K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 22:51   #1
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Falsk (anonym) anmeldelse

Jeg fremstiller denne sag for min svigerdatter. Hun er sygemeldt med tennisalbue + problemer med skylder (arbejdsskade).

I fredags blev hun ringet op af en person fra sygedagpenge. Hun blev oplyst om, at der var indgivet en anonym anmeldelse vedr., at hun, mens hun er sygemeldt, har været til poledance og været ude at servere. Endvidere var der oplyst at hun planlagde at rejse en uge senere i maj.

Hun blev da selvfølgelig rystet over at høre det, da det ikke er sandt. Hun har allerede for et stykke tid siden, spurgt om det var muligt med en uges rekreation i udlandet, så det vidste sagsbehandleren.

Poledance er hendes sport, men hun har ikke haft undervisning den tid hun har været sygemeldt.

I løbet af wekenden fandt hun frem til de 3 veninder som stod bag. Forelagt sagen, indrømmede de det. De 2 af dem, var endda med til hendes 25 års fødselsdag for 14 dage siden.


Det var de eneste der vidste noget om den påståede servering. Det hænger sådan sammen, at hun er med i en madklub og da det var ved at være tid til at mødes, gad hun egentlig ikke. Hun skrev i stedet til dem, at hun ikke kunne, da hun skulle servere til en privat fest, hvilket bare var et påskud for ikke at deltage.

I dag, mandag var hun så indkaldt til samtale på kommunen. Hun havde en person fra sin fagforening med som bisidder. Sagsbehandleren lagde hårdt ud med beskyldninger om at hun løj om sagen, samt at hun sikkert ikke fejlede noget alligevel! Det blev så slemt at hun selvfølgelig begyndte at græde. Personen fra fagforeningen måtte forsøge at dæmpe sagsbehandleren.

Enden blev at sagsbehandler stopper sygedagpenge og overgiver sagen til teamet for social bedrageri, som vil afgøre om det skal politianmeldes.

Synes det lyder lidt overdrevet, da de ingen beviser har på den påståede aktivitet. Har læst lidt i forvaltningslovens §19. Den siger klart at man skal parthøres før en afgørelse om fratagelse af en social ydelse. Man skal ha' mulighed for at gøre sig bekendt med anklagen. Man skal også ha' mulighed for at føre beviser for sin uskyld. Endvidere kan en sådan sag, ikke afgøres på formodninger og antagelser, men kræver konkrete beviser.

Endvidere har jeg fortalt hende, at sagsbehandler har refferatpligt og hun kan derfor søge aktindsigt i sagen

Jeg har sagt hun skal ta' det med ro, hun mister ikke sine sygedagpenge.

Jeg behøver vel ikke fortælle at hendes 3 "søde" veninder er slettet af venskabet .

Er der nogen her der kender arbejdsgangen i sådan en sag? Hvis det virkelig er sådan at man kan anmelde hvem man vil, for alt muligt løgn og personen derved mister eksistensgrundlag, er det da uhyggeligt.

Sidst redigeret af Pophår; 14-05-2012 kl. 22:54.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:01   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Poledance er hendes sport, men hun har ikke haft undervisning den tid hun har været sygemeldt.


Hun skrev i stedet til dem, at hun ikke kunne, da hun skulle servere til en privat fest, hvilket bare var et påskud for ikke at deltage.
poledance kan jo bevises ved at underviseren erklærer hun ikke er blevet undervist i hendes sygomsperiode..

At hun hat skrevet hun skulle servere og kommunen har fået en kopi af det kan jeg se værende et problem for hun siger jo selv at hun kan arbejde...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:03   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Den med serveringen var jo løgn, det var for at undgå madklubben.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:10   #4
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Den med serveringen var jo løgn, det var for at undgå madklubben.
Men ikke desto mindre har hun på skrift overfor andre erklæret at hun kan/skal arbejde, så må hun jo bevise at hun har løjet.

Hvis hun kan lyve overfor sin veninder hvorfor kan hun så ikke også lyve overfor kommunen?

Hvis hun er sygemeldt bør de jo kunne forstå hendes framelding.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:21   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej pophår..det kan godt være hun fyrededet jeg kalder en hvid løgn af over for de såkaldte veninder,men udover det føj hvor det stinker,håber de 3 sover godt i fremtiden..folk har ondt af en masse og tror de ved en masse og på et splitsekund ka de få nogens verden til at synke i grus..
hvad angår at melde hinanden var der for et stk tid siden i aviserne at det er mest venner,naboer og bekendte der angir folk anonymt og alt kan jo misforståes hvis man vil...
grænsen er ihvertfald overskredet i mit univers,og jeg håber ret må være ret og hun behoder sine pengene fremover
stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:28   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Pophår, prøv at bruge søgefunktionen her på forsiden.
Der har været lignende tråde tidligere bl.a. husker jeg et indlæg af Hejdien i den forbindelse, mener jeg...

Iøvrigt enig med Stribe - FØJ!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:36   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tænk at folk ka komme så langt ud..de må kede dem i hverdagen el.ha et el.andet mindreværdskomplex
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 00:24   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Er helt med på at man ikke skal angive sine venner eller familie...

Men hun har netop tilkendegivet skriftligt at hun trods sygemelding kan arbejde og det er det jeg ser kommunen har fået oplysninger om, endda fra ca 3 sider.

Hvorfor ikke bare have været ærlig fra start overfor sin veninder og sige, kan desværre ikke deltage fordi jeg er syg.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 00:28   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sådan noget skal forekommer kun pr. skrift. Hvad er det for noget pjat, at hun er blevet ringet op af kommunen.
Det er en sag med beskyldninger om social bedrageri og sådan noget skal forekommer kun pr. skrift.
Jeg synes at din svigedatter burde klage over sådan kommunens behandling. Det er helt ud af proportioner hvad der foregår i dette land.

p.t. som part i sagen ( den anmeldte ), har man krav på aktindsigt fra kommunen.

http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Snyd.aspx

Sidst redigeret af Karo; 15-05-2012 kl. 00:44.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 01:02   #10
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tak for jeres indlæg.

Hun får vist et brev i morgen, så må vi lige ha tjekket, hvilken § sagsbehandler arbejder ud fra.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension