K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 19:47   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Ikke omfattet af målgruppen

Hej

Jeg har en bekendt som har fået denne besked

Citat:
XXXXX orienteres om at hun ikke vurderes at være omfattet af målgruppen for flexjob, idet hendes arbejdsevne ikke vurderes nedsat med mere end halvdelen.
Hun kan anke deres afgørelse(sagsbehandleren og lægekonsulent som har haft en samtale med hende)
Men hun skal snart i arbejdsprøvning.!!

Er det bare mig eller har de 2 gang i noget som de ikke overskue.!!

Jeg mener ikke de kan sige at hun ikke er berettige til fleksjob og slet ikke give ham et afslag, når hun ikke er jobprøvet endnu.

Og hvis 50% er det hendes arbejdsevne er, jamen er det så ikke fleksjob

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:03   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, hvis arbejdsevnen er nedsat med 50% bliver det så ikke omkring 18,5 times reelt arbejde?

Hvis ja, så er man vel i målgruppen for fleks som reelt ligger mellem 12 og 25 timer (men som også fejlagtigt tilkendes med færre timer!).....

Det skal ikke udelukkes at de håber hun kan blive selvforsørgende ved et deltids arbejde

Håber andre er mere inde i den slags sager, for dette er blot min egen beregning/vurdering/teori...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 20:16   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De vurderer, at arbejdsevnen er OVER 50 procent, så derfor afslag på fleksjob.

Jo, jeg vil da også mene, at en arbejdsprøvning bedre kan belyse procenten.

Det er jo netop siden 2003 IKKE muligt at vurdere noget alene på lægepapirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 11:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvor længe har hun været sygemeldt ?
Er der lavet alt det der skal ?

Jeg vil da også helt klart anke en sådan afgørelse, for det første skal den være mere detaljeret (regner så ikke med at du har skrevet det hele )

For det andet så hvis det er ordret du har skrevet det , hendes arbejdsevne ikke vurderes nedsat med mere end halvdelen. så er det jo en skøn sag jeg kan da få til ikke nedsat med mere end halvdelen til at det sagtens kan være fleks,,,

For hvordan er hendes arbejdsevne nedsat er det arbejdstiden ? og hvad kan hun så i den arbejdstid kan hun feks arbejde 100 % ?

Hvordan er de kommet frem til at hendes arbejdsevne er nedsat som de påstår har ?

hvad er det de har snakket om (aktindsigt) og hvordan er de kommet frem til det resultat uden en arbejds prøvning og så ikke mindst hvad siger hendes egne læger ...

Og hvilke job mener de at hun kan varetage så hun bliver selv forsørget er alle de ting ikke med (så er det en klar anke ) og er de med så skal man kende dem for at danne sig et indtryk af hendes sag ...

Men helt klart man anker altid sådan en afgørelse
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 16:23   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hun har været sygemeldt i snart et år, og der er intet sket.

Den afgørelse hun kan anke er den afgørelse de 2 er kommet med, MEN hun har ikke søgt om fleks.!!
De ville have der skal søge det nu, så de kan give afslag.!

De er kommet frem til efter hun har haft en samtale med Ida Krabbe, det er derfor jeg studser lidt over den.
De har intet grundlag til en afgørelse og slet ikke de 2 uden arbejdsprøvninger osv.

Hende egen læge siger hun ikke kan arbejde fuld tid pga hendes whiplash mv.

Spørgsmålet er om hende her er kommunens nye Eva Blach.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 00:45   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis ikke hun har søgt fleks og der ikke er foretaget syge opfølgninger eller noget så burde hun da klart sætte et brev sammen hvor hun kritisere dette og høre ind til hvad meningen er med brevet og skrive til dem at der ikke er noget belæg for deres påstande og hvordan de er kommet frem til det , og så lægge kraftigt vægt på den manglede opfølgning og andre fejl i hendes sag , det lyder jo ikke som om de kan sige eller skrive hverken det ene eller det andet på nuværende tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 19:31   #7
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Kan dette råd bruges ?

Kender ikke sagens nærmere omstændigheder...men

Da jeg i sin tid skulle igang med at søge om at komme i Det Rummelige Arbejdsmarked rådførte jeg mig med Handikaprådet først.

De kan ikke sige HVAD Kommunen svarer men under all omstændigheder fortælle hvorvidt man hører til i Det Rummelige Arbejdsmarket eller ej.
Og herunder hører Fleksjob og det kan godt være halvdags.
Handikap er barrierer den enkelte måtte have...af enhver slags fysisk og /eller psykisk.
Villle det være en ide ?
Venligst Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Målgruppe merudgifter... er psykiske lidelser omfattet af lovgivningen ? flexmania Alt det andet 28 10-05-2013 11:10
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Håb for brøkpensionister der omfattet af EF-forordning 1408/71 brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 55 15-12-2009 11:54
§100, merudgifter, omfattet af regler, frakendelse zuza Nyt om loven 112 23-08-2009 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension