg pga. det er ikke kun grædekoner, klynken og kaglen .......
men derimod ! meninger...... tips .... gode råd.... medicin/senge erfaringer.....

man kan spørge om alt .... og søge alt.... alle kan være her uanset biologisk observans, mænd og quinder i et herligt mix.....
SÅ ALT KAN BRUGES.....

var lige i godt humør idag..... derfor denne absolut sande seranade

fra eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 16:43   #28
Afl85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: viborg
Alder: 39
Indlæg: 7
Styrke: 0
Afl85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
jeg er 34 år og har også piskesmæld.. fra 1996
jeg og noget der hedder Idiopatisk Intrakraniel Hypertension det er en tilstand, hvor væsketrykket i kraniet er for højt.

jeg får også meget medicin til smerter og alle de andre sygdomme jeg fejler..
jeg har en dejlig kæreste gemmen 15 år og vi har også snakket børn..

Men vi har faktisk slået det ud af hovdet, da jeg får meget medicin og jeg har faktisk fået medicin siden 1998..
vi vil ikke sætte et barn i verden med den store risiko for, det er handicappet..
og jeg kan blive blind også..

kan ved gu godt mærke at uret tikker men synes det ville være egoistisk af os at sætte et barn i verden, bare fordi vi vil have et og hvis så det var handicappet det kunne jeg ikke leve med..



vi har haft mange år at gå og tygge på det her om børn..men det gør ondt hver gang folk spørger os, om vi ikke også snart skal have nogen...
synes det virker som om det er et tabuemne..


Dejligt at høre at de trods alt holder ved... jeg har smidt min kærste ud mange gange men kun når jeg ik har kunnet overskue noget og følte jeg var ved at gå til at smerte... men elsker ham jo og kan ikke leve uden ham men mangler støtte fra ham... desværre er der mange ting han ik helt forstår endu
Ja... ku ALDRIG drømme om at sætte et barn til verden nu... men tænker på alle de narkomaner og dem med deprision hvordan har de kunnet gøre det???
ja er også ved at være træt af at høre på det, kender 12 i år der ska ha barn... hmmm... men kan forstå dig fuldt ud
Afl85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 16:52   #29
Afl85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: viborg
Alder: 39
Indlæg: 7
Styrke: 0
Afl85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser
hejsa

efter en mc ulykke med avanceret benbrud, metal i benet, piskesmæld så fik jeg ortopædkirugisk ambulatorium til at henvise mig til smerteklinikken grundet en rimelig stor dosis daglig medicin og også fordi jeg ikke syntes jeg havde en optimal dag, smertemæssigt

eftersom smerteklinikken på herlev havde 2 års ventetid kunne jeg udnytte det frie sygehusvalg, og valgte det private smerteteam i herlev. der gik ca 1½ måned inden alt papir arbejdet var på plads og jeg havde 3 tider

de 3 tider var samtale og undersøgelse hos læge, psykolog og socialrådgiver. ca 1 md efter forelåg der en sammenfattende smertemæssig status rapport, som jeg både kunne bruge til jobcentret, arbejdsskadestyrelsen og forsikringen

bedst var at også tilbud om det videre forløb forelå, dog skulle det igen lige vende rigshospitalets rådgivningsenhed, så 14 dage efter startede jeg hos psykolog og læge og kom også på smerte intro aften

dette kan anbefales til alle, man lærer om medicin, effekt, doser, bivirkninger og igennem et lægeforløb får man hjælp til at rette medicin dosis ind så man med tiden opnår en bedre smertemæssig hverdag

også de psykiske ting som er kommet efter ulykken har teamet fået identificeret og nu er der lagt en plan for at komme videre

bedre styr på medicin = bedre styr på smerter = mere harmonisk dag (job+fritid) = bedre livskvallitet

håber i kan bruge mine input

hilsen
jan
Hej jan...
godt at høre at smerteklinikken har hjulpet dig
Har selv fået brev nu... til feb 2011... hmm men ålborg har sendt det videre så sku gerne komme til noget før nu... håber virkelig på det også kan hjælpe mig trods alt... vil så gerne blive ved med at arbejde da det selvfølgelig holder en i gang og oppe men er ik skide sjovt uden alle pillerne desværre ;(
Har været mange steder nu så glæder mig til at se om det her kan gi pote og om man kan kontrolere sine smerter... krydser alt hva jeg kan krydse
Hilsen Anja
Afl85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med piskesmæld pedo Alt det andet 12 08-05-2014 19:47
piskesmæld Isa Alt det andet 1 13-03-2013 22:43
Piskesmæld og handicaphjælper ??????? Pixie Alt det andet 8 30-06-2011 22:18
piskesmæld Rosenkilde Alt det andet 11 13-01-2011 14:52
piskesmæld anja Dit og Dat 15 25-01-2010 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension