K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2018, 09:50   #1
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
førtidspension med kontrol

Hej Jeg ved, at der har været skrevet om det før. Men jeg er tildelt førtidspension efter de nye regler i 2014, men med genvurdering nu. Jeg kan simpelhen ikke finde nogle regler om, hvordan kommunen skal genvurdere mig.

Der er skrevet her, at der bare indhentes en status fra lægen om patienten har fået det bedre. Men gælder det også efter de nye regler?

Og findes der ikke noget på skrift om det? For min sagsbehandler ved tilsyneladende ikke hvad der skal indhentes? Og hvad der skal gøres. Så jeg hører ikke noget.

Håber der er nogen som kan hjælpe Det er så belastende oveni sygdom også at skulle forholde sig til kommunen en gang til.

Og jeg har på ingen måde fået det bedre siden jeg fik tildelt pensionen.
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 10:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg ville skrive til kommunen:

Da jeg ikke er blevet revurderet, betyder det så at min pension er gjort permanent, og i bare ikke har nået at meddele mig det endnu ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:00   #3
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
Men det jeg savner er nogle retningslinjer for, hvordan kommunen skal gøre det. For kommunerne skal vel gøre det ens ?

Jeg troede bare, at kommunen selv ville henvende sig 3 mdr. før "kontol-tiden", så de havde afklaret/sagen klar til, når førtidspensionen "udløber". (ved godt den bare forsætter indtil der sker andet.)


Men har brug for afklaring, så det ikke også fylder
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:42   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fnuggi Se meddelelser
Men det jeg savner er nogle retningslinjer for, hvordan kommunen skal gøre det. For kommunerne skal vel gøre det ens ?
Det er vist helt op til den enkelte kommune, så nok bedre du spørger i den kommune hvor revurderingen skal ske.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 10:47   #5
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
Tak for svar

Det har jeg prøvet. Men de ved det ikke engang selv.

Tænkte selv, om det var en idé, at jeg fik lægen til at udfylde noget, ved bare ikke hvilken slags lægeerklæring de har brug for, og så bare afleverede det hos dem for at der skete noget
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 14:28   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Reglerne er de samme som tidligere...i forhold til revurderinger..

Først vil de bede om et samtykke til at indhente en status erklæring fra din læge...

Ud fra den erklæring vil de vurdere dig op imod de samme regler som fandtes da du fik din pension...altså de nuværende regler...

Du kan ikke selv indhente den erklæring.....det er noget de selv skal bede om...

Med hensyn til tiden....så kan den sagtens blive overskredet....dette fordi næsten samtlige revurderinger ender ud med at borgeren beholder sin pension...

Har man ikke,fået det væsentligt bedre end da man fik sin pension....ja så vil man beholde sin pension.-.

Det er først hvis lægen skriver at man har fået det væsentligt bedre at de vil gå videre og evt afprøve en...

Så du har ikke noget at være urolig for...selvom jeg ved at det er nemt at sige...kender udemærket følelsen af at skulle vente på den revurdering...

Så hvis jeg var dig....så ville jeg læne mig tilbage og vente på at de kontakter dig....og imelletiden prøv at få tankerne væk og over på noget andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 15:48   #7
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Øhhh sådan noget "revurdering" Er det noget alle på førtidspension skal, og hvis ja hvor tit?

Hader bare hele det "show" med at komme til kommunen i handicap-bus, og køre ind i kørestol, så jeg er sikker på de kan se det bestemt ikke går bedre end sidst vi sås...
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 16:50   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Øhhh sådan noget "revurdering" Er det noget alle på førtidspension skal, og hvis ja hvor tit?

Hader bare hele det "show" med at komme til kommunen i handicap-bus, og køre ind i kørestol, så jeg er sikker på de kan se det bestemt ikke går bedre end sidst vi sås...
Nej, det er kun hvis der står i ens pensionsbevilling at den skal genvurderes, for langt de fleste står det ikke
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2018, 15:37   #9
Fnuggi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2018
Indlæg: 7
Styrke: 0
Fnuggi er ny på vejen
Tak Jeg må bare afvente at høre fra dem.
Fnuggi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension