K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2008, 15:18   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Helvede - hvad er det? Hvor er det?

Citat:
Helvede trænger til en gennemgribende modernisering.
Citat:
En følelse af ensomhed

Men i stedet skal helvede forstås som en sindstilstand og en følelse af ensomhed og meningsløshed, der kan ramme os her i livet, ikke efter døden, lyder det blandt andet fra Jan Lindhardt, biskop over Roskilde Stift.

»Billedet af helvede som et varmt sted, hvor vi straffes med evig pine, er ubrugeligt. Gud har kastet sin evige kærlighed på os, og derfor er der ingen, der ender i helvede. Ikke fordi, at vi ikke burde, men fordi Guds store hånd løfter os ud, siger Jan Lindhardt.
http://politiken.dk/indland/article486146.ece

Mon ikke helvede også kan være, når man trækkes igennem meningsløse arbejdsprøvninger og mistænkeliggørelse fra et ukærligt system, som betyder skilsmisse, yderligere forringet helbred, økonomi osv.?

Mon ikke helvede er at være syg i dagens Danmark?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 15:22   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg har også tænkt over det...hvis helvede er der ...hvordan kan de så lige lave det om... så har det jo været løgn altid...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2008, 09:41   #3
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Question nødvendig revision af dagpengelovgivning

Jeg er enig i at helvede er at være så syg at man mister sig selv, mister alt og ikke mere er værdig til ordentlig behandling, at man sendes på kontanthjælp fordi man enten ikke når at blive rask "i tide", eller er ufravigeligt døende (hvilket jeg fik fortalt af sagsbehandleren at jeg bare skulle være glad for at jeg ikke var) at man skal udsættes for at tvinges på tvangsarbejde på morfin/smertemidler, at man skal leve med at blive mistænkeliggjort som en der hellere vil gå og "fede" sig på kommunens/statens regning end at have et (arbejdsliv)liv og selvstændig indkomst.

Derfor blev jeg også så glad da jeg i sommer 2007 faldt over denne artikel af Lars Barfoed, han virkede jo helt menneskelig- men ak, det var endnu en sommer-varmluft-ballon og når jeg siden har henvendt mig til Hr. Barfoed, så svarer han at jeg og andre syge selv må gøre en indsats, han kan jo ikke alene ændre lovgivningen.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  nødvendig revision af dagpengelovgivning.jpg
Visninger: 363
Størrelse:  319,4 Kb
ID: 86  
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 16:08   #4
Anne C.
Ved at vænne sig til K10
 
Anne C.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Køge
Alder: 67
Indlæg: 16
Styrke: 17
Anne C. er ny på vejen
Helvede.

Hej Zuza.
Du har igen ret - desværre kan man sige.
Man kæmper med sagsbehandlere og lægekonsulenter i årevis, samtidig med at man må kæmpe for sin og familiens overlevelse, både menneskeligt og økonomisk. Det koster os fysisk og psykisk, men det kompenseres der på ingen måde for i vores sag, for det er det vi er, en sag på et stykke papir. Der ses ikke på os som mennesker, der hellere end gerne ville undvære sygdom og kampen med det offentlige, hvis vi havde et valg.
Der skal et godt helbred, til for at være syg!

Det bedste ved Biskoppens indlæg er, efter min mening at: jeg har allerede været i helvede, så jeg er sikker på at komme i himlen når jeg dør!
__________________
Man opnår mere med tålmodighed, end med magt.
Anne C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Johanne for helvede... Abraxus Politik og Samfund 6 13-09-2013 14:57
Reform helvede forude :( Abraxus Politik og Samfund 41 13-05-2013 16:27
Hvad hed de og hvor kan man finde dem smit46 Spørgsmål ang fleksjob 0 12-05-2011 04:10
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension