K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2011, 09:53   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Fakta om min vej til førtidspension med k10´s hjælp:-)

Jeg vil her beskrive min historie om vejen, fra hårdtarbejdende selvstændig frisør i 25 år til idag som førtidspensionist.

November 2008- bliver sygemeldt pga stress,langvarig kronisk depression, ryg og skulderleds smerter,hukommelses og koncentrationsbesvær, angst og seneskedehinde-betændelse i højre arm.

Januar 2010 bad jeg min sagsbehandler om en undersøgelse af, om jeg var berettiget til førtidspension, hvilket af kommunen, blev opfattet som en ansøgning om ftp på foreligggende grundlag! Hun indstiller mig så efter en §18! Nævnet skriver også at, de ikke kan udelukke at fejlen har haft betydning for min sag(retsikkerheds -loven § 10)

Baggrunden for at BAN ved behandling af min klage har lagt til grund, at jeg ikke har ønsket min sag afgjort på det foreliggende oplysningsgrundlag, er at der ikke ses at forligge en ansøgning herom, at der ikke er truffet nogen afgørelse om sagens overgang til behansling efter pensionsreglerne og ajjeg ikke3 ses at være vejliedet om forskellen på§17 og §18

Maj 2010 afslag på førtidspension, samt sygedagpengestop.

Juni 2010 Kontanthjælp.

Kontanthjælpsstop, pga manglende brev, vedr opfølgnings-samtale. Klager over dette(da jeg ikke har modtaget brevet, det har kommunen nemlig selv!) og får medhold fra BAN, pga. kommunen har noteret at jeg skal have en mail fra dem vedr. sagen.

Juni 2010 klage over begge afgørelser.

BAN modtager sagen d. 20. Juli 2010

Oktober 2010 svar fra BAN at begge sager hjemvises til kommunen-Begrundelsen fra nævnet vedr sygedagpenge stop er: der mangler tilstrækkelige oplysninger om min aktuelle psykiske helbredstilstand og funktionsevne og om prognosen for min tilbagevenden, til arbejdsmarkedet.Nævnet kan derfor ikke vurderer, om jeg fortsat har ret til til at få forlænget udbetaling af SDP. Kommunen skal først indhente de nævnte lægelige oplysninger.

Oktober 2010 Kommunen går igang med at indhente nævnte(specielæge.erklæring) papirer hos min psykiater og jeg får en ny RAR SB.

Oktober 2011 tilkendelse af førtidspension fra November 2011 og afslag på at forlænge SDP med tilbagevirkende kraft!

Som I kan se er jeg blevet misvejledt helt fra starten af og jeg mener stadig at jeg enten, er berettiget til FTP med tilbagevirkende kraft eller SDP!?

Ikke fordi jeg er en blodsugende igle, men fordi ret skal være ret og det er en princip-sag for mig
Det har kostet mig blod, sved og rigtig mange tårer de her år, hvor jeg røg ned psykisk og økonomisk, måtte opgive min lejlighed og leve på velvilje fra familien og søde veninder. Så JA jeg er glad for at endelig få ro og tid uden bekymringer, omvendt er det også underligt, mærkeligt, fordi jeg på en eller anden måde føler mig "tabt" = Duer ikke.



Kom gerne med kommentarer her, idet jeg går udfra at det er nemmere at overskue end i min meget laaaange tråd,"man påtænker".......:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 08:45   #2
Susanm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Susanm er ny på vejen
Jeg har svært ved at svare dig, da jeg selv står midt i det hele

Men kan godt forstå dine føleser om at være tabt...det er en flad fornemmelse når man endelig kommer til den konklusion, at førtidspension er sidste udvej og endnu værre er, at det er noget man skal lære at leve med

Jeg håber du nu finder noget ro til at gøre noget der gør dig glad, og som du kan holde til!

Mvh. Susan
Susanm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 09:30   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Linuzmor, jeg vil mene, at det var ekstremt hurtigt som du fik bevilget din førtidspension. Har du slet ikke været i arbejdsprøvninger ?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 11:02   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med at være 'tabt' tror jeg kommer sammen med tilkendelsen af førtidspenion - selvfølgelig er det rart at man får et bevis på at man har ret til at være syg, men beviset fortæller desværre også, at man ikke mestre de ting man gerne ville og en hel del drømme om fremtiden, lukker sig lige som også. Man duer ikke, og det gør rigtig rigtig ondt.

Efter jeg havde søgt førtidspension og fået tilkendelsen, sagde en sagsbehandler, at de gennem MANGE år (læs: aldrig!) havde givet mig den førhøjede sats grundet psykisk sygdom, og at hun mente jeg skulle klage fordi mine chancer for medhold var tilstede og mere end gode. Og selvom det var temmelig mange penge, så orkede jeg det ikke engang - og jeg har heller ikke fortrudt det siden.

Jeg synes det er nedbrydende at have en sag ved kommunen, og jeg kan slet ikke rumme de lange sagbehandlingstider, de skiftende sagsbehandlere, utrygheden og den klart dårlige tone som ofte læner sig op af krænkelse, mistro og manglende indlevelsesevne fra deres side.

Så da jeg fik min egen tilkendelse, så lukkede jeg døren til kommunen bag mig. Jeg var rigtig træt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 11:16   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så kom du først
min sag på kommunen startede også i nov 2008
desværre komme min nok til at tage mellem 9-12 måneder endnu

uden vente tid på læger og kommune, 2 måneder

Men det er faktisk ikke så lang tid, i forhold til så mange andre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 12:38   #6
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Linuzmor, jeg vil mene, at det var ekstremt hurtigt som du fik bevilget din førtidspension. Har du slet ikke været i arbejdsprøvninger ?
Karo,jeg har hellere ikke været i arbejdsprøvning.
Du skriver også at hun "ekstremt hurtigt fik FP".

Jeg blev sygemeldt den 29.11.2010 og fik min FP før en mdr siden,som sagt UDEN arbejdsprøvning eller nogen lign.Jeg gik til psykiater 10 behandlinger og blev instillet til FP og fik den måske var jeg MEGA heldig ....det ved jeg ikke
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 19:11   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Linuzmor

Umiddelbart tror jeg ikke fp kan tildeles med tilbagevirkende kraft. Der bliver jo først indhentet lægelige oplysninger i oktober - altså det grundlag som fp afgøres på

Der er rigtig, rigtig mange sager, hvor folk er kommet i klemme pga kommunernes smøl; manglende sagsbehandling, manglende indhentelse af relevante lægeudtalelser, manglende tilbud om arbejdsprøvning osv osv - alt sammen noget der gør, at folk ikke kan blive afklaret. Og hvad er konsekvensen for kommunerne? Absolut ingenting. Alt imens den sygemeldte bærer den økonomiske byrde - som for nogle står på i årevis
Men der er ikke noget at gøre. Ingen sanktionsmuligheder. Mener endda at der eksisterer en principafgørelse, hvor en kommune ikke gøres ansvarlig for deres egen smøl

Burde du have haft sygedagpenge med tilbagevirkende kraft?
Man kan jo sige, at da kommunen endelig tager sig sammen til at indhente lægelige oplysninger, tildeler de fp - ergo, når vi taler en sgdp situation er det det samme som at erkende at du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked - ergo en åbenlys forlængelse efter §27.1.4. Derfor burde du have haft sgdp med tilbagevirkende kraft - som jeg ser det

Hvis kommunen ikke tildeler sgdp med tilbagevirkende kraft, skal du klage, så sagen igen ryger til BAN. Efter deres hjemvisning, og kommunens senere afgørelse om fp, kan jeg ikke se, hvordan man kan andet end afgøre til din fordel
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 20:09   #8
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mig73 Se meddelelser
.

Jeg blev sygemeldt den 29.11.2010 og fik min FP før en mdr siden,som sagt UDEN arbejdsprøvning eller nogen lign.Jeg gik til psykiater 10 behandlinger og blev instillet til FP og fik den måske var jeg MEGA heldig ....det ved jeg ikke
Waooo din sagsbehandler vil gerne lære at kende.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 22:12   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mig73 Se meddelelser
Karo,jeg har hellere ikke været i arbejdsprøvning.
Du skriver også at hun "ekstremt hurtigt fik FP".

Jeg blev sygemeldt den 29.11.2010 og fik min FP før en mdr siden,som sagt UDEN arbejdsprøvning eller nogen lign.Jeg gik til psykiater 10 behandlinger og blev instillet til FP og fik den måske var jeg MEGA heldig ....det ved jeg ikke
Det samme her - ingen arbejdsprøvning, kun 1 speciallægeerklæring og pensionen var i hus.

Vi ER meget heldige!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 15:36   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Oktober 2010 svar fra BAN at begge sager hjemvises til kommunen-Begrundelsen fra nævnet vedr sygedagpenge stop er: der mangler tilstrækkelige oplysninger om min aktuelle psykiske helbredstilstand og funktionsevne og om prognosen for min tilbagevenden, til arbejdsmarkedet.Nævnet kan derfor ikke vurderer, om jeg fortsat har ret til til at få forlænget udbetaling af SDP. Kommunen skal først indhente de nævnte lægelige oplysninger.

Oktober 2010 Kommunen går igang med at indhente nævnte(specielæge.erklæring) papirer hos min psykiater og jeg får en ny RAR SB.

Oktober 2011 tilkendelse af førtidspension fra November 2011 og afslag på at forlænge SDP med tilbagevirkende kraft!
Hej Linuzmor,

Hvad skete der mellem oktober, 2010 - oktober, 2011?

Hvad er begrundelsen for at du ikke kan modtage sygedagpenge med tilbagevirkende kraft ? Jeg formoder at du har fået en seperat afgørelse herpå ?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fakta om personlighedsforstyrrelser gunvor Den nyttige viden vi alle har 18 17-11-2011 12:21
Fup eller fakta? zuza Politik og Samfund 2 01-05-2010 23:33
KL om lægekonsulenter - fakta mv. zuza Lægekonsulenternes Rolle 18 30-03-2010 14:45
Fakta om fleksjob - pjece til arbejdsgivere zuza Et godt link! 0 18-04-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension