K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2010, 16:19   #1
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Erstatning ???

Hej Alle!

Jeg er i den situation, at jeg i juni måned 2009 fik afslag på fleksjob hvilket jeg klagede til beskæftigelsesankenævnet over.

Jeg har nu fået deres afgørelse, som giver mig ret i at jeg var berretiget til fleksjob allerede dengang.

Der skulle gå yderligere 11 måneder før jeg endelig fik lov at søge fleksjobs.

Det vil sige at jeg i 11 måneder har gennemgået flere arbejdsprøvninger og lægelige undersøgelser, som reelt ikke var nødvendigt. Derudover har jeg mistet lønindtægt i disse 11 måneder.

Er der nogen som ved om jeg kan kræve erstatning for dette, og hvordan ???

Vh. Heidi
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 16:35   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fru Wolle Se meddelelser
Hej Alle!

Jeg er i den situation, at jeg i juni måned 2009 fik afslag på fleksjob hvilket jeg klagede til beskæftigelsesankenævnet over.

Jeg har nu fået deres afgørelse, som giver mig ret i at jeg var berretiget til fleksjob allerede dengang.

Der skulle gå yderligere 11 måneder før jeg endelig fik lov at søge fleksjobs.

Det vil sige at jeg i 11 måneder har gennemgået flere arbejdsprøvninger og lægelige undersøgelser, som reelt ikke var nødvendigt. Derudover har jeg mistet lønindtægt i disse 11 måneder.

Er der nogen som ved om jeg kan kræve erstatning for dette, og hvordan ???

Vh. Heidi
Hej

Jeg tror, det handler mere om tilbagebetaling. Det kommer nok også an på, hvad der står i nævnets afslag. Hvis de selv har afgjort, at du ER blevet blevet fleksjobber, så er den gældende fra den dato, hvor du fik afslag fra kommunen dengang, du klagede over afgørelsen. Det bør det være. Det betyder, at du skal enten overgå til ledighedsydelse (hvis du f.eks. kommer fra sygedagpenge). Hvis du i forvejen var på kontanthjælp, får du særlig ydelse/eller kontanthjælp.

Jobcentret bør tilbagebetale ydelsen fra den dato, de gav dig afslag på fleksjob, dvs. f.eks. ledighedsydelse. Måske skal du kontakte jobcentret og høre, om de har fået afgørelsen osv, og hvad de vil gøre, for jobcentret har selv 4 uger til at klage videre til Ankestyrelsen, hvis de ikke er enig med beskæftigelsesnævnet.

Det var da dejligt for dig, at du fik medhold. ;-)

Mht. lønindtægt, så var du vel sygemeldt dengang jobcentret sendte dig i afprøvninger eller hvad?

Men ellers ring til nævnet. Jeg har hørt, de gerne vil forklare, hvad afgørelsen betyder for en...

Sidst redigeret af curls; 25-10-2010 kl. 16:38.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 16:52   #3
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Hej Igen

Tak for svar.

Må vist uddybe lidt

Jeg kommer fra sygedagpenge, men er visiteret til fleksjob i tiden mellem min klage og beskæftigelsesankenævnets afgørelse. Jeg har været i arbejde siden Maj.

MEN jeg ville have været i arbejde fra dagen efter min sag havde været på fleksteam allerede dengang i Juni sidste år.

Jeg mener jo at kommunen har forhalet sagen og overoplyst den, hvorfor der gik et helt år mere end hvad der var nødvendigt.

I det år kunne jeg have været i arbejde og fået løn, hvilket jeg jo ikke fik pga. kommunens forkerte afgørelse.

Altså kan man søge en slags tabt arbejdsfortjeneste for den periode ???

Nogen der har hørt om det før ???

Vh. Heidi
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 18:47   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har ingen erfaring med din situation, men jeg vil mene, at du har en god sag, hvis du kan bevise, at du kunne have været i job fra juni 2009, hvis du ikke havde fået afslag dengang.

Forstår godt din tankegang - det drejer sig om forskellen mellem sygedagpenge og den lønindtægt, du kunne have haft siden juni 2009, hvis kommunen ikke - ifølge Statsforvaltningen - havde truffet en forkert afgørelse.

Tror, overbelysning er det rigtige ord at bruge i forsøget på at få tilkendt tabt arbejdsfortjeneste i perioden 1. juni 2009 - 30. april 2010. Er tidligere fagforeningsmand.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 16:33   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Wolle sikken interessant sag, du har her...

Hvis du er i fagforening nu, kunne det måske være en interessant sag for dem?

Dog tænker jeg, at nu hvor du har nævnt, at du blev bevilget fleksjob undervejs, før du fik afgørelsen fra beskæftigelsesnævnet, så er det måske lidt sværere at få en "erstatning". Men jeg ved det ikke....

Jeg faldt lige hurtig og kort over den her, ved ikke om det kan bruges til noget. :
http://www.civilstyrelsen.dk/Erstatn...rtjeneste.aspx

Men held og lykke i hvert fald! Lad os høre senere, hvis der findes en erstatning til sådan en sag som din...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 10:38   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
wolle, ja, det lyder som en interessant sag og som de øvrige ærede medlemmer sir: var det ikke en sag for fagforeningen(hvis du stadig er i en sådan)?

Hm, den kan minde lidt om min mands fordi, han netop kunne fortælle sagsbehandleren i Sorø Kommune at de/sagsbehandleren faktisk havde kostet ham et job!

-men han kunne på ingen måde få kontakt med nogen(laaaang historie) og derfor blev han suget ind i et totalt meningsløst system som bragte ingenting!
(og ja, han fik også medhold i sin klage i Ankenævnet/Formandsafgørelse)

Håber vi må høre mere til din sag, for den kan være interessant for en del andre at vide.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension