K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2016, 01:22   #1
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Forskudsskat for 2017... husk at rette... Husk-Husk-Husk

Det har fra midnat været muligt at rette forskudsskat for 2017... og dermed undgå restskat i fremtiden.

Gå ind på skat.dk ... det er meget let !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 09:55   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Og hvis man ikke lige er en ørn til skat, eller er bare det mindste usikker, så synes jeg at dem inde ved skat, er søde til at hjælpe
Jeg ringer ind hvert år, for at sikre mig at det er som det skal være
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 10:12   #3
curly
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: bornholm
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
curly er ny på vejen
Kender i den nye førtidspensionssats( efter 2003 for 2017...ligeledes det beløb der kan trækkes fra inden beregningen sker...jeg er enlig?
curly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 10:49   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curly Se meddelelser
Kender i den nye førtidspensionssats( efter 2003 for 2017...ligeledes det beløb der kan trækkes fra inden beregningen sker...jeg er enlig?
Satsen for 2017 er forskudsangivet på skat.dk

Hvilket beløb tænker du der skal trækkes fra ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Og hvis man ikke lige er en ørn til skat, eller er bare det mindste usikker, så synes jeg at dem inde ved skat, er søde til at hjælpe
Jeg synes man skal kigge ind på skat, og se hvor få rubrikker det drejer sig om og hvor let det i virkeligheden er.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 12:35   #5
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curly Se meddelelser
Kender i den nye førtidspensionssats( efter 2003 for 2017...ligeledes det beløb der kan trækkes fra inden beregningen sker...jeg er enlig?
Den nye takst for enlige efter 2003 i 2017 er 220.944 om året eller 18.412 pr. måned.
/frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 14:21   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Satsen for 2017 er forskudsangivet på skat.dk

Jeg synes man skal kigge ind på skat, og se hvor få rubrikker det drejer sig om og hvor let det i virkeligheden er.
Forskudsangivet i forskudsopgørelsen?
Hvert år har de ikke kunnet finde ud af at skrive det korrekte tal ved mig, og der er tale om kh satser. Ved ikke om de bare sjusser sig frem til mine tal :P "det sidste år, og en lille sjat oveni".

Og ja, ved mig er der ret få rubrikker, da jeg ikke ejer bil, hus, ikke har renteudgifter, ikke betaler til a-kasse/fagforening osv.
Men hvis man er usikker på noget når man kigger på det, så er det bedre at spørge for at være sikker, end lave fejl

Hvis man selv kan finde ud af det, og er sikker, er der selvfølgelig ikke grund til at kontakte dem
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 14:26   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er faktisk en rigtig god at lige tjekke sin forskudsopgørelse

Skat har flere gange haft en grim tendens til at sætte dobbeltindkomst ind for borgere som feks er gået fra kontanthjælp, ledighedsydelse osv og over på førtidspension...

Sådan at det ser ud til at man både får kontanthjælp og førtidspension samtidig...

Ved ikke om de stadig laver denne fejl...men altid fint lige at tjekke det...plus selvfølgelig resten af opgørelsen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 14:28   #8
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Satsen for 2017 er forskudsangivet på skat.dk
Hvilket beløb tænker du der skal trækkes fra ?


Jeg synes man skal kigge ind på skat, og se hvor få rubrikker det drejer sig om og hvor let det i virkeligheden er.
Jeg tvivler nu på at SKAT har de rigtige tal for 2017. Forskudsopgørelsen for 2017 er dannet automatisk ud fra oplysninger fra den seneste forskudsopgørelse og det står også nederst på side 1 - sådan er det i hvert fald for mig

Citat:
Din forskudsopgørelse er foretaget automatisk på grundlag af oplysningerne på din forskudsopgørelse for 2016
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 14:42   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Webmaster:
Der var vidst også et år (2016?) hvor de havde skrevet a-kasse eller fagforening på, ved en masse der slet ikke betalte til det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 16:45   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg tvivler nu på at SKAT har de rigtige tal for 2017.
På min forskudsopgørelse var det det rigtige beløb som var angivet for offentlig pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension