K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 10:05   #931
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Hej Benny

Jeg har virkelig tænkt meget på dig. Er lidt i syv sind for føler, at jeg burde gøre noget, men jeg aner ikke hvad. Din historie er skræmmende og gør mig virkelig ondt at læse din historie. Tænk at du må lide sådan efter en ulykke, som en anden indragede dig i. Du fik aldrig et valg
Jeg er meget ked af, at du har tænkt dig at ende det hele onsdag. Jeg håber hjælpen kommer inden. Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Kan sagtens forstå, at du opgiver din kamp.
Puha synes godt nok det er hårdt at sidde og skrive sådan til dig uden at kunne hjælpe.

Er der noget vi herinde kan gøre? Noget du ønsker?

Ikke at det kan bruges til noget, men vil ønske dig en god fødselsdag imorgen. Mine tanker er hos dig.
Tak for fødselsdagshilsen

Det er let for mig at sige, men tag det helt roligt.

Jeg er på K10 og facebook for at oplyse om hvad der sker i en grov sag som denne, hvor en lægekonsulent "bliver/lader sig blive" misbrugt af sin arbejdsgiver kommunen.

Uden K10 og facebook var jeg stået af for flere år siden!

http://www.benny-g.dk/historie.htm

http://www.benny-g.dk/diverse.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 18:00   #932
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Hej Benny

Jeg er meget ked af, at du har tænkt dig at ende det hele onsdag. Jeg håber hjælpen kommer inden. Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Kan sagtens forstå, at du opgiver din kamp.
Puha synes godt nok det er hårdt at sidde og skrive sådan til dig uden at kunne hjælpe.

Er der noget vi herinde kan gøre? Noget du ønsker?

Ikke at det kan bruges til noget, men vil ønske dig en god fødselsdag imorgen. Mine tanker er hos dig.
Min nuværende hjælp fortsætter!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 15:20   #933
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

SÅ SKETE DET, DER IKKE MÅ SKE!

Jeg faldt på badeværelset i morges.

Jeg slap uden brud, og uden at smadre hovedet mod gulvet eller at ramme et trin ved badekarret.

- Jeg er totalt på smertestillende piller nu, da jeg er godt øm i hele kroppen!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 15:25   #934
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men GUDSKELOV at det ikke gik værre og du slap forholdvis heldigt fra faldet!! Det kunne jo have endt grelt.

Håber du kommer dig over dine knubs hurtigt. Og uden mén.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:00   #935
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Både Asbjørn Witt
https://da.wikipedia.org/wiki/Asbj%C3%B8rn_With
og
Jesper Tynell (som før har søgt folk via k10)
http://www.k10.dk/showthread.php?p=100716

https://da.wikipedia.org/wiki/Jesper_Tynell


kunne måske gøres opmærksom på sagen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 23:40   #936
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ihvertfald folk som kan finde ud af at grave en sag helt frem...dem LS fremhæver..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 19:15   #937
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Exclamation

Kære Socialminister

Nu er det nok!

Socialministeriet har tidligere fremsendt – Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension – og der præciseret overfor kommunerne, at de foreskrevne retningslinjer for læger overholdes.


Kære Socialminister

Når socialministeren ikke vil gribe ind overfor kommunen og lægekonsulenten, der har tilsidesat ”STATUSATTEST” fra min egen læge og gjort mig unødigt mere handicappet, er det så fordi at…
· ”Retningslinjer” for lægekonsulenter ikke, er vedtaget ved lov?
· ”Retningslinjer” for lægekonsulenter ikke ”kan vedtages ved lov”, da en læge i henhold til autorisationsloven ikke lovmæssigt kan forsvare, at tilsidesætte andre lægers journaloplysninger om en syg eller handicappet klient?


Borgmester Karin Søjberg Holst Gladsaxe Kommune vil ligesom socialministeren, ikke besvare mine breve og vedkende sig, at kommunen ikke har fulgt ”retningslinjer” for lægekonsulenter, da kommunens sagsbehandler forelagde lægekonsulenten urigtige og misvisende oplysninger om mit funktionsniveau som handicappet person i 2001.

Mit liv er blevet saboteret fordi Gladsaxe Kommune lod, og dermed groft ”misbrugte” lægekonsulenten til – at vurdere og udtale sig om, at jeg ved konkret brug af ”sagsbehandlerens” oplysninger ikke var berettiget til den af Det Sociale Nævn, senere omgjorte hjælp!
Lægekonsulenter må kun oversætte læge- og speciallægeerklæringer, set ud fra hans lægekundskaber. Hvis der mangler nogle oplysninger, skal han bede sagsbehandler om at indhente dem hos min egen læge.

Kopi til: European Court of Human Rights, Council of Europe

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 11:56   #938
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

ADVOKATNÆVNET AFVISTE SAG MOD ADVOKAT, HVOR JEG BETALTE 105.000 KR. FOR SAG MOD LÆGEKONSULENT JEG IKKE KUNNE VINDE, OG ADVOKATEN UNDLOD AT FORTÆLLE OM "RETNINGSLINJER"! - HVIS SAGEN VAR ANLAGT SOM
EN "INHABILITETSSAG", HAVDE JEG VUNDET!


Søborg d. 13.12.2011
Advokatnævnets sekretariat
Kronprinsessegade 28
1306 København K. MAIL + Brev (afleveres)

Vedr.: Sagsnr. xx - Benny Gerhard klage over advokat Christian Harlang

Med henvisning til svarskrivelse fra Advokat Christian Harlang af 23. november 2011 skal jeg besvare med følgende bemærkninger…

Hovedargumentet for at rejse en erstatningssag mod Gladsaxe Kommune var alene af den grund at kommunens lægekonsulent i strid med retningslinjer – og i sin funktion som oversætter af læge- og speciallægeerklæringer – ukritisk som lægefaglig person, havde benyttet kommunens sagsbehandler Lene Larsens ”urigtige” oplysninger om mit funktionsniveau som handicappet, og til i strid med min egen læges journaloplysninger, at udtale, at jeg ikke var berettiget til den søgte hjælp, og som kostede mig fratagelse af 75% hjælp i 3½ år! (Link i Pkt. 4)

Pkt. 1 – 2 – 3 – 4
1. Manglende retslig argumentation om grundlag for at erstatningssag mod Gladsaxe Kommune, af advokat Kirsten Maxen bliver anlagt mod Det Sociale Nævn.
Det var jo nævnet der omgjorde kommunens nedskæring af hjælp fra tidligere ugentlig 128 timer (før nedskæringen til 39,5 timer) til ugentlig 168 timer, og altså døgnhjælp!

2. I Østre Landsretssagen mod Gladsaxe Kommune har der ”ikke” været tale om rettigheder om hjælp i henhold til servicelovens §§, der blev anket til, behandlet og afgjort, i Det Sociale Nævn.
Det var alene en anlagt erstatningssag for uberettiget fratagelse af min hjælpeordning til personlig pleje og, anden hjælp. http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

3. Ankesagen til Højesteret er som ”hovedargumentet” i indledningen. Advokat Kirsten Maxen havde anbefalet mig, selv at søge om fri proces, da det var billigere end advokatsalær.
I Østre Landsretssagen som jeg tabte havde jeg fri proces. Nu kunne jeg ikke få fri proces til Højesteret der af procesbevillingsnævnet blev afslået med, at der ikke var udsigt til at jeg kunne vinde sagen. Ankesagen mod Gladsaxe Kommune til Højesteret, måtte jeg således droppe, da jeg ikke kunne tage flere lån i mit hus.

4. Erstatningssag mod speciallægekonsulent Claus Bjerregaard ved Retten i Glostrup, var en principiel sag om tortgodtgørelse fordi han tilsidesatte lægeloven, og bevirkede at jeg miste min nødvendige hjælp, med fysisk skadesforværring af mit handicap til følge. Sagen blev tabt, og jeg skulle udrede 25.000 kr. i sagsomkostninger til Gladsaxe Kommune.
På grund af lægers ansvar, og aflagte lægeløfte (autorisationsloven), ankede jeg sagen til Østre Landsret. Af samme årsag som i pkt. 3. måtte jeg opgive ankesag til Højesteret.

Ved anlæggelse af ankesag modtog jeg en ”Redegørelse” fra Retten i Glostrup, der helt klart løfter bevisbyrden for, at lægekonsulent Claus Bjerregaard er skyldig i at jeg mistede min nødvendige personlige hjælp.

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 13:28   #939
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

SÅ ER "HJERNEDØDE" GLADSAXE KOMMUNE PÅ BANEN IGEN. - NU SKAL MIN SAG BEHANDLES AF ET HJERNESKADECENTER!

Der er ikke lavet nogen vurdering siden 2004 og der er tvivl om han er blevet dårligere end de tidligere beskrivelser af hans funktionsniveau. Der ønskes således en tidssvarende beskrivelse af hans aktuelle funktionsniveau, så det politiske udvalg kan træffes en beslutning på tilstrækkelig belyst grundlag.

(DET SOCIALE NÆVN PÅLAGDE GLADSAXE KOMMUNE, AT GIVE MIG DØGNHJÆLP I 2005)

Til brug for den videre behandling af henvendelsen til VISO aftales at Hjælpemiddelafdelingen laver en helhedsvurdering af hans hjælpemiddelbehov.
G.K.S, ledende visitator i træning og pleje går videre hermed. VISO går ikke ind i vurderingen af hjælpemidler.
Til vurdering af Benny Gerhards aktuelle funktionsniveau anbefales at Hjerneskadecentret BOMI laver en bred tværfaglig udredning af ressourcer og vanskeligheder bestående af dels en ergoterapeutisk vurdering af hans praktiske funktionsniveau, en neuropsykologisk vurdering af hans "kognitive funktionsniveau" og en fysioterapeutisk vurdering af hans fysiske funktionsniveau.

Hvorfor bliver jeg ikke bare lukket inde?
> Hvad er kognitive vanskeligheder? <
Den faglige betegnelse for tænkning er kognition. Vores tænkning er bygget op af forskellige kognitive funktioner, der bl.a. omfatter evnen til at sanse, være opmærksom, indlære, huske, bearbejde information og løse problemer. Hvis en eller flere af tænkningens funktioner er forstyrret markant gennem en periode, taler man om, at en person har kognitive vanskeligheder.

Mvh. Benny GAK GAK
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 09:31   #940
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

NU RABLER DET HELT FOR GLADSAXE KOMMUNE!!!!!!!!!!!!

Kære Sagsbehandler
Dette er jo helt ude i hampen vedrørende min aktuelle situation at jeg nu læser dette hvor jeg troede, at der skulle laves en almindelig "visitation" vedrørende mit handicap, og mit nuværende hjælpebehov!

__________________________________
Citat: Vedrørende din (sagsbehandlers) henvendelse til Socialstyrelsen
Afsender Socialstyrelsen 12.10.2012

Vedrørende din (sagsbehandlers) henvendelse om følgende:

Gladsaxe Kommune har en borger hvor der skal ske opfølgning.
Sagen er en sag hvor borgeren har klaget gentagne gange og sagen har været prøvet i byretten, ønsker Gladsaxe Kommune, at finde en uvildig fagperson til at foretage selve udredningen af borgeren.

Gladsaxe Kommune vil derefter foretage en samlet faglig vurdering og indstille til vores Forebygge, Sundhed og Rehabiliteringsudvalg til afgørelse.

Har VISO mulighed for at kunne anvise en fagperson der vil kunne foretage udredningen af borgeren? citat slut:
_____________________________

Jeg kan nu se af ovennævnte ”citat” se, at det er min person der skal udredes, fordi jeg har klaget over kommunens behandling af mig, og har haft sagen behandlet mod lægekonsulenten ved byretten.!!!

Er jeg mon blevet hjerneskadet af at Gladsaxe Kommune fratog mig hjælp i 3 år?
__________________________________________________ _________
Hjerneskadecentret BOMI: http://www.roskildebomi.dk/Side.asp?Id=100

BOMI
www.roskildebomi.dk

BOMI - Roskilde Amts Revacenter - helhedsorienteret afklaring af arbejdsressourcer hos sygemeldte voksne, samt tilbud om beskyttet beskræftigelse. Roskilde Amts Hjerneskadecenter - genoptræning samt arbejdstræning af voksne senhjerneskadede.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension