K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 17:31   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Sagsbehandler vil kun ringe

Jeg har oplevet, at sagsbehandler og rehab team kun vil ringe, imens jeg gerne må maile.
Kan man få sin telefon til at optage samtaler?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:17   #2
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
hvis de ringer siger du :

"Jeg kan desværre ikke snakke med dig over telefonen . Jeg glemmer tit hvad der bliver sagt så for at der ikke bliver misforståelser bliver du nødt til at skrive en mail eller et brev til mig så jeg har ro til at tænke over dit spørgsmål så du kan få bedst mulig svar."

Det kan hun/han da ikke sige nej til ;-)
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 21:03   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo. Hun sagde helt udtrykkeligt, at de kun ringer. Hvis det er andet end en små-besked, vil jeg forlange det på papir. Jeg kan ikke forestille mig, at det andet er lovligt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:43   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du har en nummerviser, så lurer du sb's telefonnummer af og lader være med, at tage telefonen når hun ringer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 23:46   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du har en nummerviser, så lurer du sb's telefonnummer af og lader være med, at tage telefonen når hun ringer.
Nu bliver der ikke skrevet noget om, hvad det er for en telefon-løsning, der konkret anvendes.

Derfor bliver det noget mere omstændigt at beskrive anvendelige løsninger.


MEN som udgangspunkt gælder, at det er legalt, at optage samtaler som man selv deltager i.

Hvordan den tekniske løsning hertil så skal udformes i praksis, det afhænger så af den konkrete telefon-løsning.


Det er også muligt at afvise - enten med: "treklang", optaget eller andet når bestemte numre, herunder anonyme numre, tilringer telefon-løsningen.

Dvs. man kan stort set få det, som man selv vil have det mere eller mindre fuldautomatisk :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 08:46   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Nu bliver der ikke skrevet noget om, hvad det er for en telefon-løsning, der konkret anvendes.

Derfor bliver det noget mere omstændigt at beskrive anvendelige løsninger.


MEN som udgangspunkt gælder, at det er legalt, at optage samtaler som man selv deltager i.

Hvordan den tekniske løsning hertil så skal udformes i praksis, det afhænger så af den konkrete telefon-løsning.


Det er også muligt at afvise - enten med: "treklang", optaget eller andet når bestemte numre, herunder anonyme numre, tilringer telefon-løsningen.

Dvs. man kan stort set få det, som man selv vil have det mere eller mindre fuldautomatisk :-)
Jeg er slet ikke i tvivl om, at du har ret.

Personlig har jeg ikke meget forstand på de løsninger du foreslår, og jeg kan ikke altid koncentrere mig om noget nyt, derfor valgte jeg den nemme løsning.

Engang havde jeg sendt en mail til sb, meget kort efter ringede telefonen og jeg kunne se, at det var hendes nummer. Jeg lod være med at tage den, og meget kort efter tikkede der en mail ind med svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 14:58   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvis din tlf kan sættes på Medhør skal du bare altid have din diktafon liggende Ved tlf og starte den automatisk... så kan samtalen Sagtens høres..

Jeg har min sagsbehandler der siger nogle dejlige ting på Bånd netop sådan der....

Hun siger Bla at hun ikke er der for at hjælpe mig.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 15:14   #8
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg modtog et brev om at de ville ringe mig op på en bestemt dato. Jeg skrev en mail og orienterede dem om at jeg ikke kunne tale i telefon pga. angst, og nu skriver de mail eller taler med min kontaktperson i stedet.

Du er vel ikke forpligtet til at være tilgængelig på telefon. Hvis de ikke vil respektere at du ønsker skriftlig kontakt, er det vel egentlig bare om at få nyt nummer og oplyse kommunen om at du desværre har været nødt til at fravælge at have telefon.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 07:51   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
når de ringer...til dig...til din læge...til speciallæge...kan de omgå lov om notatpligt, derfor kan du blot henvise til lov om retssikkerhed og forvaltningsloven...og fusker de med sagen ligeledes straffeloven
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 08:21   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man har problemer med hukommelse, koncentration ell.l., så kan man henvise til retssikkerhedslovens §4.

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158024

Hvis man ikke kan huske hvad der er sagt i en telefonsamtale, og sb fastholder, at ringe til borgeren, så får borgeren ikke mulighed for, at medvirke ved behandlingen af sin sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension