K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 14:23   #1
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Hvilken kaffe byder du uventede gæster?

Ahh..ja. Var lige inde på dr.dk og se endnu et pragfuldt afsnit af realityshowet ”Aktion socialt bedrageri”

Det mest opløftende var stasimedarbejderen Nancy (Reagan?) fra Varde Kommune, der med et enfoldigt smil forklarede, hvor let det var at tilsidesætte borgernes rettigheder.

Når svaret til spørgsmålet ”Må vi komme på hjemmebesøg?” er ”Ja det må i gerne, men må vi få at vide hvornår i kommer?”, ville det for personer med en IQ over 20, ikke kunne tolkes som andet end, at borgeren ikke er interesseret i uanmeldte besøg. Det stoppede dog ikke Nancy og hendes veninde fra Hitler-Mädchen, Anne-Merete, fra at fortolke det direkte modsat.

Jeg kom uvilkårligt til at tænke på scenen fra ”Schindlers liste”, hvor Schindler ”forhandler” med jøderne om overtagelse af deres fabrik, inden de bliver sendt i kz-lejr.

Man kan kun håbe, at der kommer en ”Aktion socialt bedrageri - The Movie”, da denne vil have gode chancer for at vinde en Oscar-statuette.


Tak for kaffe.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 14:32   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har desværre ikke haft tid til at se det sidste afsnit i denne pragteksemplar af en serie endnu...

Men det er sjovt som serien kan dokumentere en masse ulovligheder....men der samtidig ikke sker noget ved dem der har begået disse ulovligheder...

Jeg taler selvfølgelig om disse rambo medarbejdere som den ene efter den anden gang overtræder gældende lovgivning....og dette bliver endda dokumenteret.....og der sker ikke noget med dem...

Det må være herligt at arbejde i en kommune....når man kan gøre nøjagtig som man har lyst til...uden overhovedet at tage hensyn til diverse love og regler...endda love og regler som de er ansat til at administrere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 15:59   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Nu blev det jo heldigvis gjort klart, flere gange, i programmet at de kun kunne komme på uanmeldt besøg HVIS borgeren på forhånd havde indvilget i dette - og dette er jo i fuld overensstemmelse med loven (så vidt jeg kan læse mig frem til).
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 16:31   #4
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Nu blev det jo heldigvis gjort klart, flere gange, i programmet at de kun kunne komme på uanmeldt besøg HVIS borgeren på forhånd havde indvilget i dette - og dette er jo i fuld overensstemmelse med loven (så vidt jeg kan læse mig frem til).
Tjah..Jøderne i kz-lejrene skulle også kun arbejde, hvis de havde indvilliget i det. Ellers stod det dem frit for at få et nakkeskud i stedet for - og dette var jo i fuld overensstemmelse med loven.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 17:46   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Tjah..Jøderne i kz-lejrene skulle også kun arbejde, hvis de havde indvilliget i det. Ellers stod det dem frit for at få et nakkeskud i stedet for - og dette var jo i fuld overensstemmelse med loven.
Den sammenligning er vist lidt ude af proportioner
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 17:46   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker mere, og hvad så hvis man siger NEJ til de må komme??

Så stiller man sig vel i rigtig dårligt lys, der indgyder til endnu mere mistro???

Jeg havde også engang en inkasso mand der kom for at ville presse mig til en afdragsordning, han spurgte også om han måtte komme ind, hvor til jeg svarede at det måtte han IKKE.

IKKE fordi jeg havde noget at skjule, men hvorfor skulle han dog komme ind??

Sidst redigeret af Ninja; 28-02-2013 kl. 17:49.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:13   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker mere, og hvad så hvis man siger NEJ til de må komme??

Så stiller man sig vel i rigtig dårligt lys, der indgyder til endnu mere mistro???

Jeg havde også engang en inkasso mand der kom for at ville presse mig til en afdragsordning, han spurgte også om han måtte komme ind, hvor til jeg svarede at det måtte han IKKE.

IKKE fordi jeg havde noget at skjule, men hvorfor skulle han dog komme ind??
Tror simpelthen man er nød til at lægge den følelse væk (og jo, jeg ved godt det er svært) af hvad andre måtte tro om en - jeg syntes eks. det er meget naturligt at sige nej til at fremmede mennesker skal ind i mit hjem, og så må de da tro alt det de vil.
Jeg formoder at har man intet at skjule, så kan de vel næppe påvise andet - og ja, gør de det alligevel så må man jo igang med at klage.... (syntes snart man skal klage over alt *G*)...
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:18   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg ville også sige til sådan nogle fra kommunen at de IKKE måtte komme, og så måtte de så bare blive mugne og mistænke mig for endnu mere......

Men jeg tror også, at man måske siger de godt må komme, netop for at blive renset én gang for alle....
Det ville bare generer mig voldsomt at skulle hoppe med på deres spil.

Nu bor jeg så i København, og der bruger de ikke den slags tiltag med besøg hos borgerne, da de mener det er en krænkelse......
Og det synes jeg de har ret i.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:21   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, jeg ville også sige til sådan nogle fra kommunen at de IKKE måtte komme, og så måtte de så bare blive mugne og mistænke mig for endnu mere......

Men jeg tror også, at man måske siger de godt må komme, netop for at blive renset én gang for alle....
Det ville bare generer mig voldsomt at skulle hoppe med på deres spil.

Nu bor jeg så i København, og der bruger de ikke den slags tiltag med besøg hos borgerne, da de mener det er en krænkelse......
Og det synes jeg de har ret i.
Helt enig! Jeg ville også afvise det, og så må man jo finde ud af at bevise for dem man har rent mel i posen, på anden vis.

Og jeg tænker lidt at hvis alle afviser det, så stopper det jo helt automatisk - især da ændringen jo netop er lavet fordi mange anser det for at være en krænkelse af privatlivet med deres dyneløfterri.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 18:22   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, nu er digital dyneløfteri blevet tidens trend, og det synes jeg også er mere fornuftigt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gæster:116 pt phhmw Alt det andet 34 25-05-2021 04:44
Hvad mon fremtiden byder mig nu ?? lone t Din historie 5 09-02-2010 16:32
Jobcentrene byder kun på kaffe bla-bla Politik og Samfund 5 29-03-2009 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension