K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2015, 14:46   #1
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Brugerbetaling ved lægen.

Der kommer lig på bordet!
Held og lykke med at få min gamle mormor til lægen, om det så kun koster 10 kr pr konsultation.
Samfundet har iforvejen et problem med at få mænd og andre grupper til lægen (i tide)


https://www.dr.dk/Nyheder/Politik/20...0315071126.htm
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 17:18   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Pengene skal jo komme et sted fra...du havde vel ikke forstillet dig at det er dem med mange penge som skulle betale....vel....vanvittig tanke...

Samtidig er det jo fantastisk måde at få reguleret befolkningen på....uden at stille dem op på en række og skyde dem....

Jo jo det tager måske lidt længere tid at komme af med folk...men det er nok en lille pris at skulle betale...når man slipper for at skulle stå til direkte ansvar for denne regulering...vil jeg tro...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 21:22   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg tænker at man i de andre nordiske lande praktiserer en mindre egenbetaling, og dette ville vel hav medført kolossal opmærksomhed hvis det medførte dødsfald m.v.

Skulle en mindre egenbetaling medføre, at f.eks. betaling til tandlæge blev mindre ville jeg synes det var ok. Hvorfor skal der være denne enorme forskel......
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 01:33   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En af mine bekendte bor i Sverige, og der koster det omkring 200 kr at gå til lægen.

Så vil jeg hellere have, at man kan betale for at få en lægevagt hjem på adressen. Synes det er SÅ forfærdeligt, når en af mine børn er syge, og de så beder om at jeg kan tage til Herlev, Bispebjerg eller Hvidovre med det syge barn. Jeg har ikke bil og bor på Amager, det er en hel rejse at komme til et af de hospitaler, og sidst var ventetiden 7 timer på Bispebjerg.....fordi de tager patienterne ind efter behov, ikke efter tid.

Så lige dér ville jeg gerne kunne betale, så en læge kunne komme her hjem, ligesom før i tiden.

Men jeg bryder mig ikke om tanken om, at skulle betale pr lægebesøg. Jeg er bange for om prisen bliver for høj, og om der vil være perioder jeg ikke ville kunne betale. Det ville jo være omsorgssvigt af børnene, om jeg skulle fravælge lægen, specielt hvis det var noget behandlingskrævende....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 07:14   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i vores lille by er der mange der har det virkeligt svært ved at have penge til næste 1. jeg frygter at børn og voksen bliver syge den 20 men skal vente med læge til den 1.

Nu ved jeg godt mange siger alle kan betale en 50.- men mange har bare så dårlig styr på deres penge, at det ikke er muligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 09:55   #6
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg kan ikke se det forkerte i det ! Nu skrives der jo også 100kr pr. Gang men max 300kr pr år . Dvs. Efter 3 gang er det gratis. Der er desværre mange der render til lægen med små skavanker som sagtens kunne løses med en Panodil eller et stykke plaster. Vi har i årevis selv skulle betale for lægeerklæringer og tjek til kørekort så hvorfor så ikke alm lægebesøg. Jeg tjekkede lige i min kalender , jeg har været til læge 2 gange i år så næste besøg ville være det sidste med egenbetaling for mig og jeg er kroniker ! Jeg syntes ikke det er et dårligt forslag.!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 10:03   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med de gamle som kun har offentlig pension, og hvad med de mange tusind, syge, der lever af ægtefælleindkomst, eller enlige(uden børn) der er på kontanthjælp, samt de under under 30år,
Der er ganske enkelt IKKE økonomi til bare et besøg.

Nej, helt igennem uacceptabelt foreslag.

I bedste fald, skulle de med indkomster over 500.000kr pr år betale for det!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 11:07   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det handler ikke om økonomi!

Det drejer sig om den psykologiske barriiere som betaling medføre, venstre siger jo åbentlyst, at det er for at reducere antallet af lægekonsultationer.

Men folk er ikke kvalificeret til selv at vurdere om sygdom er behandlingkrævende, som sagt er der grupper der ikke kommer til lægen i tide.

Og det er ikke nok med en telefonsamtale, vi så jo hende der ringede til lægevagten med brystsmerter, "tag en panodil".....hun døde.
så lægevagten skal tilbage i bilerne.

Ligeret til sundhed en en grundpille i vores vældfærdssamfund.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 12:04   #9
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Jeg synes det er frækt at vi måske skal til at betale for at gå til læge, så skal skatten sættes ned,den er jo tårnhøj i forhold til alle andre lande eller det skal blive billigere at gå til tandlægen, så ville jeg synes det er fair--

men sker det ik så er det ik OK, mange har dårligt nok råd til at klare sig i forvejen og mange vil fravælge lægen selv om det måske er alvorligt,som i mine øjne jo bare skaber flere problemmer fordi folk så længere tid går syge osv,det må da koste staten mange penge i sidste ende..
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 16:29   #10
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Venstre vil uden tvivl spille "så skal det være billigere at gå til tandlæge"- kortet.

Lad jer ikke bedrage af dette røgslør, pointen er at spare "de latente hypokondere" at gå til lægen.

http://piopio.dk/brugerbetaling-fjer...e-hypokondere/
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension