K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2013, 17:45   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Løn!

Der er simpelthen noget jeg ikke forstår. Jeg har siddet og regnet på løn efter det nye reform-halløj, og jeg forstår godt selve udregningen og sådan noget, men dét jeg ikke forstår er, at hvis jeg får job som kassedame til f.eks. 105 kr i timen og arbejder 60 timer pr. måned, så vil jeg få 6300 kr i løn fra arbejdsgiveren. Jeg vil så oveni dette beløb få 16500 kr fra kommunen, heraf skal trækkes 30% af det jeg tjente ved arbejdsgiveren, dvs. tilskuddet vil være 14610 kr, det giver en løn på i alt 20.900 kr! Det er der sgu da vist ikke ret mange fuldtidsansatte kassedamer der tjener (før skat og pension ganske vist) eller hva??

Kan det virkelig passe? Det lyder lissom for godt til at være sandt synes jeg

Og er der i øvrigt nogen der ved ang. skattekort, kan man bruge sit fradrag både hos arbejdsgiver og kommune, når man altså lige pludselig lønnes 2 steder fra?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 18:20   #2
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Vedr. Dit spørgsmål om skattekort, så er svaret et stort NEJ.
Du kan kun bruge dit fradrag (1) gang ..
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 18:40   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Nej nej nej det vil du slet ikke få du vil få


hvis timelønnen er 105 kr så er det jo ca 17.500 i brutto løn for fuld tid og du vil adrig kunne få mere end timelønnen X 160 timer uanset hvordan det regnes ud


så 17.500 brutto - amb og skat samt 500 til tvungen pensionsopsparing udbetalt
ca 10.000 - 10.700 kr

og du kan så næsten være sikker på at din boligsikring ryger væk hvis du ingen hjemmeboende børn har længere så der er ikke mange kr at hente i det med så lav en timeløn
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 18:47   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
søsser98, med den nye fleksjob reform får man kun løn får det antal timer man arbejder samt tilskud fra kommunen, så umiddelbart har dansbo regnet det rigtigt nok ud.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 14:25   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Nej nej nej det vil du slet ikke få du vil få


hvis timelønnen er 105 kr så er det jo ca 17.500 i brutto løn for fuld tid og du vil adrig kunne få mere end timelønnen X 160 timer uanset hvordan det regnes ud


så 17.500 brutto - amb og skat samt 500 til tvungen pensionsopsparing udbetalt
ca 10.000 - 10.700 kr

og du kan så næsten være sikker på at din boligsikring ryger væk hvis du ingen hjemmeboende børn har længere så der er ikke mange kr at hente i det med så lav en timeløn
Som Jasch skriver længere nede, så er udregningen go nok, det er regnet ud efter de nye regler iht. den nye reform. Jeg er mere i tvivl om hvorvidt der bagefter bliver reguleret ned, sådan at man ikke kan få mere i løn end de andre ansatte, ellers ku man da sagtens forestille sig at ens kolleger ville blive ret fortørnede over lønforskellen - og med rette. Jeg ville sgu også blive muggen hvis jeg arbejdede 37 timer og tjente mindre end hende der kun arbejdede 15 timer.

Klukdad, - er det noget du specifikt ved omkring det her fleksjob-aflønning, eller mener du mere sådan rent generelt at man ikke kan bruge fradraget flere steder?

Jeg vil prøve at spørge min kursusleder om hun ved det.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 14:42   #6
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
dansbo.. Dit fradrag er personligt og kan kun bruges af dig !!
Med mindre der feks. er tale om rente udgifter som du gerne må dele med ægtefælle.
Man kan kun bruge sit fradrag en gang lige meget hvem man er ..

Feks. ville jeg som selvstændig ellers kunne give mig selv en "lille" løn fra flere af mine selskaber og derved bruge fradraget flere steder.
På den måde kunne jeg selv regulere mine skattebetalinger..

Eks. jeg giver mig selv 5000 kr i løn fra 5 selskaber og tilfældigvis passer beløbet med mit fradrag og derved betaler jeg Aldrig skat :-)

Håber det gav mening
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 16:34   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Klukdad, tak for svar, jeg vil spørge min kursusleder om hun præcis ved hvordan det kommer til at foregå med udbetaling af løn som fleksjobber. Der er i hvert fald nogle ubesvarede spørgsmål synes jeg.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 17:51   #8
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Der hvor man tjener hovedparten af sin indtægt betaler man A-skat ifølge hovedkortet og andre indtægter beskattes som B-indtægt efter bi-kort.

Præcis som almindelige fuldtids lønmodtagere med et ekstra job.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 18:10   #9
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Der er simpelthen noget jeg ikke forstår. Jeg har siddet og regnet på løn efter det nye reform-halløj, og jeg forstår godt selve udregningen og sådan noget, men dét jeg ikke forstår er, at hvis jeg får job som kassedame til f.eks. 105 kr i timen og arbejder 60 timer pr. måned, så vil jeg få 6300 kr i løn fra arbejdsgiveren. Jeg vil så oveni dette beløb få 16500 kr fra kommunen, heraf skal trækkes 30% af det jeg tjente ved arbejdsgiveren, dvs. tilskuddet vil være 14610 kr, det giver en løn på i alt 20.900 kr! Det er der sgu da vist ikke ret mange fuldtidsansatte kassedamer der tjener (før skat og pension ganske vist) eller hva??

Kan det virkelig passe? Det lyder lissom for godt til at være sandt synes jeg

Og er der i øvrigt nogen der ved ang. skattekort, kan man bruge sit fradrag både hos arbejdsgiver og kommune, når man altså lige pludselig lønnes 2 steder fra?


som jeg forståede den nye regle du har beregnede rigtigt jeg håber det er sådan som du beregnede.

det er mange tid som de selve JB kan ikke give svar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 20:46   #10
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Mit bud er: 60 gange 105, derefter får du tilskud i 100 timer dvs du skal tage de 14100:160x100 plus de 60 x 105 lig med din mdr løn ...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension