K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 17:42   #1
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
Avist

hei
har fået en rigtig dårlig nyhed i dag,
min sagsbehandler ringede og fortalte min pension var avist,
og at de mente jeg skulle til en pyseater med henblik på flex
pyseater er ok, men flex jeg kan simpelhen ikk overskue og skulle i flex,
herhjemme er det mest min mand der laver det meste, jeg har simpelhen ikk overskud til noger,
og det er begyndt at kunne mærkes på forholdet + mine 2 drenge siger tit
hvorfor jeg ikk gider og det er ikk for jeg ikk gider enden er det for jeg ikk kan eller også har jeg ikk overskud til det,
og med det jeg har fået at vide i dag af min socialrådgiver har barer gjort det meget værer har græt næsten lige siden hun ringede og fortalte mig det, min mand siger det skal nok gå , og det er nok også rigtig men kan ikk se det lige nu,
det var alt herfra i dag trængte til at komme ud med det.....

mvh delfiner
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 17:55   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Du får lige et kram herfra...

Der bliver afvist rigtig mange sager for tiden - kasserne rundt omkring hos kommunerne må være tomme... Desværre..

Hvad siger din læge til alt dette? Hvor meget har du vist i din arbejdsprøvning??

__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 18:53   #3
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
min læge mener ikk der er merer at gører hun har selv skrevet at pension vil værer det bedste, og hvis jeg kommer i flex vil der ikk gå langtid før jeg går ned med dep igen, angående arb prøvning har jeg været på krop og job, work4you, haft mentor sendt i praktik 4 steder og kunne lige overskue/klarer 6 timmer
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 21:55   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Måske vil psykiateren være den, der får overbevist kommunen om, at du bør have førtidspension.

Jeg sidder så lige og tænker, om ikke der er noget med, at man selv kan få indflydelse på hvilken psykiater man skal til, for i så fald var det måske en god idé, om du snakkede med din egen læge om det, om der er en h*n kan anbefale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 02:31   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Delfiner.

Pkt. 1: pension afvist:håber du også modtgetr en skriftlig afgørelse, således at du kan læse dig frem til hvad deres begrundelse er. Hvis ikke bede om aktindsigt, skriftligt og m. kopi til dig selv m. stmple for dato for aflvering og underskrift på person, som har modtaget i skranken.

Jeg forstår til fulde at ikke kun du, men også din familie lider under dette forløb m. både sygdom og system.

pkt. 2: Ang. psykiater: hvis du får din læge til at henvise til én el. spørger herinde om nogen kan pege på en god og reel én i dit område af verdenen, så skal den alm. sygekasse betale regningen. Og ud vil have mer frit valg.

Hvis kommune/jobcenter vil have en psykiater ind over der der pt. så vidt jeg ved 2 modeller: enten de peger på en konkret, som de ved hvad koster, el. de sender den i udbud, og så får den psykiater der byder billigst ind opgaven. Nogle kommnuer giver en mulighed for at vælge mel. to. I alle tilfælde betaler kommunen selv omkostningen.
Så hvis du kan få din prak. læge med på en henvisning til en psykiater, som er god og kan komme til indenfor en riemlig tid, ville jeg vælge den oplsyning, og for kommunen burde dette være posistivt i forhold til øk.

ang. fleks og pension: er der nogen steder en stram praksis, at vurdere mulighedne for fleks før der kan være tale om pension.

Mange hilsner

Gunovr
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 07:14   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det ses ofte, at en borger lige skal omkring en eller anden form for psyk. før kommunen vil begynde at snakke om førtidspension.

Og ofte nævner sagsbehandleren først ordet "førtidspension" når sagen er nået så langt, at kun rp'en mangler.

For mit eget vedkommende måtte jeg omkring en arbejdspsykolog (mener jeg det hed) og først da hans rapport lå på bordet blev "førtidspension" nævnt.

Så psykiateren kan være den sidste forhindring der skal forceres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 07:33   #7
delfiner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2006
Lokation: viborg
Alder: 43
Indlæg: 18
Styrke: 18
delfiner er ny på vejen
hei tak for alle jeres svar
det er ikk min socialrådgiver der har avist sagen den, var gået igennem ved kommunen,
og hade også fået parterhøring som jeg skulle godkende, så den kunne gå vider til pensionstemet, og det er der den er blevet afvist......
med hensyn til pyseater har jeg en tid har fået henvisning fra lægen for ca 2 mdr siden og skal til ham i august, i skive, min sagsbehandler sagde hun ville undersøge om jeg kunne bruge ham ellers skulle de finde en de brugte men som hun sagde det nemmest er hvis de kan bruge ham jeg er henvist til og når jeg nu har en tid i august.....
delfiner er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
avist 2 delfiner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-06-2011 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension