K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2014, 15:48   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er faktisk mulighed for at bruge et beløb på nødvendig bolig.. så tænker at du bør skrive til kommunen for at få et skriftligt svar på hvor stort det beløb må være..

"§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.
Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 18:36   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er vi ikke her for at vejlede i hvordan man bedst snyder.

Så det er noget du må afgøre med din egen samvittighed.

Men hvis du skal være helt sikker i forhold til kommunen og dine penge derfra ja så vil det være smartest at afklare alt med kommunen inden du gør noget og helst skriftligt.

På denne måde vil du ikke kunne komme ud for ubehageligheder i form af ikke at kunne få penge pga træk.

Det er ihvertfald sådan jeg ville gøre det for man skal jo have et levegrundlag da alt ellers falder sammen.

Må heller lige fortælle dette....

Vi har set og hørt om folk der har fået ret i ankestyrelsen om at kommunen ikke havde lov til at stoppe deres sygedagpenge....disse mennesker har haft måtte låne sig frem og da de fik deres erstatning ja så har de ville betale de lånte penge tilbage....hvilket medførte at de blev trukket i deres kontanthjælp og dermed ikke havde penge at leve for...

Dette kan give dig et lille billede af hvordan kommuner er i sådanne sager...

Derfor er det altid bedst at få snakket og afklaret alt med kommunen inden man gør noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 12:37   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis I feks køber et andet, billigere hus, for friværdien + kreditforening, er jeg ikke sikker på, at de må betragte overskuddet som formue, idet den jo bruges på ny bolig.

Jeg ville spørge på kommunen, og hvis ovenstående er korrekt, SKAL I HAVE DET SKRIFTLIG, således at I bliver sikret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:12   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis I feks køber et andet, billigere hus, for friværdien + kreditforening, er jeg ikke sikker på, at de må betragte overskuddet som formue, idet den jo bruges på ny bolig.
Jeg vil "æde min gamle hat" på at hvis man sælger et hus med overskud, så betragtes hele overskuddet som formue, der skal bruges inden der kan udbetales kontanthjælp.

I praksis kan det betyde at man ikke kan købe en ny bolig selvom man har penge til det, idet bolig i det tilfælde så bliver formue.

I kommunelogikkens verden kan man så få en almennyttig bolig, mens man "æder" sin tidligere bolig op, og samtidig mister muligheden for at købe bolig for sine penge.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:21   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker også at det beløb der må regnes fra til nødvendig bolig, er billigst mulige bolig, og dermed lejebolig.
Men nødvendigt indskud samt flytteudgifter og nødvendige møbler er trods alt også en del der kan regnes fra.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 22:40   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker også at det beløb der må regnes fra til nødvendig bolig, er billigst mulige bolig, og dermed lejebolig.
Men nødvendigt indskud samt flytteudgifter og nødvendige møbler er trods alt også en del der kan regnes fra.
Nødvendige møbler til en lejlighed blev for få år siden beregnet til nogle få tusinde...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2014, 01:06   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nødvendige møbler til en lejlighed blev for få år siden beregnet til nogle få tusinde...
Indskuddet er helt klart det højeste beløb i den sammenhæng..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 17:02   #18
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Så meget er sket siden sidst....

Ak ja, jeg troede at vi begge kunne forblive i huset, indtil det evt. blev solgt eller til, -sandsynligvis jeg, fandt en lejlighed.
Men det skulle vise sig at han helst ville have mig ud af huset og stemningen blev dårlig. Så jeg bor nu hos en veninde. -Og det viste sig at der var en ny kvinde i hans liv.....
Nå, men det må jeg jo komme over. -DET jeg egentligt ville spørge om var: jeg har en lejlighed på hånden, men så bliver jeg i tvivl om, jeg mon kan få noget boligstøtte, når jeg stadig står som "husejer". Hvis ikke det er tilfældet, så tør jeg da næsten ikke at sige ja til den. Jeg ved godt at det er bedst at spørge på borgerservice, -det er bare mest trygt for mig, at spørge her først. Pyhhh, det er dælme hårdt at kæmpe i dagligdagen, når alt det angst og depression fylder.....
God dag til alle
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 09:28   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vil være en individuel vurdering, fordi du vel stadig står som ejer, og deltager i terminsbetalinger?

Men du kan jo ikke bo der, da han har en anden, hvilket jeg ville fremhæve.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 12:41   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du bør nok finde en advokat og få styr på hvad du skal betale og ikke betale nu..

Da i begge ejer huset, skal du fortsat betale halvdelen af ydelserne.

Men da han bor i huset skal han betale husleje for at bo der.. og du skal have halvdelen af den husleje. Han skal så selv betale forbrug, varme og den slags.

En rimelig husleje kan I evt blive enige om, eller få en uvildig ejendomsmægler til at fastsætte ud fra lejepriser i området.

Men få en advokat med når der laves en aftale, så du ikke pludseligt står der og banken kræver penge af dig og han betaler ikke osv.. men bor i huset og har ikke travlt med at sælge.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægetefælles opsparing efter hussalg glick Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2013 17:56
hussalg m fortjeneste vs førtidspension alpehose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 19-02-2010 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension