K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 22:59   #1
sfag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
sfag er ny på vejen
Ledighedsydelse

Vil lige høre om der er nogen der ved om man må have formue hvis man modtager ledighedsydelse efter at have været ansat i fleksjob
sfag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 23:32   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
det vil jeg mene du godt må, det er jo ligesom at være på dagpenge. men hvis du skulle være så uheldig lige pludselig, at komme på kontanthjælp, er det en anden sag.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 09:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ingen forskel på at være lønnet eller på dagpenge også det at være på ledighedsydelse , du kan såmænd vinde i lotto uden at det gør de må røre din ledighedsydelse den er ikke indkomst bestemt
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:23   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Er du helt sikker på det jeg får da de der breve ,med oplysnings pligt om ,ander indtægt og arv m.v.jeg skal underskrive..trode ikk man måtte have opsparing og lindne.

så skulle jeg måske aligevel ,prøve at spare lid op,når tandlægen engang er betalt

Hvad med at holde et loppe markede over ejne ting en enkelt gang om året,må man det ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:27   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fik også de breve på et tidspunkt , skrev til kommunen at jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg fik dem og om de gad at oplyse mig om hvordan det så ud med formueforhold på ledighedsydelse og hvor i loven det fremgik at jeg ikke måtte have formue og at de havde krav på de oplysninger fra mig når jeg var på ledighedsydelse ...
Fik brev retur det var en fejl og de beklagede og så har jeg ikke set de breve siden, loppemarked der gælder det samme som for alle andre det er kun skattefar du står til ansvar over for


Fandt lige den her for bare lige at underbygge min påstand

fra Sr-bistand
Citat:
evt. ledighedsydelse og arv
Spørgsmål
Jeg bliver nok visiteret til ledighedsydelse/flex (er i arbejdsprøvning nu) Jeg arver måske 50.000, om kort tid, spørgsmålet er: må jeg have en "formue" på mere end 10.000, hvis jeg bliver godkendt til flexjob.Ved at jeg kun må have 10.000 hvis jeg er på kontanthjælp.

Svar
Hvis du er på kontanthjælp nu, vil du ikke ocvergå til ledighedsydelse, når du visiteres til fleksjob. Du vil modtage det , der hedder særlig ydelse. Denne ydelse svarer til kontanthjælpen, og du vil stadig være underlagt de samme regler, som på kontanthjælp. Den eneste forskel er, at du ikke skal deltage i aktivering, men stå til rådighed for fleksjob. For fuldstændighedens skyld vil jeg samtidig oplyse, at hvis du var på ledighedsydelse, ville en formue - altså også en arv - ikke have betydning, da det kun er arbejdsindtægter, som modregnes i ledighedsydelse.
prøv selv hvis du er i tvivl at google ledighedsydelse formueforhold og så ville jeg da skrive til kommunen og bede dem om at henvise til lov osv så de stopper med de breve , nogen kommuner gør det bare og ved ikke hvorfor spild af penge til forsendelse ... da du ikke skal forklare dem noget som helst om dine formueforhold

Sidst redigeret af Hejdien; 17-03-2010 kl. 14:31.
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:33   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så må man 2 eller 4 gange om året med salg under 10,000 kr jeg er samler så det er rart at vide man også gerne må komme af med det igen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 21:14   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
For en god ordens skyld skal jeg lige oplyse at du må sælge dit eget bohave, for op til 50.000 uden at det kommer skatte far ved, sælger du deri mod nye vare, så skal hver 1 kr. afregnes med ham, og du skal være momsregi:
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 21:28   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Er du helt sikker på det jeg får da de der breve ,med oplysnings pligt om ,ander indtægt og arv m.v.jeg skal underskrive
har jeg også men kan ikke huske hvad de sagde noget med du har været på ledigheds ydelse i et år derfor skal du lave sådan en seddel
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 22:05   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak for alle svarne.......så holder jeg det sidste loppemarkede til sommer,med god samvitighed , hvis jeg kan lokke en til at slæbe for mig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension