K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 12:49   #211
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt du er efter mig Mtv Jeg kan jo ikke gå at rydde krudt op resten af dagen bare fordi at jeg har været ude at løbe og er lidt frisk he, he.

Jeg ringer hende ned, det er dælme heller ikke til at blive klog på det her system her, ej jeg bliver sku snart vanvittig omkring hverken at blive højre, ventre eller videre stillet. Hun må have god tid hende xx, hun var gået til frokost her 11.45, jeg må se om jeg når hende inden de lukker. Hun har mit nr. og er blevet bedt om at ringe tilbage, men den køber jeg ikke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 11:07   #212
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Lige lidt opdatering fra min sag. Denne er jo blevet overdraget til en "special funktion", der udarbejder ressource profiler. Det seneste jeg fik at vide fra min forrige sagsbehandler var at man nu ville få lavet rp der og at jeg tidligst kunne forvente at blive indstillet ved pensionsnævnet i feb. mdr.

Jeg har ikke hørt andet fra den nye "special" person andet end at hun havde modtaget mine info. til rpén. I dag vender hun så endelige tilbage på en rykker jeg sendte her til morgen om status på hvornår jeg modtager rp til partshøring. Hun svarer som flg.

"Vi har fra voksenteamet fået overdraget din sag om førtidspension. Vores opgave er, at vurdere om der er grundlag for at indstille til Social Service at sagen overgår til behandling af sag om førtidspension.

Vi behandler sagerne i den rækkefølge de indgår og vi skal orientere om at der kan være op til 5 måneders behandlingstid.

Vi beder om at der udvises forståelse for vores behandlingstid, idet mange henvendelser kan betyde at sagsbehandlingstiden yderligere øges.

Du vil modtage brev fra jobcenter, når din sag er færdigbehandlet og sendes til partshøring.


Godt så. Udfra ovennævnte ved jeg jo hverken om jeg er købt eller solgt, men har naturligvis fået en bedre forståelse for håndteringen af min sag indtil videre. Jeg må bare holde tilbage med rykkerne (selvom jeg altså kun har sendt 2) og så håbe på det bedste.

Mærkeligt at min seneste sagsbehandler nævner indstilling til februar. Jeg kan jo kun trøste mig med at de forrige sbére har ment at indstilling til fp er det min sag skal. Så må vi se om "voksen teamet" mener det samme. Man føler sig helt sat tilbage på skole bænken, men den tager jeg med.

EE direkte fra frikvarteret på K10 (he, he)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 16:20   #213
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, syntes jeg er meget træt for tiden, godt jeg skal til træning om ikke så længe så det kan hive mig lidt op. Jeg er lidt i vildrede om hvordan min sag bliver behandlet, da den efterhånden har været flere hænder og nu endelig er overgået til behandling om pension som den også gerne skulle.

Min seneste sagsbehandler skrev sidste i dec. som flg.

"Du vil først modtage ressourceprofilguide, som du skal udfylde og sende til Jobcentret (den er sendt til dig d.d.). Derefter vil der blive skrevet en ressourceprofil og sagen bliver sendt til pensionsnævnet.

Jeg må oplyse dig om, at din sag først kommer i pensionsnævnet først i februar, da der er helt fyldt op i januar måned. Når den er indkommet i februar måned, vil der gå højst 3 måneder før du har svar."

Fedt nok tænkte jeg, en uge efter i starten af januar skriver hun efter at have modtaget indhold til rp. fra mig:

"Din sag er overgået til specialfunktionspersonen i Jobcentret som er xxxx. Det er hende, du herefter skal henvende dig til angående din førtidspensionssag."

I slutningen af januar tillader jeg mig at maile til vedkommende for at høre hvornår jeg kan forvente rp. til partshøring og så er det "specialfunktionspersonen" indsætter standard teksten:

"Vi har fra voksenteamet fået overdraget din sag om førtidspension. Vores opgave er, at vurdere om der er grundlag for at indstille til Social Service at sagen overgår til behandling af sag om førtidspension.

Vi behandler sagerne i den rækkefølge de indgår og vi skal orientere om at der kan være op til 5 måneders behandlingstid.

Vi beder om at der udvises forståelse for vores behandlingstid, idet mange henvendelser kan betyde at sagsbehandlingstiden yderligere øges.

Du vil modtage brev fra jobcenter, når din sag er færdigbehandlet og sendes til partshøring"

Nu er der så gået en mdr. men skal jeg bare blive ved med at vente og vente et par mdr. endnu ? Jeg har ingen anelse om hvordan proceduren er i min kommune, er der nogen der ud fra ovenstående har et bud? Man tør jo dårligt spørge dem.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 17:44   #214
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
hmmmm.det lyder mærkeligt, jeg skal lige ud med min hund, så vender jeg tilbage....der er sikkert andre der i mellemtiden reagerer.

det kan simpelthen ikke passe
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 00:50   #215
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kære enteneller - hvordan går det med din sag??

Jeg har været uden computer i noget der ligner evigheder, så jeg har ikke kunne følge med og ved derfor ikke om du har postet mere end det der ligger her??

Håber du er okay og ved godt mod
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:19   #216
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helene,

Dejligt at høre fra dig, har tænkt på dig i noget tid, godt at det "kun" har været computeren der har været nede .

Tjaaa, jeg har jo fået mundkurv på og kan kun bruge tiden på at krydse fingre på at specialteamet, der er ved at skrive min rp. vil indstille mig til pension. I starten af januar overdragede min seneste sagsbehandler min sag til en special person der skulle skrive min rp. Min førnævnte sbér skrev, at jeg "først" kunne forvente indstilling i februar da der var vente tid !! Specialpersonen ville så efter flg. være min sbér.

Jeg tænkte naturligvis puha, men blev også bekymret for om det nu blev en §18, så jeg fik med nød og næppe kontakt med special personen, der ikke kendte meget til min sag, men ville arbejde efter en §18 denne skulle dog vendes med hendes leder!!.

I februar mailede jeg om status for min rp. og partshøring af samme. Jeg havde fået bekræftet at vedkommende havde modtaget mine info til rpén. Efter flg. fik jeg denne "standard" skrivelse, som jeg føler er lidt af en mundkurv

"Vi har fra voksenteamet fået overdraget din sag om førtidspension. Vores opgave er, at vurdere om der er grundlag for at indstille til Social Service at sagen overgår til behandling af sag om førtidspension.

Vi behandler sagerne i den rækkefølge de indgår og vi skal orientere om at der kan være op til 5 måneders behandlingstid.

Vi beder om at der udvises forståelse for vores behandlingstid, idet mange henvendelser kan betyde at sagsbehandlingstiden yderligere øges.

Du vil modtage brev fra jobcenter, når din sag er færdigbehandlet og sendes til partshøring


Jeg har ligeledes haft fat i min seneste/forrige sagsbehandler, der var sød at svare tilbage som flg. :

"Jeg kan ikke gøre noget ved din sag herfra – det er xxxx du skal kontakte.

Men jeg kan oplyse dig om, at du vil få ressourceprofilen til partshøring inden sagen sendes til pensionsnævnet. Der er ventetid, da der er mange sager pt. og pensionsnævnet kun kan behandle x-antal sager af gangen.


Såååå jeg kan vidst kun vente på min rp pt. Andersine skrev på et tidspunkt at det er værd at rykke, da jeg jo er uden ydelse og måske derfor ikke "popper" op i "special-personens" agenda, så jeg har da lige rykket for status i marts og skrevet at jeg netop står uden ydelse. Vedkommende svarer bare ikke, så jeg kan vel ikke gøre andet end bare at vente og så rykke i april igen ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:50   #217
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Øhhh er det lovligt.
Bevist at have sagen liggende og samle støv i 5 måneder.

Tænker om man ikke kunne skrive til en af politikkerne på Christiansborg, der kunne stille et spørgsmål til vores kære beskæftigelses minister. Synes ofte der kommer mere ud af det den vej rundt, end når spørgsmålet sendes direkte til ministeren selv.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 10:04   #218
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Velcro, det kunne da ikke skade at gøre opmærksom på at der er 5 mds sagsbehandlingstid og at du altså står uden indtægt!!!

De bræger jo hele tiden om, at sagsbehandlingstiderne skal bringes ned.

Æv, det er ikke rart at høre at du stadig træder vande mht sagen og ikke får de tilbagemeldinger du har brug for.

*****s da også det skal være så bøvlet det hele!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:51   #219
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mail adr. til de højere instandser.

Hmmm.. Måske skulle jeg starte med job center chefen og finde mail adressen til hende. Velcro har du eller andre mail adressen til Inger Støjberg hvis det kommer dertil ? På den anden side hvad kan hun gøre, gør hun mon overhovedet noget ? Kan s.. godt forstå at nogle presses til socialt bedrageri
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:30   #220
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hmmm.. Måske skulle jeg starte med job center chefen og finde mail adressen til hende. Velcro har du eller andre mail adressen til Inger Støjberg hvis det kommer dertil ? På den anden side hvad kan hun gøre, gør hun mon overhovedet noget ? Kan s.. godt forstå at nogle presses til socialt bedrageri
du kunne også kontakte Mette og lade hende gå gangen til støjberg :-)

Kontaktoplysninger
MF Mette Frederiksen
Socialdemokraterne
Christiansborg
1240 København K
Tlf.: 33 37 40 09
E-mail: [email protected]

Sidst redigeret af tigerbia; 18-03-2011 kl. 13:27.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension