K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2018, 02:18   #1
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Hvad bruger man sit liv på - på FTP?

Hejsa.

Bare det så ikke altid går op paragraffer og mulige fejl fra kommunen osv, hvad gør man så når man HAR fået FTP?


Altså jeg kan ikke ret meget hverken psykisk eller fysisk. Dog prøver jeg at "tvinge" mig selv til selv at gå ned og købe ind 2 gange om ugen, og selv "holde huset" rent. Sidstnævnte er jeg dog ikke god til.

Men ellers?. Nogen siger så kunne man starte i en svømmeklub, og der ER også en svømmehal i nærheden, men jeg er ikke ret pæn nøgen, og jeg er ikke sikker på jeg faktisk ville gå derned...

Det meste af min tid går egenligt med TV, foran computeren eller med at sove.

Livet virker bare så ligemeget - ikke fordi jeg på nogen måder er selvmorderisk, jeg har bare svært ved at se hvorfor jeg skal være her, når jeg ikke engang kan have en helt basic job.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 06:03   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Nu tillader jeg mig at svare selvom jeg stadig mangler at få tilkendt pensionen.
Mit liv bliver brugt på omtrent samme måde som hvis jeg arbejde, bortset fra jeg ikke arbejder. Jeg er sammen med familie og venner i det omgang mine begrænsninger tillader det.

Det lyder som om du kunne have glæde af at få noget struktur ind i din hverdag.
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte en psykolog eller lignende for at få hjælp til hvad der er muligt at få ind i dit liv af positive oplevelser. Jeg tror det vigtigste er at fokusere på det man kan istedet for det man ikke kan. For mig hjælper det at komme ud både på energi og humør.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 06:32   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg laver det samme som før jeg blev førtidspensionist minus arbejde og fordi min rygskade kræver pauser mellem/i det jeg laver tager alm. Oprydning, tøjvask, madlavning mm laang tid og det har jeg så nu hvor jeg ikke skal på arbejde.

Men ellers hækler jeg, syr, motionere (alt efter ryggen), er social i det omfang jeg magter

Selv om mit liv er ændret radikalt efter jeg kom til skade laver jeg ca det samme som før fordi jeg har tid til at gøre det i mit tempo
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 07:56   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg er heller ikke nået til at "genfinde mit liv" efter så mange år i møllen.....men det blev også kun til 3 mdr.s Førtid - for statistikkens skyld. Nu lurer Folkepensionen fra 1/10 - og gad vidst, hvor dan det bliver - økonomisk.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 09:49   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg forsøger at leve det liv jeg gjore før, blot uden arbejde.

jeg kan ikke længere det samme mht. rengøring , og må acceptere at der er mere beskidt end der var før,jeg blev syg, men jeg insistere på at gøre tingene selv, blot bruger jeg eks. 2 timer på støvsugning, hvor jeg før kunne gøre det på 15 min.

jeg er af natur ikke særlig social, så jeg savner ikke at komme ud i hverdagen. jeg sørger dog for at komme ud og gå tur, det er den motion jeg tåler .

så holder jeg fast i min hobby som er smykkefremstilling, som jeg kan dyrke få minutter ad gangen og så spurter jeg til og fra , med hvil ind imellem.

for mig er det vigtigt at livet kommer til at handle om andet end praktiske opgaver i hjemmet, man må finde ud af hvad der gør en glad, og så gøre det i det tempo og omfang man magter grundet sin sygdom, og så nogen gange acceptere at når man gir den gas 1 dag, så betaler man prisen, nogen gange flere dage efter, im it tilfælde grundet flere smerter.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2018, 10:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
for mig er det vigtigt at livet kommer til at handle om andet end praktiske opgaver i hjemmet, man må finde ud af hvad der gør en glad, og så gøre det i det tempo og omfang man magter grundet sin sygdom, og så nogen gange acceptere at når man gir den gas 1 dag, så betaler man prisen, nogen gange flere dage efter, im it tilfælde grundet flere smerter.
Her har du fat i noget meget vigtigt.

Jeg har altid lavet kreative ting (også smykker), både ting man kan lave når man sidder i sofaen eller ved spisebordet, men også på symaskine, og de senere år også strikkemaskine.
Det er ikke altid overskuddet er til det, men jeg er blevet bedre til, at lade møget ligge og så lave det jeg har lyst til.

Jeg går nogle ture med min hund hver dag, og møder ofte mennesker jeg falder i snak med, og enkelte er med tiden blevet til gode venner.

Jeg bruger en del tid ved pc'en, bl.a. læser jeg en del om alternativ behandling, og er blevet meget klogere på mine egne skavanker, og har af den vej fået det bedre både fysisk og psykisk.

En gang om ugen (og ved behov) besøger jeg min bror, som er blevet handicappet efter et par blodpropper i hjernen, og hjælper ham med ting han ikke kan selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension