K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2013, 15:36   #1
petra1919
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
petra1919 er ny på vejen
rehabteamet

Hej
Jeg har lige været til møde med rehabiliteringsteamet om flexjob
Og jeg fik indstilling afslag

Deres begrundelse var at jeg ikke brugte dropfodsskinne, at jeg ikke brugte rolator samt at mit blodsukker ikke er velreguleret.I mine papir står der hvorfor mit blodsukker ikke er velreguleret (det er arbejdsmedecinskklinik og syghusetets læge der har udtalt sig ) samt bruger jeg ikke min dropfodsskinne fordi det gør ondt og mit ben/fod hæver hele tiden. Rolator ejer jeg ikke
Deres konklusion er at jeg skal læse til evt. it på en længervarende udd. og ikke så mange timer.
Men jeg fik jo afslag af kommunen til revalidering pga. jeg ikke kan sidde og stå for lang tid.Min længste uge var på 17,5 timer (samt brug af diverse hjælpemidler).Desuden mener kommunen ikke at jeg ville kunne blive selvforsørgende. Kommunens læge har skrevet i lægejournalen at jeg ikke ville kunne vende tilbage på arbejdsmarked på ordinær vilkår.
Det eneste jeg ved er at min socialrådgiver blev ligeledes overasket og at hun har bedt om møde med hendes teamleder.Så der venter jeg stadig svar
Så mit egentlig spørgsmål er hvor meget har de at skulle have sagt i forhold til at jeg kan blive beviligt et flexjob ??
og hvad gør jeg ?Jeg er jo kun blevet forlænget i op til 26 uger (startede den 21/4).
Skal man anke eller gå direkte til ankestyrelsen
hilsen petra
petra1919 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 13:03   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Efter du har modtaget et skriftligt afslag, er der i dag kun een ankeinstans, nemlig ankestyrelsen. Klagen sendes til kommunen, der- hvis de fastholder beslutningen - skal videresende klagen til ankestyrelsen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 15:39   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Rehabiliteringsudvalget laver indstillingen - de træffer IKKE beslutningen

Beslutningen træffes af kommunen, men ihvertfald i min kommune, er alle indstillinger indtil nu blevet fulgt 100 %, så tænker ikke der er meget håb.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 15:40   #4
petra1919
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
petra1919 er ny på vejen
ok tak .Jeg har ladet mig fortælle at her pr 1/7-2013 kan man selv gå direkte til ankestyrelsen .ved du om dette er rigtigt ?
jeg venter fortsat svar fra min socialrådgiver .
Jeg syntes det er mærkeligt at rehabteamet konklusion er, at jeg skal læse videre på nedsat timer og tid og dette har kommunen afvist inden de indstillede mig til flex
petra1919 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 15:41   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Heldigvis kender jeg ikke præcis ankemulighederne for jeg blev godkendt til flex
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 15:47   #6
petra1919
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
petra1919 er ny på vejen
Tillykke til dig danser det er fantastisk for dig
desværre har jeg måtte kæmpe hele vejen selvom jeg har haft hjælp fra alle steder
desværre er varde kommune ikke sådan at arb med mange bliver afvist og mange giver op
desværre tror jeg ikke de helt ved hvad de skal gøre af /ved mig
men rigtig godt for dig
petra1919 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 16:14   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal have mere styr på din sag......

Kære Petra1919.

Derfor skal du blive på din tråd fremover, så er det lettere for os andre at råde dig.

Du har modtaget en afgørelse. Er den skriftlig?

Hvis DU ikke er enig i denne afgørelse skal du anke/klage, inden 28 dage præcis på minuttet. Den afleverer du til kommunen, skriftlig, imod at du modtager men kvittering med dato.

Så har kommunen 4 uger til at genvurderer eller sende den videre til Ankestyrelsen.

Klagemuligheder som skal kunnes.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hver gang du har et spørgsmål skriver du det her i din tråd.

Har du søgt aktindsigt?

Hvis ikke skal, du gøre det omgående, således at DU har viden om hvad der er truffet afgørelse efter. Se under "Nyttige link" på forsiden.

Hvis der nævnes noget i dine journaler DU ikke er ening eller at oplysninger mangler, skal du gøre opmærksom på det skriftligt.

Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 17:18   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af petra1919 Se meddelelser
ok tak .Jeg har ladet mig fortælle at her pr 1/7-2013 kan man selv gå direkte til ankestyrelsen .ved du om dette er rigtigt ?
Nej man kan ikke selv klage direkte til Ankestyrelsen med en afgørelse. Den skal ALTID sendes til kommunen, som har ret til revurdere sagen, som de har 4 uger til. De sender som en af de andre har nævnt, selv sagen videre til Ankestyrelsen.

Det står bla. i det link, som webmaster har skrevet et par steder på K10, her i #indlæg 3:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27384

Det er begrundelsen i den skriftlige afgørelse, der er vigtig at se på. Så når de har truffet afgørelse (hvis det er det du har bedt om), så bed om den skriftlige afgørelse på afslag på fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 17:59   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For lige at slå det helt fast....som Dancer også har skrevet....

Rehabiliteringsteamet kan ikke afgøre noget som helst....

Rehabiliteringsteamet kan indstille henholdsvis positivt eller negativt til feks fleksjob, førtidspension, ressourceforløb osv men de kan ikke afgøre sagen...

Det er ALTID kommunen der afgøre hvad man er berettiget til...

Kommunen plejer at følge rehabiliteringsteamets indstilling....men de behøver ikke at gøre det...

Som Curls skriver så er det altid kommunen man skal klage til...og ikke direkte til Ankestyrelsen...

Men man kan først klage når kommunen har afgjort sagen....man kan ikke klage over rehabiliteringsteamets indstilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension