K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2016, 11:28   #1
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
Ansøgning boligindskudslån

Hvad betyder det her, TAGET I BRUG EFTER DEN 1 APRIL 1964 fordi jeg fårstår ikke om byggeriet skal være fra før 1964 ELLER EFTER

Du kan søge kommunen om lån til beboerindskud, hvis du flytter i en almen bolig. Det er et krav, at boligen er opført og taget i brug efter den 1. april 1964.

DET NYE STED ER FRA FØR 1964
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 11:40   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det betyder du ikke kan få et bolig lån til boligen, men du kan søge til indskud, tror det hedder §100, har lige selv søgt for 6 mdr siden, også i et hus fra før 64, tit billigere end leglighed.
vi fik af vide vi ikke kunne søge bolig lån, men kunne søge om det som engans ydelse , vi har ikke fået svar inu, men vi opgav også bare.

min svigerdatter har lige forladt sønnen, hun søgte også lån men til en lejlighed, hun fik også afslag men fik et stats kaonsineret banklån, hvor hun mindts skulle betale 500 om mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 15:32   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man ikke kan søge om indskuddet efter boligstøtteloven, fordi boligen er opført og taget i brug efter 1. april 1964, kan man søge om det som enkeltydelse.
Det er §81/85 i aktivloven.

(ved ikke om det kan ydes efter andre lovgivninger, hvis man f.eks. søger om indskud til ældre eller handicap-bolig)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 16:06   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det betyder som sagt at du ikke er sikret et lån til indskud.

Hvis man ikke har til indskud, er det sikreste at finde en bolig hvor man opfylder alle krav til indskudslånet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 20:38   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dan Johansen Se meddelelser
Hvad betyder det her, TAGET I BRUG EFTER DEN 1 APRIL 1964 fordi jeg fårstår ikke om byggeriet skal være fra før 1964 ELLER EFTER

Du kan søge kommunen om lån til beboerindskud, hvis du flytter i en almen bolig. Det er et krav, at boligen er opført og taget i brug efter den 1. april 1964.

DET NYE STED ER FRA FØR 1964
Som andre har skrevet, så kan man ikke få et rente og afdragsfrit boligindskudslån til en bolig, der er taget i brug før 1. april 1964.

Men, prøv at søge alligevel.
Det gjorde jeg for 4 år siden, jeg fik ikke et rente og afdragsfrit boligindskudslån, men i stedet kautionerede kommunen for et lån i min egen bank.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension