K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2013, 14:17   #1
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
Rehabiliteringstema møde

Hej
jeg har lige været til Rehabiliteringstema møde og vil i den forbindelse høre om nogen af jer har prøvet det.

jeg var som sagt til Rehabiliteringstema møde da jeg er fleksjobber og sidste jeg var ude kunne jeg ikke en gang klare 6 timer om ugen

allerede da jeg fik indkaldelsen til mødet bad min sagsbehandler mig ringe til hende hvor hun oplyste mig det nok blev et Ressouceforløb

og da jeg kom til Rehabiliteringstema møde i tirsdags var det første jeg fok af vide at det nok endte med et Ressouceforløb

til mødet så der at der skal være følgede til stede ( fundet på nette)
Rehabiliteringsteamet har tværfaglig sammensætning med repræsentanter fra relevante dele af kommunen, herunder:

• Beskæftigelsesområdet
• Socialområdet
• Sundhedsområdet
• Undervisningsområdet, hvis det er relevant.

Derudover deltager der fra 1/7-2013 en repræsentant fra regionen, en såkaldt sundhedskoordinator, som f.eks. kan være en socialmediciner

men i mit tilfælde var kun 2 fra Beskæftigelsesområdet samt en til at tage notat samt min sagbehandler .

Allerede da vi kom der ned sad min sagsbehndler inde ved teamet .

og da vi blev sendt ud sammen med min sagbehandler mens de snakkede om hvad der skulle ske hun jeg mærke på min sagbehndler hun var ile tilmode ved situationen ( tror det var Aftalt på forhånd)

jeg har endda en udtales fra deres lægekonsulent som de sad og kiggede på

der står :
det er undertegnedes vudering t de anført bevægapperatlidelser er varig,stationære, uden for behandlingsmæssig rækkevidde og uden udsigt til spotan bedring.
klientens funktionsniveau må anses for varigt nedsat i meget sværd grad . fraset enkelte nakke skuldrbelastende arbejdsopgaver er det undertegnedes vudering at seneste gemmenførte praktikforløb har været relevant og tilstrækkelig fysisk skånsom og at resultatet har tegnet en retvisende billede af klientens rest arbejdsevne under skrevet læge konsulent .....


og nu er de kommet til en afgørelse om at jeg skal i Ressouceforløb i 2 år

jeg vil genre høre om andre har erfaring med at have været til møde i rehabilitering teamet

sæt lige 2 link ind et om beskæftielsministeriet rehabiliterings team og et om ressouceforløb

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ringsteam.aspx

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 14:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan ikke helt fornemme, om det er et surt opstød, eller, om du er okay med beslutningen.......

Er de to år for meget??

Var/er du på vej mod førtidspension??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 15:02   #3
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
Hej
nej jeg er absoulut ikke tilfreds med denne afgørelse og den møde mødet blev holdt på .

jeg kender en god bisidder og vi blevet enig om at anke sagen
selv om det ikke laver noget om her og nu
så bliver de gjort opmærksom på det ikke er ok




Hilsen Karin

hej igen
jeg ville tror jeg var på vej til førtidsåpension
efter egen læge vudering

samt nok også ud fra det lægekonsulent har skrevet

citat start : det er undertegnedes vudering t de anført bevægapperatlidelser er varig,stationære, uden for behandlingsmæssig rækkevidde og uden udsigt til spotan bedring.
klientens funktionsniveau må anses for varigt nedsat i meget sværd grad . fraset enkelte nakke skuldrbelastende arbejdsopgaver er det undertegnedes vudering at seneste gemmenførte praktikforløb har været relevant og tilstrækkelig fysisk skånsom og at resultatet har tegnet en retvisende billede af klientens rest arbejdsevne under skrevet læge konsulent .....

Citat
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 15:48   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det lyder surt. Hvis du anker vil jeg meget gerne høre om h ordan du gør og hvad resultatet bliver.

Dette fordi jeg befinder mig lidt i samme situation ( rygskade, stationær, ingen behandlingsmuligheder, alle læger enige, dårlig prognose fremadrettet) Før jul vurderede jobcenteret at jeg pga. Min rygskade ikke kunne klare en arbejdsprøvning (derfor blev der lavet funktionsevnebeskrivelse i hjemmet istedet), men nu har jeg allerede inden skemaet til rehabilitetsteamet er færdigudfyldt, flere gange fået at vide at jeg vil blive tilbudt et ressourceforløb når jeg skal til mødet med rehabilitetsteamet.
Derfor har jeg en jurist med speciale i social ret, med til møderne (og til papirarbejdet), hun vil så kæmpe for at jeg ikke skal i ressourceforløb.

Men vil meget gerne høre hvordan det går dig med at anke.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 16:34   #5
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
gisne

Hej
jeg skal nok fortælle dig det når vi får af vide om kommen går med til ressouseforløb men det plejer de at gør siger min sagbehandler

men bla. skal der klages at der kun var 2 fra Beskæftigelsesområdet med til mødet foruden min sagbehanler og en til at tage nota

når der står citat start :
Rehabiliteringsteamet har tværfaglig sammensætning med repræsentanter fra relevante dele af kommunen, herunder:

• Beskæftigelsesområdet
• Socialområdet
• Sundhedsområdet
• Undervisningsområdet, hvis det er relevant.

Derudover deltager der fra 1/7-2013 en repræsentant fra regionen, en såkaldt sundhedskoordinator, som f.eks. kan være en socialmediciner.

og at de ikke lytter til lægekonsulent


jeg har en bisidder jeg kender men ikke brugt i sagen der vil hjælpe mig og hun mener det skal ankes

Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 19:44   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lægekonsulenten skal jo kun oversætte dine lægepapirer til forståeligt sprog.
Hvordan en person kan repræsentere flere områder, er jo nok svært at gennemskue. Der er også ferietid.
Din egen læge skal ikke tage stilling til om du skal pål førtidspension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 21:22   #7
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg var også indkaldt til sådan et møde d 4 juli, og der var 4 personer foruden jeg og min sb, ja mit møde minder meget om dit. Rigtig ubehageligt møde syndes jeg, de kørte meget på min psyke og ikke derfor jeg har fået tilkendt fleksjob. Jeg havde også søgt pension, men de mente jeg skulle ud i et recurseforløb i 1 år. Hvor jeg skal starte med en psykolog og derefter en fysioterapeut, ja spændene hvad det ender med. De nævnte intet om mine diagnoser som jeg fik fleks på. Jeg har været i en praktik som endte på 7 timer om ugen.

ja de har taget beslutningen inden man kommer ind, ved mit møde sad en læge en fra sundhed og en fysioterapeut og en anden som jeg ikke kan huske hvad hun var, der manglede 2, men gjorde ingenting for syndes det var ubehageligt at side som en anden eksamen.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 21:59   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Anfør følgende i din anke.....

Kære Wonsyld

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1854

"Vi kan oplyse, at det fremgår af styringslovens § 25 a, at rehabiliteringsteamet er et dialog- og koordineringsforum, som afgiver indstilling i alle sager inden der træffes beslutning om og tilkendelse af ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende og førtidspension. Kommunen træffer afgørelse i sagen på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling.

Ifølge lovens § 25 c skal sundhedskoordinatoren deltage i rehabiliteringsteamet.

Sundhedskoordinatoren skal efter behov yde bistand i kommunens forberedelse af sager til forelæggelse for teamet samt i teamet bidrage til vurdering af den konkrete sag, herunder om der er behov for yderligere rådgivning eller vurdering fra den kliniske funktion. Sundhedskoordinatorens vurdering indgår som en del af teamets indstilling i den enkelte sag."

Kun Guderne må vide, om man allerede er begyndt at fastsætte sine egne lovfortolkninger, som vi desværre ser oftere og oftere.

Håber du vender tilbage med mere om din sag.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 09:37   #9
wonsyld
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2013
Lokation: Horsens
Indlæg: 23
Styrke: 11
wonsyld er ny på vejen
hej peter

Hej
jeg skal nok skrive igen
for jeg syntes der skal gang i debatten omkring rehabiliterings team samt ressouseforløb når de ikke behandler folk ok

vi vil i altfald anke sagen

Hilsen Karin
wonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 09:41   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, dels manglende læge, dels at din arbejdsevne, SKAL kunne forbedres, dvs at de skal kunne pege på, hvordan, dokumenteret at der er mulighed for udvikling i din arbejdsevne.

VH Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 18-03-2013 01:53
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Møde med Pensionsnævnet D9N Alt det andet 1 13-02-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension