K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2012, 10:59   #1
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
§34, kontanthjælpsloft, varighed

Jeg har fået kontanthjælp siden september og fik samtidig tilkendt §34 særlig støtte i 6 måneder.
31. december var min ydelse faldet en del hvilket jeg ikke havde fået oplyst noget om og jeg henvendte mig derfor til kommunen.

§34 ophører til februar, hvilket jeg havde forstået skyldes kontanthjælpsloftet. Samtidig ville en del at min boligsikring bortfalde.

Jeg har derfor ligeledes spurgt hvad det kommer til at betyde for mig nu hvor loftet er fjernet.
Svaret jeg fik er således:

Citat:
Din § 34 bortfalder den 28. februar 2012 selvom kontanthjælpsloftet bortfalder. Grundet til din § 34 bortfalder, er at man ikke kan modtager § 34 i al evighed. Ydelsen er bevilliget til dig i 6 måneder.

De ændringer der kommer til at være i forbindelse med at kontanthjælpsloftet bortfalder, vil ske helt automatisk.

Grundet til din § 34 er mindre pr. 30. december er at såfremt der er udbetalt kontanthjælp efter lovens § 25 eller 34 i en sammenhængende periode på 3 måneder inden for de sidste 18 måneder, kan støtte efter § 34 sammenlagt med den pågældendes øvrige nettoindtægter ikke oversi8ge den nettoindtægt, som den pågældende ville have ved en bruttoindtægt, der svarer til højeste dagpengebeløb. For mere info se vejledning 911 af 25/09 2009 § 7. Det er ikke en fejl at din § 34 er mindre, det er lovgivningen der nedsætter din § 34.

Det spørgsmål du har til boligsikring kan jeg ikke besvare for dig, da jeg ikke sidder med denne ydelse. Jeg vil bede dig om at sende en mail til Boligkontoret.

Som det ser ud lige nu for dig, vil der ikke komme til at ske nogen ændringer, udover at din § 347 bortfalder den 28/2-2012.
Er det korrekt at jeg ikke kan få §34 længere tid? Min situation er stadig ikke afklaret og jeg har stadig stor forsørgerbyrde.

Er det boligkontoret jeg skal kontakte for at høre om min boligsikring bortfalder?
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2012, 12:15   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at ringe ministeriet!

jeg tror at der er fejl, også i udregning.

Det er vigtigt at din indtægt, FØR kontanthjælp, og sygedagpenge, bliver brugt, i den kompliceret udregning for §34.
det er mange kommuner IKKE gode til.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
§34 og kontanthjælpsloft Cirkel Alt det andet 7 03-01-2012 23:31
Kontanthjælpsloft Carl Alt det andet 7 02-11-2011 18:21
kontanthjælpsloft Xeva Politik og Samfund 2 08-02-2009 09:35
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension