K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 22:07   #11
Allstar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Allstar er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt det du skriver.
Med stationær mener jeg FP, jeg tænker da, har du været FP 5 gange før? eller hvordan skal det forståes?
Allstar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:11   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej med at kende en statinær flere gange jeg er blevet det flere gange og er ikke fp er flexjobber
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:35   #13
Allstar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Allstar er ny på vejen
Ok nu forstår jeg bedre :-)
Allstar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:36   #14
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
gift?

Havd skulle det ændre på FP at man er gift? man får stadigvæk mere end en på kontanhjælp- og er man ejer har man et større fradrag og får mere udbetaltt??? Det er da værre med dem som slet intet får fordi de er gift og ikke kan komme på KH? Og kan godt se pointen i at man kan se kontanhjælps folk som midlertidig station at være på som arb. løs rask prs som ikke er i afklaring- men FPér har også mulighed for at tage skånejob? Og mange får oven i købet en forsikring udbetalt sammen med FP fordi de har tegent ehvervstabsforsikring? Så nææ Fpér er absolut ikke dårligt stillet vil jeg da mene??
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:06   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej fp er ikke dårligere stillet en folk på kontanthjælp de har du ret i
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 08:07   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
jeg kan ikke forstå hvorfor FPér kan få flere tillæg og goder end dem på kontanthjælp som har endnu mindre at leve for. jeg forstår det bare ikke.
Det kan du på sin vis have ret i. Kontanthjælp er jo en lavere ydelse end førtidspension.

Men jeg tror at teorien bag det er, at førtidspension er en varig ydelse, mens kontanthjælp er en midlertidig ydelse, som man teoretisk set kun skal være på i kort tid. Så kan man sige at et er teori et andet er virkelighed, og der er jo mange der bliver fastholdt på kontanthjælp i årevis, og derfor også kunne have et behov for hjælp i form af tilskud til f.eks. tandpleje eller medicin.

Med hensyn til tilskud til FPere fra før 2003, så er det sådan at alt efter hustandens samlede indkomst, sættes den "personlige tillægsprocent" ned, teoretisk starter den ved 100% som udløser tilskud til medicin, tandlæge og briller på 85% af egenbetalingen. Når hustandsindkomsten kommer over et vist niveau, for gifte betyder det at når der udover pensionen er en indkomst i husstanden på over 34.900, så nedsættes procenten med 1%, for hver 881 kr., og ender på 0% ved en hustandsindkomst ud over pensionen, på 123.000.

Det vil sige, for at bruge mit eget eksempel, at jeg har en tillægsprocent på 0%, da min mands årlige indkomst overstiger 123.000, på trods af at min pension kun er på 8.125 kr om måneden, og ialt på 97.500 om året.

Så selv om jeg er på "gammel" FP, så får jeg intet tilskud. Det er så at sige kun enlige FPere på gammel ordning, der ingen indtægt har ud over pensionen, der kan bibeholde en "pensonlig tillægsprocent" og dermed få tilskud.

Så det kan ikke betale sig for en "Gammel" FPer at gifte sig eller blive samlevende, da udover at man nedsætter selve pensionen, grundet gensidig forsørgelsespligt, så bliver man også straffet på alle mulige andre måder.

For at få licensnedsættelse, skal man have en "positiv" personlig tillægsprocent, altså over 0%, og så får man nedsættelse i forhold til hvor stor procenten er.

Så alt i alt, er det nok ikke ret mange af FPerne på gammel ordning, der bliver begavede med tilskud, til hverken det ene eller det andet.

Og man kunne tilføje at de danske love, i modsætning til alle andre lande, befordre det at forblive single og straffer dem der er gifte og samlevende.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 08:12   #17
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Med hensyn til tilskud til FPere fra før 2003, så er det sådan at alt efter hustandens samlede indkomst, sættes den "personlige tillægsprocent" ned, teoretisk starter den ved 100% som udløser tilskud til medicin, tandlæge og briller på 85% af egenbetalingen. Når hustandsindkomsten kommer over et vist niveau, for gifte betyder det at når der udover pensionen er en indkomst i husstanden på over 34.900, så nedsættes procenten med 1%, for hver 881 kr., og ender på 0% ved en hustandsindkomst ud over pensionen, på 123.000.

Det vil sige, for at bruge mit eget eksempel, at jeg har en tillægsprocent på 0%, da min mands årlige indkomst overstiger 123.000, på trods af at min pension kun er på 8.125 kr om måneden, og ialt på 97.500 om året.
jeg er ligept på ledighedydelse min kæreste får lige over 9000 ubetalt hun er fp fra før 2003.da jeg tjente 200.000 fik også de samme ubetalt :P og ja desvære heldbredtillæget bortfalder for alt over de 125.000 så ja en adresse ved ven er og kan være penge være :P

Sidst redigeret af superkok; 19-05-2010 kl. 10:18.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 13:24   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Om man er dårlige stillet på KHJ kommer da and på hvad ens ægtefælde tjener.

For dem der har ægtefælde indtægt så de kommer under de der ca 4000 udbetalt i FP (så ydelsen helt bortfalder) er det fuldstændig lige meget om man får FP eller KHJ, man vil ikke få så meget som en rød reje.

Der vil KHJ´erne være bedre stillet for de ikke bare kan søge fx tandlæge bidrag (og meget andet) de kan også få det, mens FP´eren med ægtefælden der tjener for meget (men alligevel for lidt) intet kan få, for denne kan selv spare op, hedder det sig jo.

Så det kommer helt and på hvilken livssituation man er i, og med hvem man er det i med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 14:02   #19
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Jeg har ikke forstand på hvad de forskellige får og ikke får.....men vil da lige indskyde,at det er jo langt fra alle,der kan klare et skåne job(på fp)...man skal jo være noget nær "død" for at få fp i dag...

Altså tænker,at det langt fra alle,der kan supplere deres fp med indtægt fra et skåne job....

Bistanden er måske sat så lavt,for at "motivere" folk til at finde et job....

Og jeg er helt med på at det ikke er alle der er selvforskyldt på bistand

Jeg kender flere der uforskyldt, sidder fast i bistands *******t....


Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 14:47   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Bistanden er måske sat så lavt,for at "motivere" folk til at finde et job...
havde den nu været16.000 eller 18.000 så gad nogen nok ikke arbejde og ja den er sat lavt så folk kan se arbejde er bedre men aligevel hvis man får kontanthjælp og ikke har dyre lån osv så er der aligevel penge til en tur ibyen osv siger nogen vi kan altid finde nogen der ikke kan få pengene til at række af en eller anden grund
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der andre end mig mon ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-01-2012 23:21
er der andre som bor på bosted MTVRV1 Alt det andet 0 20-06-2011 18:50
Accept fra andre Julcha Accept fra vores omgivelser 16 11-06-2009 17:07
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension