K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2018, 19:53   #1
Rene jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 22
Styrke: 8
Rene jensen er ny på vejen
Tilbagefordeling af indkomst til tidligere skatteår

Hej

Jeg har fået sådan et brev af Udbetaling Danmark.

Problemet er bare at skat ikke vil gøre det, før jeg har fået et bevis på at jeg taber penge på det, og de siger de skal have det fra Udbetaling Danmark.

utroligt at man skal alt det igennem...

Hvordan har i andre gjort...

Ny beregning af din pension Vi skriver til dig, da vi den 11. april 2018 har modtaget afgørelse fra Arbejdsmarkedets Erhvervssikring om, at du er tilkendt løbende erstatning for tab af erhvervsevne med tilbagevirkende kraft fra den 12. februar 2016. Den løbende erstatning er på 00.000,00 kr. pr. måned. Arbejdsmarkedets Erhvervssikring har bedt os oplyse til Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomskontrol, om vi har et refusionskrav i erstatningen for perioden 12.02.2016 – 31.05.2018. Vi har meddelt Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomskontrol, at vi ikke har noget refusionskrav. Når dit indkomstgrundlag ændres i løbet af året, skal vi omregne din pension. Omregningen har virkning for hele opgørelsesperioden, som er det kalenderår eller den del af et kalenderår, som pensionsudbetalingen vedrører. Din aktuelle opgørelsesperiode er 01.02.2018 – 31.12.2018, da du er tilkendt førtidspension fra 1. februar 2018. Den erstatning, du får udbetalt fra Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomskontrol, skal indgå i beregningen af din pension som enhver anden engangsindtægt i opgørelsesperioden.
Vi må derfor ikke bede Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomskontrol om at indbetale for meget udbetalt pension til os. Du skal selv oplyse dine ændringer på www.borger.dk., så omregner vi din pension for den aktuelle opgørelsesperiode. Når vi laver ny beregning af din pension, ser vi først på, hvilken pension du efter de nye oplysninger har ret til for perioden 1. februar 2018 til 31. december 2018.

Derefter trækker vi den pension fra, du allerede har fået udbetalt. Det beløb, der er tilbage, fordeler vi på resten af året. Hvis der sker ændringer senere, kan det have betydning for, hvad du får i pension. Hvis du har fået udbetalt mere, end du har ret til, får du ikke udbetalt pension resten af året. Når året er omme og årsopgørelsen ligger klar, laver vi en endelig beregning af din pension.


Sådan giver du os oplysningerne:  Gå ind på www.borger.dk/førtidspension. Klik på ’Oplys ændringer til førtidspension’  Log på med dit NemID  Klik på ’Videre’  Klik på ’Ændre’ og ’Start’  Vælg ændringer til din indkomst  Klik på ’Næste’  Udfyld felterne og klik på ’Send’.

Tilbagefordeling af indkomst til tidligere skatteår Du kan hos SKAT søge om at få tilbagefordelt indkomsten, som vedrører tidligere skatteår. Hvis du får tilbagefordelt indkomsten, der vedrører perioden før du er tilkendt førtidspension, så skal det ikke længere indgå i beregning af din pension i den aktuelle opgørelsesperiode. Vi laver en ny beregning af din pension, hvis du dokumenterer, at SKAT har godkendt at tilbagefordele indtægten.

Sidst redigeret af Rene jensen; 09-05-2018 kl. 20:01.
Rene jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 20:01   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik skat til at tilbageføre til tidligere skatte år efter udbetaling danmark havde lavet beregningen om hvad jeg ville blive trukket i pension og kunne derved “bevise” at jeg ville blive økonomisk ramt hvis de ikke tilbageførte.

Efter skat havde tilbageført lavede udbetaling danmark en ny udregning

Men jeg fik også udregningen samtidig med brevet om at jeg kunne bede skat tilbageføre til det korrekte skatteår, så det var ret problemfrit

Har du spurgt skat præcis hvilken dokumentation, de skal bruge fra udbetalingDanmark?

Ellers må du nok bente på deres udregning og sende den til skat med besked om at du straffes økonomisk for efterbetaling af erstatning som henhøret til skatteårene x og x

Eller hører skat om de kan bruge din erstatningsafgørelse, hvor der må stå hvad der hører til hvilket skatteår
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 20:05   #3
Rene jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 22
Styrke: 8
Rene jensen er ny på vejen
Hej

Ok.

De siger selv om jeg får det, så går der over et ½ år før de kikker på det.

Nå må lige tage fat i UD mandag igen.

Er så træt af det lort her.
Rene jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 20:21   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var måske heldig at have en direkt linje til en skatte medarbejder som jeg kunne maile til. Men det var kun pga tidligere i min arbejdsskadesag hvor jeg havde brug for deres hjælp og første gang tog det også tid at få fat i den rigtige (men ikke et halvt år), men herefter reagerede ham promte når jeg fik brug for hjælp

Jeg ville prøve deres mail system og vedhæfte udbetalingDanmarks udregning samt afgørelsen om erstatning og forklare at du bliver økonomisk straffet hvis de ikke tilbagefører beløbene til det korrekte skatteår.

Jeg ville aldrig ringe til dem, da de svarer hen i vejret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 22:13   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg undersøgte noget lignende. beskeden var, at var beløbet under 400.000 cirkus (årsløn) , så var det næsten ligegyldigt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 22:37   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er ikke ligegyldigt hvis det betyder at man nedsættes i fx førtidspension pga erstatning som hidhører fra tidligere skatteår.

Jeg fik oplyst af skat at kunne jeg dokumentere, at det ville have en økonomisk konsekvens for mig at have hele erstatningen stående på det skatteår de blev udbetalt, ville de gerne flytte dem

Var det kun af skattemæssige årsager flyttede dem som hovedregel ikke, da det ingen indflydelse havde.

For mig betød det forskellen på ingen pension fra 1. April og skatteåret ud eller 7000kr (får voldsom nedsat førtidspension pga ægtefælle indtjening og løbende erstatning) om måneden i pension i samme periode
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2018, 23:09   #7
Rene jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 22
Styrke: 8
Rene jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg undersøgte noget lignende. beskeden var, at var beløbet under 400.000 cirkus (årsløn) , så var det næsten ligegyldigt.
Her er det noget mere. samt mulighed for at få skat tilbage.
Rene jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2018, 13:46   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Em skattemæssig periodisering vil formentlig ikke have den effekt, du beskriver, da erstatningen i givet fald jo bredes ud over flere år.

Du vil så formentlig få restskat fra de tidligere år.

Nettobeløbet kan derfor i sidste ende blive det samme.

Men insister på, du ønsker periodisereingen hos SKAT
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2018, 13:49   #9
Rene jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 22
Styrke: 8
Rene jensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Em skattemæssig periodisering vil formentlig ikke have den effekt, du beskriver, da erstatningen i givet fald jo bredes ud over flere år.

Du vil så formentlig få restskat fra de tidligere år.

Nettobeløbet kan derfor i sidste ende blive det samme.

Men insister på, du ønsker periodisereingen hos SKAT
Nej vil ikke få restskat.
Rene jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2018, 20:38   #10
Rene jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 22
Styrke: 8
Rene jensen er ny på vejen
ja

Ja.

Så fik jeg brev fra ATP i dag, at jeg ikke får førtidspension resten af året og at jeg skal betale alt det jeg har fået tilbage.

Forbi skat ikke har behandlet min sag om tilbage fordeling fra 2016 2017.

Vi snakker om små 500k.

Sidste brev jeg fik af skat stod der at de ville nok kikker på det om ca 5 mdr.

det er jo et total sygt system, og når de gør det får jeg så min førtidspension for hele 2018 tilbage i 2019, og der skal jeg igen bedre skat om at tilbage fordele.
Rene jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension