K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2010, 20:55   #1
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
ny herinde

hej allesammen

jeg er ny herinde. Forsøger lige at skrive et indlæg her og se om der er "hul" igennem..

det er altid lidt svært at starte i et helt nyt forum her på nette syntes jeg.at finde rundt i systemmet .

Nå men jeg er kvinde på 40 år. Min tanke med at søge herind er, at jeg gerne vil finde et nyt job. Jeg arbejder pt. i fleksjob hos min mand på 4. år kontor men vil gerne finde et job hvor jeg kan få nogle kollegaer og blive lidt mere almindelig arbejder igen. Det er frit og fleksibelt hos min mand men jeg trænger til at kunne klare mig selv økonomisk og vil derfor gerne have et nyt job.

Jeg er uddannet pædagog og tænker at det er det jeg måske skal igen..

Men hvor faen finder man et job... hvordan griber jeg det an.. syntes det er lidt svært det hele, da jeg ikke har arbejdet og haft job siden 1999. jeg er tilkendt 15 timers fleksjob i 2006.

nå men lige nok for nu. nu fik jeg da taget mig sammen til at melde mig her og tale med andre i samme situation.

solstråle
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 22:42   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstråle Se meddelelser
hej allesammen

jeg er ny herinde. Forsøger lige at skrive et indlæg her og se om der er "hul" igennem..

det er altid lidt svært at starte i et helt nyt forum her på nette syntes jeg.at finde rundt i systemmet .

Nå men jeg er kvinde på 40 år. Min tanke med at søge herind er, at jeg gerne vil finde et nyt job. Jeg arbejder pt. i fleksjob hos min mand på 4. år kontor men vil gerne finde et job hvor jeg kan få nogle kollegaer og blive lidt mere almindelig arbejder igen. Det er frit og fleksibelt hos min mand men jeg trænger til at kunne klare mig selv økonomisk og vil derfor gerne have et nyt job.

Jeg er uddannet pædagog og tænker at det er det jeg måske skal igen..

Men hvor faen finder man et job... hvordan griber jeg det an.. syntes det er lidt svært det hele, da jeg ikke har arbejdet og haft job siden 1999. jeg er tilkendt 15 timers fleksjob i 2006.

nå men lige nok for nu. nu fik jeg da taget mig sammen til at melde mig her og tale med andre i samme situation.

solstråle
Hej velkommen til.

Du skriver, at du arbejder på 4. år hos din mand, men samtidig skriver du, at du ikke har arbejdet og haft job siden 1999? Det forstår jeg ikke lige, at det hænger sammen....
Måske kan du forklare mig det?

Du kan søge uformelt (skrive ansøgninger til virksomheder, du finder interessant) og søge ledige stillinger, bla. på http://www.ijobnu.dk/sw44934.asp.
Måske den her stilling som pædagogisk konsulent er noget? Arbejdspladsen ligger i Ballerup: https://job.jobnet.dk/jobbanken/SeAn...eID=0&iLanID=0

Når et firma er interesseret i at ansætte dig, skal du kontakte kommunen/din jobkonsulent, så de kan få ordnet papirene, før ansættelsen og start finder sted. Kommunen har også ansvaret for at finde den rette mindste overenskomst i det område, du vil arbejde i, men du kan selv forhandle dig til en højere løn.

Du nævner, at du er pædagog. Mange af dem er ofte offentlige stillinger. Prøv at søge på www.offentlige-stillinger.dk. Hvis der findes en deltidsstilling, så prøv at søg den alligevel, hvor du så i ansøgningen så lige kan nævne, at du er visiteret fleksjobber.

Krisetiden er nok ikke ovre her i Danmark, så man må nok bevæbne sig med lidt tålmodighed.

God jagt efter det nye job!

Sidst redigeret af curls; 26-11-2010 kl. 22:52.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 23:48   #3
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
hej Curls

ja... jeg mener arbejdet som pædagog siden 1999. forstår at det forvirrede lidt.

jeg har arbejdet hos ham siden 2006 men haft barsel i et år i 2007. Så det er fordi jeg jo ikke rigtig har følt det som "arbejde" da det er hos min mand i vores selvstændige virksomhed. Hvis du forstår..

Jeg trænger bare til, at kommme ud blandt andre og få "rigtige" kollegaer igen. Det er ret fleksibelt og nemt på mange måder, at være ansat hos ham, men jeg mangler simpelthen at have mit eget rum.. Vi har et meget handicappet barn, som også fylder meget af min tid. Som gør at jeg er ret isoleret hjemme.

Tak for links.. jeg kigger på det i morgen .

solstråle



Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej velkommen til.

Du skriver, at du arbejder på 4. år hos din mand, men samtidig skriver du, at du ikke har arbejdet og haft job siden 1999? Det forstår jeg ikke lige, at det hænger sammen....
Måske kan du forklare mig det?

Du kan søge uformelt (skrive ansøgninger til virksomheder, du finder interessant) og søge ledige stillinger, bla. på http://www.ijobnu.dk/sw44934.asp.
Måske den her stilling som pædagogisk konsulent er noget? Arbejdspladsen ligger i Ballerup: https://job.jobnet.dk/jobbanken/SeAn...eID=0&iLanID=0

Når et firma er interesseret i at ansætte dig, skal du kontakte kommunen/din jobkonsulent, så de kan få ordnet papirene, før ansættelsen og start finder sted. Kommunen har også ansvaret for at finde den rette mindste overenskomst i det område, du vil arbejde i, men du kan selv forhandle dig til en højere løn.

Du nævner, at du er pædagog. Mange af dem er ofte offentlige stillinger. Prøv at søge på www.offentlige-stillinger.dk. Hvis der findes en deltidsstilling, så prøv at søg den alligevel, hvor du så i ansøgningen så lige kan nævne, at du er visiteret fleksjobber.

Krisetiden er nok ikke ovre her i Danmark, så man må nok bevæbne sig med lidt tålmodighed.

God jagt efter det nye job!
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 00:05   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej igen...

Ja jeg gættede det med, at du mente, at du ikke havde arbejdet som pædagog siden 1999. Det var efter, jeg læste de sætninger igen et par gange hehe...

Forstår godt, at det kan være rart at komme lidt ud et andet sted.

Ang. jeres handicappede barn, håber jeg du ved, at der er mulighed for at søge "tabt arbejdsfortjeneste", hvis man har brug for at hjælpe sit barn. Det er over serviceloven § 42, det hedder, mener jeg. Man kan henvende sig til den sociale afdeling. Det var bare en tanke, måske kender du til det allerede.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:36   #5
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
Tak Curls

For det med tabt arbejdsfortjeneste.

Men det er helt udelukket.. 15 timers fleks , så mener de ikke jeg har brug for det!!!! Min mand arbejder 80 timer om ugen - hver dag er han afsted. men det tæller ikke mener de. Jeg har indimellem svært ved at få kroppen til at hænge sammen selv ved så få arbejdstimer, da jeg jo har mit barn oveni.. Men jeg er vurderet til en af de mest ressourcestærke forældre og derfor får jeg ikke mere hjælp end absolut højst nødvendigt.. Dejligt at have styr på tingene, men indimellem også slemt fordi mine kropslige smerter og udtrætning (grund til flexjobbet) jo ikke ses eller høres! Når man ser ud på den rigtige måde og siger de rigtige ting... skal der meget til at blive anerkendt i flexsystemmet. Jeg er indimellem også bange for at de tager det fra mig igen!! men det kan de vel ikke? jeg har nylige lægepapire på at det er en stationær "lidelse" jeg har.

Jeg er nervøs for at komme ud i det virkelige arbejdsliv igen og derfor er det først nu jeg springer... MÅ simpelthen gøre noget for ikke at dø helt. mangler social kontakt med voksne mennesker, som jeg kan arbejde sammen med.

Glæder mig til at lære jer lidt mere at kende herinde. Og se og høre hvor i er og hvordan i tackler jeres situation.

Fra solstråle

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej igen...

Ja jeg gættede det med, at du mente, at du ikke havde arbejdet som pædagog siden 1999. Det var efter, jeg læste de sætninger igen et par gange hehe...

Forstår godt, at det kan være rart at komme lidt ud et andet sted.

Ang. jeres handicappede barn, håber jeg du ved, at der er mulighed for at søge "tabt arbejdsfortjeneste", hvis man har brug for at hjælpe sit barn. Det er over serviceloven § 42, det hedder, mener jeg. Man kan henvende sig til den sociale afdeling. Det var bare en tanke, måske kender du til det allerede.
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:47   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstråle Se meddelelser
Tak Curls

For det med tabt arbejdsfortjeneste.

Men det er helt udelukket.. 15 timers fleks , så mener de ikke jeg har brug for det!!!! Min mand arbejder 80 timer om ugen - hver dag er han afsted. men det tæller ikke mener de. Jeg har indimellem svært ved at få kroppen til at hænge sammen selv ved så få arbejdstimer, da jeg jo har mit barn oveni.. Men jeg er vurderet til en af de mest ressourcestærke forældre og derfor får jeg ikke mere hjælp end absolut højst nødvendigt.. Dejligt at have styr på tingene, men indimellem også slemt fordi mine kropslige smerter og udtrætning (grund til flexjobbet) jo ikke ses eller høres! Når man ser ud på den rigtige måde og siger de rigtige ting... skal der meget til at blive anerkendt i flexsystemmet. Jeg er indimellem også bange for at de tager det fra mig igen!! men det kan de vel ikke? jeg har nylige lægepapire på at det er en stationær "lidelse" jeg har.

Jeg er nervøs for at komme ud i det virkelige arbejdsliv igen og derfor er det først nu jeg springer... MÅ simpelthen gøre noget for ikke at dø helt. mangler social kontakt med voksne mennesker, som jeg kan arbejde sammen med.

Glæder mig til at lære jer lidt mere at kende herinde. Og se og høre hvor i er og hvordan i tackler jeres situation.

Fra solstråle
Hmmm fik du afslaget på skrift?
Forlang det.... Jeg synes ellers, at selvom man er fleksjobber på 15 timer ugentligt, så er det svarende til, hvad man ville have klaret, hvis det var 37 timer ugentligt.

Måske skulle du nævne det for din jobkonsulent i jobcentret, at I har et handicappet barn, og om hun kunne foreslå noget ellers udover tabt arbejdsfortjeneste. En form for aflastning eller lignende. Det må ikke gå ud over dig. Ellers er der den mulighed at få nedsat dine fleksjob-timer lidt mere ned, evt. kun i en periode. En fleksjobordning - her bør man se på helheden, at man også skal kunne klare sig, når man kommer hjem fra sit arbejde, at man har energi til at lave mad til resten af familien - det må være det samme som at passe et handicappet barn - da det kræver langt større energi.

Søg evt. igen tabt arbejdsfortjeneste og kom med dine synspunkter, så de forstår, at de 15 timer svarer til 37 timer i alm..... Hvis de så giver afslag, så forlang et skriftligt svar, og klag over afgørelsen. Det kan være godt at få den prøvet af i nævnet, hvis det skulle komme så langt. Det kan blive en god betydning til andre fleksjobbere, som kan stå i samme situation som dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:48   #7
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
ja det lyder spændende med pædagogisk konsulent. men 20 timer... nej det duer ikke. det er maks 15 timer jeg kan klare. derfor er jeg også helt opgivende.. tror simpelthen det er næsten umuligt at finde et job på de 15 timer.

Nå men nu er jeg igang med at gøre et eller andet. Og kan høre hvordan i herinde opfatter situationen omkring at skaffe et job når man nu har fået det tilkendt.

Tænker også om jeg skal henvende mig i jobcenret på kommunen og tale med dem om de kan hjælpe..

Go lørdag i det vilde snevejr.. solstråle
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:51   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstråle Se meddelelser
ja det lyder spændende med pædagogisk konsulent. men 20 timer... nej det duer ikke. det er maks 15 timer jeg kan klare. derfor er jeg også helt opgivende.. tror simpelthen det er næsten umuligt at finde et job på de 15 timer.

Nå men nu er jeg igang med at gøre et eller andet. Og kan høre hvordan i herinde opfatter situationen omkring at skaffe et job når man nu har fået det tilkendt.

Tænker også om jeg skal henvende mig i jobcenret på kommunen og tale med dem om de kan hjælpe..

Go lørdag i det vilde snevejr.. solstråle
Jeg tænkte nok, måske du ikke brød dig om de 20 timer, men nogengange kan man forhandle til at få de 20 ned til 15. Det kan være, at de har svært ved at finde nogen, der har pædagogisk erfaring og samtidig er fleksjobber.... Du kan allerhøjst få et nej... Blot en tanke - jeg fik selv et job, som var på 20 timer ugentlig, og fik det til et par timer mindre, da jeg var visiteret til under 20 timer. Det gik de med til....

God snevejrsdag til dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:59   #9
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
De forstår det på jobcentret men sagsbehandleren i familieafdelingen vil ikke gi noget!

Puha jeg syntes der er mange ting der skal falde på plads pt. har virkelig svært ved at se det gå op i sidste ende..

Kommunen har også skåret i aflastnings hjælp. vi får 7 timer ugentligt. men skal selv sørge for at finde de egnede personer.. Og alt andet er skåret væk. de har vurderet os til at være så ressourcestærke, at vi står nederst i køen når der skal uddeles.. de har ikke sat sig ind i min fleksjob situation meddelte hun i sidste uge. hun ved jeg arbejder 15 timer, men ikke hvorfor. Åh hvor er det bare en evig kamp det her.. først var jeg i kommunens regi pga mig selv og nu også i familieafdeligen med min søn.. SUK.

Nå men jeg har da fundet ud af at mine uforklarlige kropslige smerter måske hænger sammen med, at jeg er bære af et defekt gen.. Som min søn så har fået og blevet mentalt handicappet af. Har nu i 13 år kæmpet en kamp mod systemmet, læger osv for at overbevise om min tilstand. Men det er ikke bevist endnu men en stærk mistanke om, at der er en eller anden neurologisk forklaring. Mange kvinder som er bære af den gendefekt har det som mig har jeg nyligt fået opklaret.

Nå men nok herfra. skal videre i dagsprogrammet med min søn. snakkes ved i aften.

Vil gerne om jeg kunne læse lidt om dig et sted - kan du henvise til et sted du måske har skrevet lidt om dig selv? solstråle
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 16:06   #10
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
En lille solstråle her midt i sneen...
Nå spøg til side.

Lad mig med det samme sige at jeg IKKE har nogle erfaringer med Flex. overhovedet. (bortset fra det min SB har sagt...og hvad jeg kan læse mig til her på K10)
MEN, sådan som jeg har opfattet det, fra min SB & andre steder, er det svært at komme "udefra" og ind i et Flexjob.

Det jeg har hørt er, at Flex hovedsagligt benyttes når en ALLEREDE ansat får problemer og så har behov for "nedsat arbejdstid".
ER man allerede ansat i en virksomhed, og de er glade for en, så vil de som regel gerne beholde een, om end på nedsat tid. Og det er jo fint for den ansatte.

MEN når en "udefra" skal ind i en virksomhed, på nedsat tid, så kræver det jo at de har en stilling/arbejdsopgaver der modsvarer "Flex"erens behov. Det er her det svære opstår/begynder.

Selvfølgelige findes der nogle ledige Flex-Job derude, men bestemt ikke ligeså mange som der er behov for, ej heller det antal som visse vildfarne politikere tror.

Måske skal du opfinde noget helt nyt/en ny jobfunktion indenfor det Du & din mand arbejder med.....Noget hvor du kommer ud til andre....
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 27-11-2010 kl. 16:14.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension