K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2016, 12:01   #1
Martin1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin1 er ny på vejen
Smile Overenskomst i flexjob !

Hej K10èr,jeg er flexjobber og har været det i 4 år det samme sted,det er i jern og metal brancen som jer er udlært inde for på europas bedste læreplads,da jeg startede på jobbet var der tre modarbejdne werksteder som alle rendte rund med hovederne under armen uden at kunne opnå nogle resultater som var respektaple,jeg har heldigvis formået i sammarbejde med de anssatte at få sådanne nogle simple ting som samarbejde,indkøb,reparation og lagerføring indført, sideløbende har jeg renoveret stortset 80% af deres maskinpark hvor de fleste skulle kasseres grundet for store rep. udgifter,så man må sige at de har fået noget for deres penge(ca. 10000 i mdr.).
jeg er ansat på en kontrakt som er akurat den samme som de personer(lærere)som jeg går iblandt,jeg har i de 4 år jeg har været her forsøgt at opnå en lønstigning(skriftelig,mundtlig,og skriftligbegrundelse) self. uden at vælte kontorene og råbe,men uden held, kommunen er fuldstændige passive og tillidsrep. er også uden magt åbenbaret,er det mig som er fejl på den eller skal jeg bare rette ind,jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med at kommentere så jeg kan finde noget mere "GNIST" til at komme vidre med.
Martin1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 16:23   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår ikke er du på en skole? noget kommunalt? så er der vel overenskomst.

Ellers er der vil kun fagbevæelsen,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 09:15   #3
Martin1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin1 er ny på vejen
Hej jjson,ja i må bære over med mig det er første gang at jeg er aktiv i sådanne et forum som dette.
men ja det er en skole altså det offentlige.
Martin1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 15:51   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du er garanteret mindstelønnen.

Du kan normalt ikke sammenligne dig med andre personalegrupper.

Men du kan frit selv eller ved hjælp af din fagforening forsøge at forhandle dig til en bedre løn.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 16:35   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker på en skole er det overenskomst og de alm. lønstigninger nok ikke let at få mere

jeg arbejder selv på en skole og det er jo et løntrin man har og derefter alm stigning, tænker ikke det er muligt at få mere, det er jo ikke som på en privat virksomhed, at chefen bestemmer,

vores inspk. bastemmer jo ikke lønnen det er løn kontoret på kommunen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 18:35   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
https://www.hk.dk/raadogstoette/flek...omi-i-fleksjob
Citat:
Løn fra arbejdsgiver

Hvis du er ansat på et overenskomstdækket område, bliver dine løn og arbejdsvilkår fastsat efter de kollektive overenskomster, herunder sociale kapitler, lokalaftaler m.v. samt bestemmelser om løn- og arbejdsvilkår for ansættelse og fastholdelse af personer i fleksjob.

På områder, der ikke er dækket af overenskomst, bliver løn og øvrige arbejdsvilkår aftalt mellem dig og din arbejdsgiver. Hvis der er en relevant sammenlignelig overenskomst, skal I tage udgangspunkt i den.
Umiddelbart burde du have samme løn som andre, hvis du ligeledes er uddannet inden for faget.
Når det er sagt, så har jeg desværre læst mange historier hvor flexjobbere bliver snydt af arbejdsgiverne, som giver dem for lidt i løn.

Hvis arbejdsgiver ikke ønsker at hæve lønnen og du ikke får hjælp fra tillidsmanden med at få løst problemet, så kan du kontakte din fagforening hvis du er med i en sådan, men det virker som om de ofte har begrænset indsigt i flexordningen.
Hvis fagforeningen heller ikke kan hjælpe er du lidt på herrens mark, for så ser jeg ikke nogen andre muligheder end at finde et andet job.

Men da du skriver at du har været der i 4 år tyder det også at du er på den gamle ordning og vil derfor med stor sandsynlighed blive ringere stillet ved at skifte job.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 18:57   #7
Martin1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin1 er ny på vejen
Tak for de fine indlæg fra jer,det har hjulpet mig meget.........men må nok erkende at jeg er i chok over hvordan at folk blir udnyttet når de får et handikap,og det er både kommunerne og tillidsmændene som lader stå til,måske man skulle kontakte en jounarlist så det ikke sker for en anden flexlønner på den skole igen.
Martin1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 20:09   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du bør nok tænke dig godt om inden du begynder på noget så drastisk.

Du bør overveje hvor meget det betyder for dig.
Betyder det så meget at du overvejer at finde et andet job ?
Hvis nej, så skal du jo kunne holde ud at være på skolen efter at artiklen er offentliggjort, at gå til pressen vil nok ikke falde i god jord hos ledelsen.

Hvis du godt kunne overveje et andet job, så kommer det an på om du er på ny eller gammel ordning, hvis du er på den gamle ordning så tænk lige over at du kommer under den nye flexjob ordning hvis du skifter job.
Prøv at gå ind på denne beregner http://www.fleks.nu/beregner og skriv dit timeantal og timelønnen inden for dit fag og beregn din kommende løn i et nyt job, beregneren er ikke helt præcis men vil kunne give dig en nogenlunde ide om din kommende løn, jeg vil gætte på at du får en kraftig lønnedgang ved et skift fra gammel ordning til ny.

Jeg ved at du føler dig misbrugt og det bliver du vel også, men alternativet er bare ikke nødvendigvis bedre.

Hvis du har været inde og tale med en faglig medarbejder i fagforeningen som heller ikke kan hjælpe dig, så kan du som et sidste desperat forsøg prøve spørge din kontaktperson hos kommunen om han/hun kan kontakte din chef og oplyse at flexjobbere skal have overenskomstmæssig løn.
Men ellers er du vel ude i beslutningen om at du enten må finde dig et andet job eller slå det ud af hovedet, for ellers risikerer du at blive skør
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 20:26   #9
Martin1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Martin1 er ny på vejen
Tak NØRD,er på den ny ordning.........så det er pest eller kolera......er blevet budt to nye jobs så det skal nok gå,men det kan ikke være rigtigt at folk skal behandles på den måde,man skal ikke sparke til en som der allerede ligger ned,og da slet ikke hvis det ikke er hans egen skyld,jeg er rimlig stærk som person men jeg kunne godt forestille mig hvordan at en person som ikke står så stærkt ville kunne gå rundt og have det,det kunne gå helt galt.
Martin1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 20:35   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, så er det jo bare om at skifte job, hvis du kan få overenskomstmæssig løn i det nye job, er der vel ikke noget at vente på.

Hvis du vælger at kontakte pressen af hensyn til kommende flexjobbere på skolen kommer det jo ikke til at ramme dig personligt, som hvis du var bundet til den ansættelse.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension