K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2012, 21:44   #21
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hvis du mener man ikke skal ønske folk tillykke med en FP, så er det nemt.
Du skal bare lade være.

Du har alles respekt for at forsøge at arbejde i dit tempo,
men vi er nogle der er træt af at høre igen og igen hvor let det er.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 21:47   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når alt kommer til alt, så lever vi alle sammen det liv vi KAN.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 21:53   #23
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Hvis du mener man ikke skal ønske folk tillykke med en FP, så er det nemt.
Du skal bare lade være.

Du har alles respekt for at forsøge at arbejde i dit tempo,
men vi er nogle der er træt af at høre igen og igen hvor let det er.
Siger ikke det er let for det er det ikke.
Jeg er oprigtigt glade for dem som får en FP, ved det ikke er en gave men en kamp at nå dertil selvom min var kort.
Men alligevel, at sige tillykke med din FP virker for mig som om man siger... tillykke med nedgraderingen til, borger som samfundet ikke kan bruge.
Jeg er stille og roligt på ved tilbage, langsomt men sikkert, kan se fremskridtne på bundlinjen.
Virker som om jer her på k10 er den eneste som er på FP og som gerne vil væk fra den igen.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 22:20   #24
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
mange gange tillykke med den , ved godt hvor svært det er og hvad du har været igennem ,, der er altid nogle der er lidt misundelig , som ikke rigtig ved hva q10 egentlig er , det er jo til at støtte og hjælpe og gi gode råd der er jo ikke for folks blå øjne ,de er på pension eller søger ,, en det ,er, for at de er syge , men dem ??? må man ta som de kommer , endnu en gang tilykke og ha en god sommer
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 22:43   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Siger bare tillykke og forsat god pinse fra mig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 23:22   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Hvad fanden er der galt i at ville tilbage til arbejdsmarkedet selvom man er tilkendt en FP??
Den kamp har jeg da hver dag, at ville tilbage igen, men den kamp er vist ugleset her på k10

Nej, dér er jeg sikker på, at du tager helt fejl.
Hvis du en dag skriver her på K10, at du endelig har fundet et job, som du kan klare, så er jeg helt sikker på, at rigtig mange brugere vil glæde sig med dig.


Jeg nyder da at jeg er tilkendt en FP men vælger så bare ikke at læne mig tilbage og nyde livet men bruger den som en måde hvor jeg i mit tempo kan komme tilbage, undskylder mange gange for at jeg vil det, beklager min kamp går nogle imod.

For at blive tilkendt fp skal ens lidelse være stationær, d.v.s. at der ikke er udsigt til bedring, og behandlingsmulighederne skal være udtømte, og arbejdsevnen skal være nedsat til det ubetydelige.

På den baggrund bør det være de aller færreste fp'ere, som kan forbedre deres arbejdsevne i forhold til tidspunktet for tilkendelse af førtidspension.

Når jeg ønsker nogen tillykke med deres fp, så ønsker jeg dem ikke tillykke med deres dårlige helbred eller deres nedsatte arb.evne, jeg ønsker dem tillykke med, at deres kamp med systemet nu er overstået og de har fået det, som de er berettiget til, og måske har været berettiget til meget længe.

Og når jeg ønsker nogen tillykke med tilkendelse af fp, så skal det ses i lyset af, at jeg selv har prøvet lidt af hvert i løbet af de 15 år jeg selv kæmpede med systemet.


Tillykke med din førtidspension Sonia, nu sætter du selv dagsordenen i dit liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 14:41   #27
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej alle.

Jeg må nok tilstå at jeg blev en del skuffet og forbavset over at se dette tråd, da jeg åbnet op for K-10

Jeg kan stadig huske den dag idag, da jeg lærte K-10 at kende for første gang. Jeg vidste ikke hvem jeg skulle spørge ell hvor jeg skulle gå hen med mine spg, og så google jeg , og fandt dette forum.
Jeg kan stadig huske den nat, hvor jeg sad oppe til kl 4-5 om morgen, fordi jeg var blevet helt opslugt af de mange tråde, indlæg.
Da jeg i mange år læste andres indlæg her på K-10, at de var indstillet til Førtidspension, tænkte jeg på "mon jeg nogensinde ville komme til at skrive det samme."
Jeg har aldrig i mit vildeste fantasi troet på ,at jeg nogensinde ville komme ud for et trafikulykke og derefter leve et liv med smerter og begrænsninger.
Jeg har altid været typen med høj selvværd og altid gået efter karrieren.

Min sag har virkelig fyldt meget de sidste ca 5 år, og efterhånden var det blevet en principsag for mig, for at få førtidspension.
Med mine smerter, diagnoser, begrænsninger i livet.. kunne jeg intet mere

Og hvis skyld var det. ????
Undskyld mig, men mit ulykke spurgte ikke efter mit tilladelsen før den ramte mig!!!

Jeg har også altid sagt tillykke til de folk der blev indstillet til førtidspension her på K-10. Ikke fordi det er den bedste titel at få, eller man som menneske bliver mere priviligerede af at blive førtidspension, tværtimod!!!
Men fordi mennesker som her på K-10 og mig har været igennem et ******* for at få bevilget førtidspension. Og man har kæmpet, og kæmpet for at fortælle hver evig eneste gang at man er syg, syg , syg og atter syg.
Og til sidst erkender kommune det, og det er da et sejr. ???
Derfor er det dejligt når nogen siger tillykke med førtidspension. Endelig lykkes det. Fordi er man syg, så er man syg, og så har man da ret til at få et liv med ro, et liv uden man skal være bange for at få uventet post fra kommune

I mit tilfælde købte jeg en ejerlejlighed, lige 5 måneder før mit ulykke, da jeg havde et rimelig fedt job og god økonomi, selvom jeg var enlig med 2børn.
And Ask mé hvordan det har været at leve i dette usikkerhed hver eneste evig dag, hvor man ikke ved hvornår ens sygdagpenge lukker og hvornår vi kommer på gaden??
Hvis folk her på K-10 ikke kan ønske andre det bedste med deres kampe, så synes jeg at de skal blive væk

Jeg er glad for at få min ftp idag, selvom det stadig ikke er gået op for endnu.
Men jeg glæder mig til at se frem til et liv, hvor jeg kun skal tænke på at få accepteret mine smerter, mit helbred, mine 2 dejlige børn, og få det bedste ud af det.
Og nej, dette var ikke mål for mig at få en ftp, men hellere en princip sag, nu når vi bor i et velfærdsland, og altid "har" betalt topskat

Jeg ønsker alle her en god sommer, og håber at de som er i systemet endn
får deres sager afsluttet snart, så de også kan få ro i deres liv.

Mvh

Brillianten
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 18:47   #28
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Selv om jeg selv er på ægtefælleforsørgelse og det IKKE er sjovt, vil jeg rigtig gerne ønske dig stort tillykke.

Tillykke med at du nu har fået anerkendt dine begrænsninger og har en sikker indkomst.

Det er jo altid dejligt at læse at man KAN få ret, når man anker de beslutninger kommunen tager, selvom man skal have en frygtelig god tålmodighed.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 19:21   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
sonia..

du skal bare nyde livet som du nu KAN med dine børn og så glemme alle de negative bemærkninger..

jeg glæder mig som sagt på dine vegne over du har fået ro - ja og der var heller ingen der spurgte mig om jeg havde lyst til en ulykke og få ens liv smadret..

så man ka kun prøve at få det bedste ud af det med de begrænsninger det nu engang har..og det må ha været svært for dig med børn - ka jeg forestille mig..
så håber i får hygget i fremtiden og får ro på..

ønsker dig og dine børn en skøn og fredfyldt sommer..

hilsen stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:09   #30
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke med din pension Sonia... dejligt at de er gået i orden.. og så med tilbagevirk. kraft.. ♥

Du skal huske at få rettet din skat så du ikke skal betale restskat... og har du tjekket om du evt kan få engangsbeløb fra dit pensionsselskab...

Det der med at man ikke selv har inviteret ulykken der nedlagde en... det kan jeg skrive under på .. jeg kan sommetider stadig forbande den dag jeg tog en ekstra vagt 1-1-2000 og at jeg kom ud for en arbejdsulykke.. og at jeg bare mente at de smerter skulle arbejdes væk...

Og i mine urealistiske drømme .. så ønsker jeg at komme tilbage til mit gamle job... jeg ved 100% godt at det aldrig vil ske.. men et eller andet sted så holder det modet oppe hos mig .. det stadig at ha drømme om noget..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så lykkedes det endelig. Jeg, en førtidspensionist. Wodpoulsen Din historie 34 30-09-2011 08:42
Endelig en Gunell Et godt link! 0 14-03-2011 17:17
Så kom den endelig dennishj At søge førtidspension 1 19-02-2010 23:51
Endelig hr.luko Din historie 20 18-11-2009 21:28
Endelig Nusli Politik og Samfund 3 16-05-2008 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension