K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 18:39   #1
drengen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Lokation: GUDHJEM
Alder: 65
Indlæg: 2
Styrke: 0
drengen er ny på vejen
Smile fyret fra flexjob

hej med jer
jeg arbejder på bornholms kunst museum som flexjob på 25 timer
hvis man bliver fyret fordi man er syg
hvorlænge kan men gå på flex ydelse
og hvor meget for man pr måned
tak
mvh kenn
drengen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 18:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor længe har du været ansat?

- og velkommen til iøvrigt!!


Fleksydelse er en tilbagetrækningsydelse, du kan få udbetalt, hvis du er visiteret til et fleksjob og tilmeldt fleksydelsesordningen, og du ønsker at trække dig tilbage fra arbejdsmarkedet før folkepensionsalderen. Ordningen bliver administreret af kommunen.

Fleksydelse minder meget om efterløn, og eventuelle perioder, hvor du har betalt efterlønsbidrag til a-kassen, tæller med som anciennitet i fleksydelsesordningen.

På nuværende tidspunkt kan du tidligst gå på fleksydelse, når du er fyldt 60 år. Fra 2019 og frem til 2022 bliver fleksydelsesalderen gradvist hævet til 62 år.

For at få ret til fleksydelse skal du som hovedregel have betalt fleksydelsesbidrag i 30 år.

Hvis du er født før 1. januar 1978, er du omfattet af nogle særlige regler om anciennitet.


Er du sikker på det er dét du mener?????

Sidst redigeret af Ninja; 27-09-2009 kl. 18:45.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 19:51   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej og velkommen til ...

Nej jeg tror ikke det er fleksydelsen du mener

Det er ledighedsydelsen og for så vidt er der ikke nogen grænse for hvor længe du kan være tilknyttet den ...

Dog skal du til en rådighedsvudering når du har været ledig 12 ud af 18 måneder for at se om du stadig står til rådighed ...

Men spørgsmålet er om ikke denne rådighedsvudering burde finde sted allerede nu hvis dit helbred er så dårligt at du er fyret pga sygdom noget kunne jo tyde på at du måske er fejlvisiteret forstået på den måde at der måske er for mange timer eller mangler nogle skånehensyn ...

Kommunen burde have op fulgt dig sådan at i kunne finde ud af om det var dit fleksjob der skulle tilpasses så du ikke blev fyret grundet sygdom

hvor meget du får pr måned afgøres af hvor meget du har fået i løn dog maks 91 % af højeste dagpenge sats ..

Hvis du var syg da du blev fyret og fik sygedagpenge er det den sats du skal fortsætte på enten til du raskmelder dig eller til du når varighedsgrænsen og du skal følges op i følge sygedagpenge loven ....
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 20:19   #4
drengen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Lokation: GUDHJEM
Alder: 65
Indlæg: 2
Styrke: 0
drengen er ny på vejen
job

hej jeg er ikke fyret
men hvis jeg bliver det
under sygdom
er syge meldt 7dage nu
tak for velkomsten
drengen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 21:23   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hej og velkommen til ...

Nej jeg tror ikke det er fleksydelsen du mener

Det er ledighedsydelsen og for så vidt er der ikke nogen grænse for hvor længe du kan være tilknyttet den ...

Dog skal du til en rådighedsvudering når du har været ledig 12 ud af 18 måneder for at se om du stadig står til rådighed ...

Men spørgsmålet er om ikke denne rådighedsvudering burde finde sted allerede nu hvis dit helbred er så dårligt at du er fyret pga sygdom noget kunne jo tyde på at du måske er fejlvisiteret forstået på den måde at der måske er for mange timer eller mangler nogle skånehensyn ...

Kommunen burde have op fulgt dig sådan at i kunne finde ud af om det var dit fleksjob der skulle tilpasses så du ikke blev fyret grundet sygdom

hvor meget du får pr måned afgøres af hvor meget du har fået i løn dog maks 91 % af højeste dagpenge sats ..

Hvis du var syg da du blev fyret og fik sygedagpenge er det den sats du skal fortsætte på enten til du raskmelder dig eller til du når varighedsgrænsen og du skal følges op i følge sygedagpenge loven ....
Jeg syndes ikke det er rimeligt at vi kun får den sats, det giver jo noget mindre end dagpenge satsen, selv om man har fået fuld løn.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 21:43   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af drengen Se meddelelser
hej jeg er ikke fyret
men hvis jeg bliver det
under sygdom
er syge meldt 7dage nu
tak for velkomsten
Hvis du bliver fyret under sygdom og du er på sygedagpenge så forbliver du der enten til du raskmelder dig (hvor du så overgår til ledighedsydelse ) eller hvis ikke du raskmelder dig så er det sygedagpenge og opfølgning efter sygedagpengeloven og med mulighed for enten at blive visiteret til nye skånehensyn og timeantal hvis det er nødvendigt ... eller hvis sygdom er alvorligt at du overgår til førtidspension ...

Men det er der jo ingen der kan spå om

Så enten er det du er syg du bliver fyret du raskmelder dig du kommer på ledighedsydelse

eller

Du er syg du raskmelder dig og kommer arbejdet igen

eller

Du er syg og fortsætter sygemelding og bliver dermed fulgt op efter sygedagpengeloven med hvad dette indebære ...

Håber jeg kunne forklare det


Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg syndes ikke det er rimeligt at vi kun får den sats, det giver jo noget mindre end dagpenge satsen, selv om man har fået fuld løn.
Det er jeg fuldstændig enig i .. der er mange latterlige ting i fleksloven det er helt sikkert
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fyret fra flexjob jan petersen Spørgsmål ang fleksjob 4 06-08-2013 20:09
fyret i flexjob heidifrost43 Spørgsmål ang fleksjob 8 16-10-2012 06:05
Fyret fra flexjob Fyret2011 Spørgsmål ang fleksjob 20 17-09-2011 09:06
Fyret fra flexjob Ireneklit Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2010 08:06
fyret fra flexjob fritid Spørgsmål ang fleksjob 7 07-01-2010 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension