K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 13:06   #21
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Bolden tilbage på deres halvdel

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
§18 og 20.

Pensionsteamet afviser at påbegynde en pensionssag, fordi de vurderer, at hun ikke er nok afprøvet.

Jørgine
Som nævnt i andre indlæg, handler det om at få ****en tilbage hvor den hører hjemme -nemlig i sagsbehandlerens opgavebunke!
Fremfor i klientens udmattede hjerne.

Det er fuldstændig vildt, som Systemet får læsset "bevisbyrden" over på den enkelte klient, som skal være kyndig i både sociallovgivning og jura, for at kunne få bare et enkelt pip indført hid og did - NOT i orden.

Spørg direkte ind til benet af deres totalt ubrugelige formulering - præcis HVAD mangler hun at blive prøvet I?
Tidsrammen for denne prøvning?

Prøv også at spørg dem om navne på direkte ansvarlige personer - de hader det, fordi de gemmer sig under gruppebeslutninger, men selvfølgelig er der én der sidder med det endelige ansvar.

Og bed gerne om navne på overordnede, såfrem du aldrig kan træffe den person de ved et uheld har navngivet.

Samt direkte telefonnumre, og direkte mailadresser.

Mal dem maksimalt tilbage i de hjørner de konstant prøver at presse klienterne op i.

Ring og ryk så ofte du overhovedet orker, så snart de har overskredet de OFFICIELLE behandlingsfrister ( ) med bare én dag.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 14:53   #22
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Hansemand.

Morede mig lidt over dit svar, for hvor har du dog ret i, at det er meget svært at få en klar melding på, hvem der sidder med ansvaret. Det har indtil nu været umuligt. Nu prøver jeg skriftligt til alle involverede parter. Så må vi se, hvad der sker.

Tak for den udlægning.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 15:02   #23
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej alle, der er med i denne tråd.

Ja, der bliver klaget over afgørelsen. Skal bare lige have de sidste sagsakter. Der er en klagefrist på 4 uger.

Der bliver også søgt pension efter §17 på det foreliggende grundlag, som jo er det grundlag, sagsbehandleren har indstillet efter.

Som tidligere nævnt har jeg en fornemmelse af, at nogen lægepapirer ikke er nærlæst. Måske kan det gøre en forskel. Vi får se.

popiae er inde på noget af det.

Tak for respons, allesammen.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 07-06-2010 kl. 15:08.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:51   #24
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tiden for mødet på kommunen nærmer sig. Derfor har jeg endnu et par spørgsmål.

Hvornår er det bedste tidspunkt for min kollega evt. at søge pension efter §17 på det foreliggende grundlag? Og hvor store er chancerne?

Der er sendt en klage til pensionsteamet i hendes kommune, fordi de har afvist at starte en pensionssag efter §18 og 20, selv om hun er arbejdsprøvet og sagsbehandleren har indstillet. Afslaget lød på manglende dokumentation for, at alle muligheder var udtømte, og gik specifikt på mere arbejdsprøvning.

Hvor længe er hun berettiget til sygedagpenge, som er hendes nuværende indtægt - i forhold til følgende spørgsmål?

1. til klagen evt. afvises i pensionsteamet?
2. til klagen evt. afvises i Statsforvaltningen?
3. til der kommer et evt. afslag på §17?

Hvis hun skal i ny arbejdsprøvning, skal hun selvfølgeligt have skriftligt, hvad formålet med arbejdsprøvningen er. Men hvem skal lave skånehensyn til en evt. ny arbejdsprøvning?

Jeg ser kun en yderligere arbejdsprøvning som opslidende for hende, da hun ikke kun er stationær, men at tilstanden langsomt vil forværres over tid, og selvfølgeligt mere ved stressede situationer, hvor hverdagen brydes, og der stilles urealistiske krav til hende.

Skånehensyn er jeg lidt i tvivl om, da der aldrig er lavet nogen ud over de helt konkrete skånehensyn på statusattesten fra hendes speciallæge, men det er jo netop de skånehensyn, der er brugt i den arbedsprøvning, der ikke er godkendt som værende nok dokumentation for, at alle muligheder er udtømte.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 13-06-2010 kl. 09:55.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:15   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil tro, at hendes sygedagpenge ophøre nu, hvor ansøgning om pension er afvidst.
Altså den sagsbehandler har lavet efter §18.

men arbejdsprøvningen ville jeg dog fortsat insistere på, blev sat i værk, for ikke at trække tiden yderligere.(9-12 mdr i statsforvaltningen, uden at medhold er sikret).
En arbejdsprøvning, der efter lægens foreskrifter, indeholder træning mv.

Klage har ikke opsættende virkning ift afklaring.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 13-06-2010 kl. 16:17.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 17:00   #26
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak popiae.

Men min kollega har ikke fået besked om stop af sygedagpenge. Skal hun ikke have det separat, hvis de er stoppet i forbindelse med afslag på påbegyndelse af pensionssag?

Og hvad i klageperioden, hvis pensionsteamet eller statsforvaltningen ændrer mening?

Hun har indtil nu fået sygedagpenge, fordi der er startet en pensionssag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 18:12   #27
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Klage har ikke opsættende virkning ift afklaring.

VH Popiae
der står i min kontanthjælps sag, at de ikke vil afklare før sagen i beskæftigelsesankenævn er afsluttet.. det er den jo så nu på en måde.. ikke til min fordel.. men så kan jeg måske få gang i noget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 18:43   #28
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej huldra.

En interessant information. Gælder det også, når min kollega er på sygedagpenge op til afslag på påbegyndelse af pensionssag? Altså at hun ikke må genarbejdsprøves, før sagen er afgjort i statsforvaltningen?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 21:48   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Tak popiae.

Men min kollega har ikke fået besked om stop af sygedagpenge. Skal hun ikke have det separat, hvis de er stoppet i forbindelse med afslag på påbegyndelse af pensionssag?
Jeg kan i den her tråd ikke lige finde ud af, hvor længe din kollega har været på sygedagpenge. Jeg tænker, at hvis din kollega kun har været på sygedagpenge under 1 år og stadigvæk er syg, så er din kollega ikke "faldet" for varighedsbegrænsningen endnu. Man kan få sygedagpenge i 1 år. Og til den tid ser de på, om sygedagpengene skal forlænges.

Du må undskylde, hvis jeg har overset nogen baggrundshistorie herinde som fortæller, at din kollega har været på sygedagpenge i meget længere tid eller er i forlængelsen af sygedagpenge.

Sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 23:34   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, perioden for sygedagpenge er afgørende.

Jeg ville stadig forlange afklaring, nu, for at undgå yderligere forhaling af sag.

Hvordan er afslag for påbegyndelse af pensionssag?
Står der klagevejledning ift statsforvaltningen.

Er der iøvrigt problemer med at få yderligere afklaring, spørg da direkte hos statsforvaltning, og/eller ankestyrelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00
Bisidder... Kjersti Alt det andet 2 07-07-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension