K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 19:29   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Alternativ til psykolog

Jeg har valgt at stoppe samtalerne med den psykolog jeg lige har fået indenfor psykiatrien. Efter 4 gange uden nogen form for ændring opgav jeg. Psykologen virker meget usikker på sig selv og siger meget lidt. Jeg siger heller ej meget, da det er svært at snakke om det jreg blev henvist for at snakke om.
Sidst fandt han så ud af, at jeg havde svært ved det, og mente vi så måske ikke skulle sakke om det. det dur simpelthen ikke at der er lange pauser hvor ingen af os siger noget. Spild af tid.

Mit problem er derfor ikke løst eller bearbejdet på nogen måde. Han forstod det ikke rigtigt, sagde han.

Men hvilke alternativer finder der til psykologer. Psykiater er udelukket.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 19:51   #2
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg tror du er sprunget i målet.

At bearbejde tingene og få det vendt, der skal vendes kan tage meeeget lang tid. Og psykologerne siger ikke så meget, fordi det skal komme fra dig. Det er dig, der ved hvilke problemer du har.
Psykologen ser det hele og tolker alt, hvad du siger/ikke siger og gør/og ikke gør.
Mit bedste gæt er, at han ikke synes tavsheden er hverken pinlig eller spild af tid. Han konkluderer sikkert, at det er svært for dig.
Psykologer giver meget sjældent gode råd eller fortæller, hvad man skal gøre. Men hvis du ikke åbner dig, kan han ikke hjælpe dig. Rigtig ofte har man selv svaret eller finder ud af det sammen med psykologen.

Nu giver du psykologen skylden, han er sådan og siger sådan....men han/hun kan ikke hjælpe nogen, der ikke vil eller tør se på problemerne. Hvis man ikke tør se sit problem i øjnene, findes der mennesker, der bruger årevis på at cruise rundt mellem psykologer, "der ikke er for kloge og ikke kan finde ud af det".

Med forbehold for, at der er nogle, man ikke kan med, tror jeg ikke det er nogen hjælp til dig, at give dig ret i "at psykologen ikke forstår det"

Det er min erfaring.

Hvis du ikke vil til psykolog eller psykiater, må du tale med venner og familie, hvis de kan bruges eller andet plejepersonale. Jeg kender ikke dine private forhold.

Sidst redigeret af Hanna; 23-03-2011 kl. 19:59.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 23:01   #3
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg har valgt at bruge en psykoterapeut som akternativ til en psykolog...
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 09:32   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
Jeg har valgt at bruge en psykoterapeut som akternativ til en psykolog...
Vær meget opmærksom på en psykoterapeuts faglige baggrund. Titlen psykoterapeut er ikke beskyttet og det vil sige, at hvem som helst - helt uden uddannelse - kan kalde sig psýkoterapeut.

Mange psykoterapeuter er rigtigt gode men der er altså mange brådne kar. Så - be careful outthere!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 10:06   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis tavsheden er pinlig så sig det -få det sagt, at nu syntes du det er pinligt,så hjælp mig lige med at bryde tavsheden.

Nogle gange skal man måske også lige bundfælde de talte og tankerne og siger du ikke noget så er der måsker ikke så meget at sige.

Jeg har selv prøvet at sidde og plader løst-tudet og tænkt lidt og så stilhed,hvor jeg måttet sige nu har jeg tabt tråden så du må lige hjælpe mig lidt.

Psykologen er jo ikke tankelæser.det er der iøvigt ingen der er
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 10:59   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg må tilstå, at jeg måske tænkte da jeg læste dit indlæg...

1) dit problem er meget meget svært at tale om - der vil være en lang opstart for dig - tror jeg

2) måske kemien bare ikke rigtigt "duttede"?
og det har jeg ihvertfald lært om ikke andet, især med en psykolg eller terapeut eller hvad de nu kalder sig - kemien mellem dig og h*n der skal hjælpe dig, skal være i orden, så lyt til dig selv - meeeen

3) giv ikke op - tag næste psykolg/terapeut.... i rækken, bliv ved - til du finder den person du kan finde tillid til og ro hos, så du endelig finder ind til at tale om dit problem, for tales om skal det!

Håber du kan bruge dette til noget?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alternativ opsigelse og arbejdsplads :-) Webmaster Politik og Samfund 1 03-10-2013 11:02
Alternativ til Stolpegård Melis Alt det andet 4 05-03-2013 09:30
Et alternativ til fleksjobreformen supersus Politik og Samfund 7 23-04-2012 15:42
Alternativ risengrød Stueplanten Dit og Dat 7 18-11-2011 05:07
Billig alternativ invalidebil OJO Hjælpemidler til handicappede 13 12-04-2009 00:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension