K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2012, 23:00   #11
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaD Se meddelelser
Tak for det Frup. Det er hvad jeg håber, fordi min mor har arbejdet i mange år før hun blev syg, og føler ærligt talt at det er behandlingstedet som har fejlet, fordi de ikke har færdiggjort hendes ressourceprofil selvom da jeg ringede ind for at høre om hvordan det gik, fik at vide at de ville være færdige. Derfor tænker jeg, om man kan få hjælp fra en advokat og er villig til at bruge min egen opsparing på at hjælpe min mor Jeg tager ind til kommunen i morgen med min mor og så finder vi ud af derfra hvad vi skal gøre.
en god ide er at lave en ansøgning på 2 papir at hun søger en § 17 på det forliggende grundlag og afleverer det på jobcenteret -- og få den ene kopi med underskrift fra dem ---- så tar vi den derfra så skal de behandle det efter de nuværende regler -- for efter 1-1 13 er der andre regler så det er vigtigt i får en kvitering i morgen -- og med hensyn til kommunen tro aldrig på dem -- få det på skrift - håber for jer det haster inden de i kommunen går på juleferie

Sidst redigeret af havmanden60; 18-12-2012 kl. 23:03.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:11   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Vil foreslå jer at optage samtalen - fx på mobiltelefonen for ind imellem sker det jo, at de siger noget, som de bagefter siger de ikke har sagt.
Hvis din mor søger en paragraf 17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så SKAL de opdatere ressourceprofilen, og din mor skal have den til partshøring.
Jeg forstår udemærket, at I overveje advokat eller lign., men umiddelbart tror jeg, at I i første omgang skal koncentrere jer om, at få ansøgning til pension sendt af sted så hurtigt som muligt, da jc snart lukker ned for juleferie.
I kan jo altid siden hen klage over manglende opdatering af rp...

I kan jo i samme øjeblik, som I afleverer en evt. ansøgning bede om fuld aktindsigt, så I har en mulighed for at se, hvad der ligger i din mors sag - eller bede om den allerede i morgen. Gør også dette på skrift - skriv bare 'Jeg beder hermed om fuld aktindsigt i min sag... og så din mors navn, adresse, cpr. Husk dato og aflever den ved skranken og bede om en kvittering på modtagelsen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 02:41   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaD Se meddelelser
Min mor kom aldrig til arbejdsprøvning, da hun har det virkelig dårligt, så det blev hun fri for af Kommunen, men i stedet for gik hun til en kommunal psykiater, krævet af sagsbehandler. Den kommunale psykiater var enig med min mors psykiater at hun skulle frikendes fra arbejdsprøvning. I den tid havde behandlingstedet OASIS blevet bedt af Kommunen at færdiggøre min mors resourceprofil, men det gik galt da sagsbehandleren i OASIS blev sygemeldt, og nu kan Kommunen ikke nå at sende profilen inden d.1/1. Jeg har læst på jeres side her, at alle som har søgt under paragraf 17 har fået afslag, i det tilfælde kan man så hyre en advokat? Da min mor ikke ved hvad hun skal gøre og ikke kan magte noget som helst. Tak for dine svar.
Dette med at sagsbehandleren siger i skal søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Det gør hun fordi at hun ikke kan nå at gøre ressourceprofilen færdig....inden de nye regler...

Hvis i så søger en §17 på det foreliggende grundlag...ja så kan man godt nå at opdatere ressourceprofilen inden de skal træffe en afgørelse....

Så det er rigtigt flinkt af sagsbehandleren at siger dette til jer...

Hun kunne selvfølgelig godt lige havde forklaret jer hvorfor...men men...

Så i skal altså være hurtige og få lavet den ansøgning og få den afleveret...så sagen kan blive bedømt på de nuværende regler....

Hvis de nye regler når at komme...så vil din mor sikkert få et rigtig langt forløb...før der bliver afgjort noget..

Det der med at alle får et afslag når de søger på det foreliggende grundlag...det passer altså ikke...

Det kommer helt an på hvad der ligger i sagen og hvor belyst sagen er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 10:39   #14
TinaD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
TinaD er ny på vejen
Vi fik underskrevet et papir under paragraf 17, og jeg fik bedt sagsbehandleren om at udskrive dette papir så jeg havde det for en sikkerhedsskyld. Hun sagde at den vil blive rettet og sendt så hurtigt som muligt, og vil stadigvæk selvom pensionstemaet modtager papiret efter 1.januar, stadigvæk være gældende under de gamle regler. Derefter sagde hun også, at hun havde modtaget ressourceprofilen fra OASIS (behandlingsted) og vil gå så hurtigt i gang som muligt med at sende den, og at den ville blive sendt til OASIS for at de skulle rette i den og så ville min mor skulle godkende disse rettelser. Problemet er bare, at OASIS har været skyld i at Kommunen har modtaget ressourceprofilen sent til at begynde med, og jeg frygter at de vil sulte den og Kommunen igen vil modtage den færdige ressourceprofil for sent. Mit spørgsmål er her, kan jeg tillade mig at ringe ind til Kommunen og bede dem sende denne profil direkte til min mor? Så den ikke går igennem en 3 part. Tusind tak fordi i følger i min mors kamp og giver jeres bedste ønsker og råd. Rigtig god jul til jer alle sammen og håber i alle kommer godt ind i det nye år.
TinaD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 19:53   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror ikke at du kan bede dem om dette...da det er kommunen og sagsbehandler der har det direkte ansvar for at den ressourceprofil bliver lavet som den skal...

Men det er ikke noget i skal være bekymret om....for i har afleveret den ansøgning og hvis i har en kvittering på dette...ja så vil den uanset hvor lang tid oasis er om det...blive behandlet efter de nuværende regler og ikke de nye...

Bare i har skrevet at det skal foregå på det foreliggende grundlag....så har i ikke noget at bekymre jer om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Jeg er bekymret, rigtig bange for min søn Mella Dit og Dat 78 07-09-2009 12:49
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension