K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2014, 12:03   #1
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Hvordan skaffer jeg et arbejde som fleksjobber?

Er der nogle, som har et råd til hvordan man finder et job? Min baggrund er naturvidenskabelig akademiker. Umiddelbart var jeg ikke imponeret over Jobnets forslag. (Ti opslag til phd-stipendier, som jeg ikke kan søge).

Jeg har fået bevilliget fleksjob, og det er egenligt først nu at jeg sætter mig ind i hvad der er for noget. En ting der overrasker mig meget er, at der tilsyneladende ikke er nogen fordel for virksomheden i at ansætte en fleksjobber - overhovedet. Lønnen skal være mindst områdets mindsteløn (sagde min sagsbehandler) og tilskuddet gå til fleksjobberen, dvs for virksomheden koster det per time stort set det samme som at ansætte en rask person.

Tværtimod har virksomheden kun ulemper: Arbejdet bliver udført langsommere pga færre timer per uge, og skånebehovene gør alt andet det væsentlige dyre at have folk ansat. Fx har jeg selv brug for et enekontor da min koncentrationsevne er elendig. Det koster ca. 30% mere at have folk siddende i enekontor end i storrumskontor.

Umiddelbart er mit indtryk, at det bliver svært at skaffe et job, så jeg håber at andre her har haft en anden oplevelse og kan give gode råd.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 12:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nu ikke helt rigtigt at firmaer har ulemper og de taber på det...

Når du har fundet et job så skal du bede jobcenteret om at oprette det som et fleksjob...

Når det er sket så skal de måle din arbejdsintensitet.....altså om du arbejder som en rask i de timer du er der eller om du arbejder langsommere end en rask...

Du vil kun få løn for de effektive timer du arbejder...

Desværre er der så nogle firmaer som vil udnytte dette....se om de kan få en til at arbejde i feks 15 timer...men med kun 10 timers effektive timer....

Dette kan være en måde at "belønne" firmaer....eller det kan være en måde at presse fleksjobberen...da denne så vil tjene det mindre....men arbejde lidt mere end denne får løn for...

Men mange hopper på....da de jo så vil have et job frem for at gå ledig...

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe dig med hvad du kan søge eller hvor...men ville bare lige rette den misforståelse...

Du kan læse mere om arbejdsintensitet her http://www.cabiweb.dk/fleksjob/bevilg-fleksjob/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 12:45   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan prøve at gå efter små virksomheder.. de har ofte brug for nogle kompetancer, men har ikke brug for dem 37 timer om ugen nødvendigvis. Og det er svært at finde en ledig der vil være ansat under 37 timer.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 14:55   #4
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Tal for jeres svar og råd.

Jeg tror ikke arbejdsintensiteten er noget jeg kan skrue på. Jeg fik at vide til mødet at jeg var vurderet til en effektivitet på 100%.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2014, 15:29   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg forstår ikke hvorfor du siger at der ikke er nogen fordel for virksomheden at ansætte dig.

Du kan arbejde 100% i den tid du er der (så er bliver arbejdet jo ikke udført langsommere ellers ville din insentitet jo være lavere), virksomheden har intet besvær med løntilskuddet når det udbetales direkte til dig og du har som akademiker mange kompetencer som kan bruges på forskellige områder.
Mange steder er det altså muligt at arbejde i enekontor, uden at det skaber problemer.

De andre ansatte får jo også mindst mindstelønnen, hvorfor skulle du så ikke også have det, dine kompetencer skal vel ikke aflønnes dårligere end andre?

Du behøver ikke kun lede efter fleksjob, men kan søge alle job der findes og selv tage kontakt til firmaer du kunne tænke dig at arbejde hos.

Måske det hele bliver lidt nemmere, hvis du forsøger at se lidt mere positiv på din situation og byder ind med dine kompetencer fremfor hvorfor det kun skulle være en ulempe at ansætte dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 00:29   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Hanne

Måske du kan få nogle ideer fra den her e-guide 1 2 3 skridt til fleksjob

Vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 11:55   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selv om job knsulenten siger at du er på 100% kan du godt tiilbyde 80% så du kan få lidt hensyn.
Men på den anden side, hvis man er veludannet, så skulle det vel ikke være så svært, at finde et job. i mange virksomheder, vil de gerne have en der ikke skal have så mange timer, som de ellers vil have svært, at få på så få timer.

uopfordret ansøninger, er vejen frem, hvis man venter på jobnet, eller job centret, så er der lang ventetid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2014, 21:26   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Nu er naturvidenskab jo et bredt felt ...

Så fagområde, erhvervserfaring og arten af handicap vil jo være nogle af de faktorer, du skal have i spil.

Jobnet er handicappet som jobportal, fordi arbejdsgiver ikke er tilpligtet at opliste ledige jobs der (den vinkel har jeg kommenteret i den politiske del af K10), så en vigtig indgang til både ordinære jobs og fleksjob er også at "netværke" inden for de fagområder, som du har fokus på.


Er du fx forskningsorienteret, så bland dig i den pågående forskning, den afledte offentlige debat osv.

Forsøg at styrke kompetencerne (følg med i dit fag, benyt efteruddannelse osv) og kik på om du evt. kan gøre noget ved svaghederne (vi har alle kompetencer & svagheder som vi må forsøge at spille bedst mulig ud).

Søg efter jobs der passer bedst til den hele profil både fagligt og som menneske.

Hvis du viser initiativ og blander dig i diskussionen inden for faget, så tænker jeg ikke, at du derved svækker din mulighed for at køre dig selv i position til et evt. fleksjob.


Held & lykke med projekter :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension